Zasilanie po parze telefonicznej

Witajcie !

Potrzebuje zasilić parę urządzeń - modem VDSL i konwerter światłowodowy po telefonicznej parze miedzianej (lub dwóch) na długości ok 200m. Niestety nie mogę przejść światłowodem, bo firma, przez której teren muszę przejść broni jak lew własnej kanalizacji TT.

Pytania do praktyków: - jaką moc moge przenieść takimi parami ? - jakie maksymalne napięcie moge podać na przewody (gdzieś mi dzwoni, że napięcie dzwonienia to ok 60V ?)

Oczywiście po stronie odbiorników energii zrobie przetworniczki, aby maksymalnie ograniczyć prąd płynący przez pary. Rozumiem, że do zasilania lepiej użyć napięcia przemiennego aby na wilgotnych głowicach nie robiła się elektroliza ? Czy lepiej przepchać napięcie stałe ?

Pozdrawiam noworocznie :-)

Reply to
Verox

Dnia Thu, 31 Dec 2009 11:01:09 +0000 (UTC), Verox napisał(a):

Jeśli wygodniej stałe to bym się nie martwił, w końcu łącze telefoniczne jest pod stałym napięciem ok. 50V na okrągło.

Reply to
Jacek Maciejewski