Zasilanie magnetofonu 9 V akumulatorem 12 V

Witam

Chcialem zasilac magnetofon oryginalnie zasialny 6 bateriami R14 akumulatorem od UPS 12 V . Czy mozna zrobic sobie jakis prosty ukladzik zmniejszajacy napiecie z 12 na 9 V. Jesli to mozliwe to czy móglby ktos poratowac mnie jakims schematem za co z góry serdecznie dziekuje

Pozdrawiam

Krzysiek

Reply to
sw07
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

Czy ma to wyglądać tak:

|------| + ------| T |------------ + |------| | 12 V =K 9 V | - -------------------------- -

Jeśli tak to proszę o informacje do której nóżki kondensatora mam podłączyć 12 V a do której 9 V.

dziękuję z góry

Pozdrawiam

Krzysiek

Reply to
sw07

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał(a):

Widziałeś to

? - link nr 1 odpowiada na wszystkie Twoje pytania. Kondensator włącza się pomiędzy wyjście stabilizatora, a masę układu: plus do wyjścia, minus do masy, a nie pomiędzy wyprowadzenie masy LM7809, a masę układu.

GM

Reply to
sp9rjt

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał(a):

Widziałeś to

? - link nr 1 odpowiada na wszystkie Twoje pytania. Kondensator włącza się pomiędzy wyjście stabilizatora i masę układu, a nie pomiędzy wyprowadzenie masy LM7809 i masę układu.

GM

Reply to
sp9rjt

Thus wrote snipped-for-privacy@poczta.onet.pl:

Masz dać dwa kondensatory, jeden między _12 a masę, drugi między +9 a masę.

Paweł

Reply to
Paweł Więcek

Paweł Więcek napisał(a):

Czy to ma wyglądać tak:

|------| + --- -------------| T |---------------------- + | |------| | | | | 12 V =C1 | =C2 9 V | | | - ----------------------------------------------- -

Pozdrawiam

Krzysiek

PS. Jaki ten kondensator C1. Czy bez niego układ będzie mniej stabilny ??

Reply to
sw07

Michał T napisał(a):

Nie o to chodzi. Byłem juz w sklepie i kupiłem wsjo poza tym jednym C1. Teraz juz nic nie kupie a układ potzrebny na jutro :(( No chyba że bym wylutował z jakiegoś badziewia

Pozdrawiam

Krzysiek

Reply to
sw07

zamiast LM7809 sprzedawca dał mi LM7818CV. Zobaczyłem dopiero dzisiaj. Czy ten sie nada ?? nic sie nie powinno stać ??

Pozdrawiam

Krzysiek

Reply to
sw07