Zasilanie wzmacniacza antenowego z kabla sygnalowego?

Witam serdelecznie, z radiowki jestem noga, a musze zaprojektowac wzmacniacz antenowy

100-820 MHz, (wiem, mniej wiecej jak sie za to zabrac), ale w specyfikacji mam cos takiego - 'impedancja wyjsciowa 75ohmow (kabel wspolosiowy dostarczajacy jednoczesnie zasilanie)' I tego wlasnie nie do konca rozumiem - kabel sygnalowy dostarcza zasilanie? 12V stalego napiecia (takie mam napiecie zasilania) na wyjsciu? Wrzuce cos takiego do symulatora, to dostane glupoty jakies pewnie (dla niego takie zrodlo jest idealne wiec potraktuje je jako sygnal staly), zas jesli wrzuce je gdzies z boku przy tworzeniu plytki drukowanej dostane glupoty...

Co mam z tym zrobic? Albo chociaz podpowiedz, czego mam szukac?

Pozdrawiam, Benji.

Reply to
CheGitarra

W dniu 2011-03-06 13:50, CheGitarra pisze:

Nie wyjsciowa a wejsciowa jesli juz, nie wiesz co to skladowa stala ?

Reply to
Aha

WYjsciowa, WYjsciowa, tak jest napisane w projekcie. Wiem, co to skladowa stala, ale wiem tez, jak symulatory traktuja idealne zrodla napieciowe z podlaczonym do nich napieciem zmiennym.

Reply to
CheGitarra

W dniu 2011-03-06 13:50, CheGitarra pisze:

Wyjście +12 V zasilacza i linia VCC we wzmacniaczu są sprzężone z przewodwem "gorącym" koncentryka za pomocą indukcyjności. Wyjście wzmacniacza oraz zakończenie przewodu w postaci wtyczki koncentrycznej do odbiornika są sprzężone z tymże przewodem przy pomocy kondensatorów. Symulator powinien sobie z tym poradzić.

Reply to
Mario

W dniu 2011-03-06 14:57, CheGitarra pisze:

To jest zle napisane skladowa stala podaje sie na wejscie wzmacniacza.

Mozna tez i na wyjscie ale nigdy nie widzialem zeby ktos takie rozwiazanie stosowal bo jaki bym mial byc tego sens?.

Reply to
Aha

Tak sie robi wzmaczniacze - na koncu, czyli przy odbiorniku jest zasilacz podlaczony do srodkowej zyly przez dlawik.

Wzmacniacz tez odbiera zasilanie przez dlawik.

100MHz przez dlawik nie przechodzi.

W dniu 2011-03-06 15:14, Aha pisze:

Mario

Jak ja... lubię takich symulantów. Sumulują naukę używając do tego symulatorów. Jak nie jeden, który źródło napięciowe na wejścia odwracające wzmacniacza operacyjnego podłącza, to inny chce robić przetwornicę forward bez dławika wyjściowego. A teraz kolejny, który nie wie, jak oddzielić składową zmienną od stałej...

Tak się kończy symulowanie zamiast rzetelnego laboratorium i nauki.

Matoł na matole. Na matole matoł. A na tym matole jeszcze jeden matoł...

Dzieki, Mario i J.F.

Czyli, z duzego zgrubsza, wyglada to tak

pieciobok z prawej strony to port wyjsciowy) Myslicie, ze symulator to lyknie?

Jak ja lubie takich, co to zamiast cokolwiek pomoc krytykuja innych, jakby sami byli niewiadomo kim. Kazdy sie kiedys uczyl, nie?

Reply to
CheGitarra

Uzytkownik "Aha" snipped-for-privacy@smiedzimulem.com napisal w wiadomosci news:il04sg$a4$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jezeli jeszcze napiszesz ze jestes pewien tego co tu wypisujesz to ja nie mam pytan.

Marek

Reply to
4CX250

W dniu 2011-03-06 16:03, CheGitarra pisze:

Ten dlawik przypadkiem nie powinien wisiec za kondensatorem ?

Reply to
Aha

W dniu 06.03.2011 16:03, CheGitarra pisze:

Oczywiście. Łyknie, przetrawi i wypluje. Symulatora nei obchodzi, że układ jest bez sensu. Symulator to bardzo prymitywne zwierzątko - mu nawet rezystancję połączeń trzeba pokazać za pomocą symbolu rezystora.

Hint - zasilanie musi być podpięte z obu stron przez dławik. Idealne źródła napięciowe zazwyczaj zachowują się zgodnie z teorią.

Reply to
Michoo

RoManie - raczej nauki, popartej przykladami przedsymulacyjnymi.

Oddzielanie skladowych mozna zademonstrowac i na symulatorze :-)

To ty nie wiesz jak działa normalna antena siatkowa ze wzmacniaczem?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Uklad bez sensu, tj ten moj uklad, czy to taka ogolna uwaga? :]

Z obu stron, czyli jeszcze jeden dlawik pomiedzy VCC a wyjsciem, tak? Rozumiem, ze zasilanie jest ZA calym kablem dopiero ale nie wiem czy/ jak takie cos zrobic w MWO

No kurcze, popatrz, nie wiem... wiem, za to, ze sa modele szumowe tranzystora z 300+ elementami, gdyz tak jest prowadzony wyklad, wiem rowniez, ze przedmiot znika po tym semestrze gdyz jest to jego ostatnia realizacja (na cale szczescie), wiem tez, ze wole mikrokontrolery niz radiowke, wiec nie czepiaj sie, ok?

Reply to
CheGitarra

I uczą się z takich obrazków.

(sorry, touchpadem rysowane)

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Ten który narysowałeś.

Wyobraź sobie, że zrobiono klasyczny układ z separacją galwaniczną (i usuwaniem składowej stałej) za pomocą kondensatora, po czym dopięto do tego zasilanie.

- z jednej strony trzeba zadbać, żeby tętnienia z sieci nie szły na antenę

- z drugiej trzeba zadbać aby filtr wyjściowy zasilacza nie tłumił użytecznych częstotliwości

- z trzeciej trzeba zadbać aby nie było sprzężenia zwrotnego z anteny na zasilanie

- z czwartej to samo co z drugiej ale dla filtru wejściowego zasilania układu

Reply to
Michoo

Przecież dałem ci namiar na schemat z elportalu. Naprawdę jeszcze trzeba opisywać to słownie? Ten twój kondensator na zacisku zasilacza to już nic nie daje bo dławik jest dużo rezystancją dla wcz więc zasilacz zewrze sygnał wcz do zera.Kondensator powinien być w punkcie połączenia dławika z linią transmisyjną. Ale przecież jeden obraz wart jest tysiąca słów. Ponownie zalecam przyjrzenie się schematowi:

Co to MWO?

Reply to
Mario