zasilanie scalaków- prąd

Czy przy zasilaniu ukałdów scalonych, na linii Vcc musze zakładać najpierw rezystor ogranicznający prąd czy moge to ominąć?

Reply to
Panoramix

Użytkownik "Panoramix" <panoramix snipped-for-privacy@BEZSPAMUPROSZEo2.pl napisał w wiadomości news:d7up67$s84$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Nie "możesz" ale MUSISZ to ominąć.

Reply to
Artur Butryn

nie dawaj żadnych rezystorów. Z ciekawości: skąd ten pomysł?

CosteC

Reply to
CosteC

stąd, ze z zasilacza może pójść duży prąd, a rezystorem można go ograniczyć do nominalnego. Doszedłem do takiego wniosku, jak mi sie przypomniało że do wyświetlacza LED trzeba na każdy segment zapodać odpowiedni rezystor żeby nie spalić tego segmentu. Ale skoro nie trzeba to bardzo dobrze- mniej będę musiał kombinować z rozcinaniem ścieżek ;)

Reply to
Panoramix

tylko, że układy scalone są zasilane napięciem, a LEDy prądem. Jak chcesz ograniczyć impuls prądu, to daj cewkę, a nie rezystor.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

jakiego rodzaju cewka miałaby to być? Jest sens stosowania czegoś takiego? Są takie odpowiednie w SMD? Bo nie zdąże już zrobić drugiej płytki, moge teraz juz tylko rozciąć ścieżki i wlutować SMD.

Reply to
Panoramix

Niekiedy stosuje sie takie rozwiązanie. Ale nie w celu ograniczenia prądu. Montuje się rezystor o bardzo małej wartośći. W przypadku uszkodzenia łatwo znależć uszkodzony element mierząc napięcie za rezystorem. Półprzewodniki jak sie uszkadzają to z reguły pobieraja większy prąd niż jak są dobre. Tomek

Reply to
Tomek