Zaslianie dysku 2,5"

ęłęóWitam

Chcę zrobić przelotkę do dysku twardego w ibm thinkpad 240. Zdobyłem jużgniazdka które pasujądo pinów. W laptopie jest złącze podobne do PCMCIA rozstawem pinów, ale 44 piny dokładnie ma. I teraz czy można spokojnie domyślać się że piny są 1-1....44-44 ? Wybadałem gdzie masa, i zgadzało by się z dyskiem, bez żadnego zmieniania/krzyżowania.

I jeszcze ,czy zasilanie (+5V) na pin 42 pojawia się natychmiast po wciśnieciu zasilania laptopa? Na pinie 44 jest masa i na razie zauwazyłem że na 43 pojawia się +5V, ten pin jest w dokumentacji złącza opisane jako reserved. Czy może są jakieś inne sposoby podłączania dysków 2,5" ? Czy na 42 też pojawi sięnapięcie jakoś dopiero jak bios wykryje dysk?Proszę o pomoc

Reply to
szlovak

Ja kupilem gotowca za 20zl :)

Reply to
CodeBoy

Chyba chodzi Ci o to:

BliSki.

CodeBoy napisał(a):

to widze że farta niezłego miałeś, jak na razie widziałem na ebayu za około $30 +przesyłka, na razie zrobiłem samemu, tylko jeszcze czekam na wtyczke żeńską do dysku. Normalnie ciasno jako cholera, IBM pewnie oryginalnie stosuje taśmę elastyczną, ale dałem rade sam

Reply to
szlovak

BliSki. napisał(a):

to to wiem. Okazało się że w laptopie trzeba odwrócic dysk jednak, chociaż normalnie piny są bardziej na przeciwko. jak zawsze okazało się że pozory mylą.

EOT

Reply to
szlovak