Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED

Witam
Mam dwie diody LED 3 wat ( według pdf 2,66W - model 1WA )  i dwie 1 wat (
producent Wenrun ).
Chciałbym je zasilać - wszystkie razem. Mam źródło 5V/4A, a te diody
wymagają 3,6V ( 1000mAh dla WA1).
Chciałbym to zrobić w miarę prostym układem, bez zbędnych bajerów ( no
chyba, że sterowanie jasnością nie skomplikuje go ).
Można prosić o jakieś pomysły, ewentulanie gotowy układ ( scalak ) z
niewielką ilością elementów zewnętrznych.

Pozdrawiam
Piotr

Re: Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED

Przede wszystkim - diody nie "wymagają 3,6V"!!!!!
Sterowanie diód LED napięciem to pierwszy krok do ich uszkodzenia.
Diody wymagają stałego prądu i najlepiej je zasilać regulatorem prądowym
a nie napięciowym bo napięcie na nich waha się w zależności od temperatury.

Najprostsze rozwiązania zasilania z opornikiem nie bardzo się nadają do
tak dużych LEDów i warto pomyśleć nad elektronicznym regulatorem prądu.

Re: Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED

OK, już coś poczytałem
na stronie http://www.darel.elektroda.eu/produkt4.html
jest schemat takiej przetwornicy
nie wiem czy dobrze kombinuję, napięcie wejściowe musi być co najmniej takie
samo jak napięcie podłączonych szeregowo na wyjściu LED ?
jeśli mam dwa rodzaje ( 1 W i 3W ) LED to wskazane jest użycie dwóch
przetwornic ze względu na różne prądy  ? czyli chcąc zasilić 2 LED w dwóch
przewtornicach trzeba na wejście każdej podać 8V - jeśli źródłem jest
transofrmator toroidalny 9V/4 + mostek + kondensator

autor tego projektu pisze, że można połączyć 8 sztuk LED 3W lub 2x8 sztuk
LED 1W - moze ktoś napisać co reguluje się potencjometrem P1 na schemacie z
LM2672 ?

Re: Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED
AMC7135

Re: Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED

To jest źródło 350mA. Będzie dobre dla 1Watowych ledów.
Ale za małe dla tej 3 watówki co bierze prawie cały amper, nie?

Re: Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED

Niby tak, ale jest mnóstwo konstrukcji, gdzie są połączone 2, 3, 4
równolegle.
I jest to niewątpliwie najprostsze rozwiązanie przy zasilaniu 4-5V.
--
Pozdr
EM

Re: Zasilanie/sterowanie diodą POWER LED

NapiEA%cie zasilania musi przewyBF%szaE6% spadek napiEA%cia na diodach +
spadek napiEA%cia na przetwornicy i nie moBF%e byE6% wyBF%sze niBF% gF3%rne
ograniczenie.
OczywiB6%cie moBF%esz teBF% zasilaE6% przetwornicEA% z napiEA%cia np. 25V,
podB3%B1czajB1%c tylko jednB1% diodEA% na wyjB6%ciu - takBF%e zadziaB3%a (=
aczkolwiek
z mniejszB1% sprawnoB6%ciB1%).

Potencjometrem na pB3%ytce ustawiasz prB1%d jaki chcesz uzyskaE6%, np. 0.5A
albo 1A.
W dalszej czEA%B6ci strony masz schemat z wykorzystaniem NE555 jako
"B6%ciemniacza" - potencjometrem zmniejszasz jasnoB6%E6.

Site Timeline