Zasilanie-czy tak mozna? - Page 2

Re: Zasilanie-czy tak mozna?

Ty jednak nie słuchasz a raczej słuchasz selektywnie :) Nic ci z tego nie
wyjdzie.
--
Jacek

Re: Zasilanie-czy tak mozna?
wyszło i działa! zasilacze były jednego producenta i wg. tabliczki
znamionowej identyczne, jest ok! wszystko świeci, więc poprzedni post
przesądził o teście :-) i był bardzo pomocny :-)

Re: Zasilanie-czy tak mozna?

A zmierzyłeś jaki prąd oddaje każdy z zasilaczy tak połączonych? Zmierz i
zdziw się.
--
Jacek

Re: Zasilanie-czy tak mozna?

Toż Ci to już dzień wcześniej pisałem ! Czytaj odpowiedzi merytoryczne, nie
myśl o złośliwych!

Powodzenia w Elektronice !

Roman

Re: Zasilanie-czy tak mozna?

Jesli te lampy pobierają po 1W z 12V to spokojnie wszystkie 6  można
podłączyć do jednego zasilacza.
Należy zmierzyć pobór prądu lampki - jeśli rzeczywiście pobiera 1W, czyli
przy 12V ok 83mA to nawet 10 sztuk można do tego zasilacza podłączyć.

Re: Zasilanie-czy tak mozna?
Być może wystarczy, ale interesuje mnie możliwość łączenia zasilaczy jak na
schemacie "B" i czy to zadziała, bo co jak będę chciał wymienić na ledy 3W
lub dodać kolejny komplet? Problem wróci, więc stąd moje pytanie, które
ponawiam i proszę o pomoc.

Re: Zasilanie-czy tak mozna?

Zasilaczy o charakterystyce zbliżonej do napięciowej nie łączy się
równolegle ponieważ trudno ustawić równy pobór mocy. W razie konieczności
podziel obwód na dwa.
--
Jacek

Re: Zasilanie-czy tak mozna?

na

Rozwijając to co dobrze napisał Jacek - możesz łączyć równolegle zasilacze
(JR- się tu nie popisał). Jednak, jeśli będą miały różne napięcia wyjściowe,
to ten o wyższym będzie dawał cały (lub większość) prądu, a ten o mniejszym
napięciu będzie się po prostu opier...lał (jakby nie miał żadnego
obciążenia).

Wyjść jest kilka:

- jednak rozdzielić LEDy na dwie nitki,
- wyregulować zasilcze na możliwie takie same napięcia (jeśli mają w środku
potencjometry Adj V),
- (jeśli nie mają w środku Adj V) dać każdemu na wyjściu każdego po oporniku
wyrównawczym rzędu Ohma / 1Wat - przy tym nieco większy opór dać temu
zasilaczowi, który ma większe napięcie. Ten sposób to namiastka regulacji i
zrównania napięć wyjściowych obu zasilaczy.

Powodzenia
Roman

Re: Zasilanie-czy tak mozna?
Kurcze!

Panowie, powiem szczerze, że mocno zniesmaczony jestem stylem i poziomem
dyskusji(!)  Zwróciłem się do Was jako fachowców, a tym czasem wywiązała się
z tego jakaś personalna potryczka! Nie wiem o co tutaj chodzi, nie wiem kto
z kim, gdzie i jak, ale liczyłem na fachową poradę, a naczytałem się samych
inwektyw....

Nawet trudno to mi skomentować, bo dla Was temat zapewne jest prosty, jak
dyskusja jest merytoryczna, to też fajnie, ale jak obraża jeden drugiego i
ktoś mi odpisuje na posta "weź korepetycje", albo "litości" itd., to chyba
jeszcze gorzej, niż jakby miał nic nie odpisywać :-(

Rozumiem, że jak rzucam temat trudny, to może wywiązać się dyskusja (choć w
tym przypadku pewnie ze mnie się śmiejecie), rozumiem różne punkty widzenia
i różne zdania, bo po to są fora ...... ale nie rozumiem, jak ktoś odpowiada
na pytanie obrażając ludzi i nie wnosząc rzeczowej odpowiedzi, a jedynie
lżąc z innych....

Ehh nie ukrywam, że rozczarowałem się może nie tyle z faktu, że nie
otrzymałem pomocy, bo tak może być, ale rozczarowałem się z poziomu tej
dyskusji, która była jak mniemam prowadzona między specami, inżynierami i
łebskimi facetami, a tu takie coś....

No nic to wolę chyba sam sprawdzić najwyżej stracę te 100zł paląc zasilacze,
niż mam czytać te słowne potyczki, przykro mi :-(

Ale pozdrawiam wszystkich. R.

Re: Zasilanie-czy tak mozna?
e nie
ynierami i

To jest usenet a nie hotline. Z odpowiedzi sam musisz odcedziE6% to co20%
bEA%dzie dla Ciebie przydatne. SB3%owna potyczka nie umoBF%liwiB3%a Ci20%
znalezienia cennych uwag jak tych Jacka, Romana czy shg. Czyli jak20%
musisz to poB3%B1cz (nic siEA% nie zepsuje) ale korzysE6% wcale nie musi=
 byE6%20
dwukrotna. Tylko po co masz kupowac zestawy po trzy lampki i zasilacz?20%
Trudno je B3%B1czyE6% razem. Kup moBF%e wiEA%kszy zasilacz np 40W i doku=
puj same20%
lampki. MoBF%e zacznij od oceny ile chcesz docelowo zainstalowaE6% lampek=
 i20%
jakiej mocy.

--20%

Re: Zasilanie-czy tak mozna?
Mnie praktycznie ciekawią teraz wskazania amperomierza dla pierwotnej i
wtórnej strony każdego z zasilaczy?