Zasilanie-czy tak mozna?

W dniu 2010-07-19 23:40, R pisze:

To jest usenet a nie hotline. Z odpowiedzi sam musisz odcedzić to co będzie dla Ciebie przydatne. Słowna potyczka nie umożliwiła Ci znalezienia cennych uwag jak tych Jacka, Romana czy shg. Czyli jak musisz to połącz (nic się nie zepsuje) ale korzysć wcale nie musi być dwukrotna. Tylko po co masz kupowac zestawy po trzy lampki i zasilacz? Trudno je łączyć razem. Kup może większy zasilacz np 40W i dokupuj same lampki. Może zacznij od oceny ile chcesz docelowo zainstalować lampek i jakiej mocy.

Reply to
Mario

Dnia Tue, 20 Jul 2010 16:59:44 +0200, R napisał(a):

Ty jednak nie słuchasz a raczej słuchasz selektywnie :) Nic ci z tego nie wyjdzie.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 20 Jul 2010 22:19:51 +0200, R napisał(a):

A zmierzyłeś jaki prąd oddaje każdy z zasilaczy tak połączonych? Zmierz i zdziw się.

Reply to
Jacek Maciejewski

| LITOŚCI! Nie pisz takich rzeczy! | ................ | Idź stąd, dziecko i ludzi nie obrażaj! | ................ | Chcesz korepetycji z _podstaw_ elektroniki - znajdź nauczyciela | i zapłać mu. Ale dopóki ich nie zaliczysz - nie wypowiadaj się | na tematy, o których pojęcia nie masz! | ................ | Filipku, jak ktoś pisze bzdury na poziomie szkoły podstawej i jeszcze | każe sobie tłumaczyć, to nic lepszego ode mnie nie uzyska.

Wiesz, jest to dla mnie przyklad najwyklejszego CHAMSTWA, glupoty i nieuctwa. Gdybys mial choc troche godnosci, to bys wszystkich tutaj przeprosil!

-=-=-

Zapamietaj sobie: zrodla (zasilacze) mozna laczyc ze soba rownolegle, zarowno teoretycznie, jak i praktycznie, trzeba tylko spelnic odpowiednie warunki. Inne sa to warunki dla zrodla napieciowego, pradowego, czy impulsowego, ale sie to robi.

Tutaj tych warunkow nie zachowano, potrzeba byla tez umiarkowana, ale np. w przypadku budowy duzych sieci teleinformatycznych praca rownolegla UPSów jest konieczna (co mnie interesuje): [Wytyczne do projektowania systemow zasilnia gwarantowanego]

Jak to zrobic w przypadku zastosowania typowych regulatorow napiecia w zasilaczu, to masz tutaj: [High Current Voltage Regulation]
Oczywiscie, mozna zastosowac inny rodzaj sprzezenia zwrotnego w przypadku zasilaczy roznych typow - zeby dzialalo poprawnie, i tutaj kolega podajacy temat tak powinien zrobic.

Zreszta dyskusja nie jest nowa i na tym poziomie toczyla sie, np.: [szeregowe i rownolegle połączenie BEC]

wniosek taki jak tutaj - ogolnie mozna probowac, no ale ryzyk-fizyk.

Dziwie sie tylko, ze ty zyjacy ze sprzedazy malych zasilaczy o tym nic nie wiesz.

Pzdr.J.P.

Reply to
Jerzy Pastusiak

Mnie praktycznie ciekawią teraz wskazania amperomierza dla pierwotnej i wtórnej strony każdego z zasilaczy?

Reply to
cepilek