zasilanie 12V i 9V

W tej chwili mam chyba z 8 zasilaczy za szafką od telewizora. do następujących sprzętów:

1 x Wzmacniacz antenowy - 12V stałe 2 x Kamera - 12V stałe 1 x Modulator - 12V stałe 1 x Router TP-LINK - 9V zmienne 1 x Accesspoint TP-LINK - 9V zmienne 1 x Router Edimax - 12V stałe 1 x Switch - 9V stałe

Tak sobie pomyślałem, że lepiej będzie jak to zastąpię:

2 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 12V 1 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 9V

Tylko takie pytanie, czy te 2 urządzenia TPLinka zasilane zmiennym mogę zasilić stałym ?

Reply to
Melwin

Często ma dwa prostowniki - np zasilanie +/- i wtedy musi być zmienne na wejściu. Wmak

Reply to
Wmak

marko1a snipped-for-privacy@lycos.de napisał(a):

Widocznie nie czytałeś mojego listu sprzed 10 minut. Jeśli urządzenie ma mostek prostowniczy i wewnątrz tylko jedno napięcie zasilające, to zamiast napięcia zmiennego można podać stałe o dowolnej polaryzacji. Ale są urządzenia, które ze zmiennego na wejściu przez dwa jednopołówkowe prostowniki wytwarzają napięcie dodatnie i ujemne - w analogowych układach na masie środek i wykorzystywane zasilanie +/-, w cyfrowych na masie może wyjście ujemnego prostownika i np stabilizatory +5 i +12V. Inne kombinacje napięć też się spotyka. Jest to prostsze i tańsze od zasilania jednym napięciem i wytwarzanie dodatkowych impulsowymi przetwornicami. Wmak

Reply to
Wmak

marko1a snipped-for-privacy@lycos.de napisał(a):

Wiele urządzeń będzie działać ale nie wszystkie, czasem można coś zepsuć. Przy łączeniu wielu urządzeń do wspólnego zasilacza można się zdziwić, zarówno przy DC jaki AC, bo bez sprawdzenia nie wiadomo, jak zasilanie jest podłączone do masy wewnątrz pudełka. Mogą się pojawić zakłócenia od tzw. "pętli masy" albo i zwarcie - na krótko, przez diody itp. Przy mocnym wspólnym zasilaczu mogą się efekty "światło, dźwięk i dym" pokazać. Operację łączenia należy zacząć od sprawdzenia omomierzem wejść zasilania w stosunku do masy.

Reply to
Wmak

Wmak napisał tak:

Pytającemu nie chodziło o to, by działały "wszystkie urządzenia", tylko konkretne dwa: router i accespoint. W urządzeniach tego typu wszystkie wyjścia są z zasady odseparowane galwanicznie od masy.

Reply to
Jarosław Sokołowski

entroper napisał:

Ja mam kilka podobnych urządzeń zasilanych z zasilacza w komputerze. Jest lepiej niż było przedtem, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom entropii wśród kabli. Ale ja to nigdy szczęśia nie miałem, to pewnie dlatego.

Reply to
Jarosław Sokołowski

entroper napisał:

Akurat jedno z nich było AC. (Już nie jest, bo to był modem telefoniczny, całkiem dzisiaj nieprzydatny, a nie dlatego, że się spaliło.)

A zasilacze do swoich urządzeń, to Chińczyki teraz dodają po uważaniu. Zdarza się, że w komplecie jest 12V, a po wymianie na 9V działa równie dobrze, z tym że się mniej grzeje.

Reply to
Jarosław Sokołowski

entroper napisał:

Mój widać był z tych lepszych, bo działał.

Uważam, że fakt istnienia bałaganu i plątaniny przewodów jest dobrym pretekstem do zrobienia porządku, a przynajmniej zastanowienia się nad tym. Koncepcja brzmi na tyle ładnie, że byłbym skłonny nawet do poniesienia pewnych strat w sprzęcie, byle dała się ona zrealizować. Ale nie było mi to dane -- nigdy mi się nic nie zepsuło od zmiany zasilacza.

Teraz zresztą często tak się robi, że wiele urządzeń sieciowych (routery, switche, accespointy, kamery itp), nawet gdy są rozproszone na znacznym obszarze, zasila się z jednego centralnego zasilacza. Nie wykluczam nawet, że ci co projektowali mostki prostownicze na wejściach takich urządzeń, mieli na uwadze zabezpieczenie przed omyłkową zamianą przewodów w skrętce.

Reply to
Jarosław Sokołowski

A nie prosciej jest np. zamiast 2 routerkow, AP i switcha kupic jedno urzadzenie posiadajace te wszystkie funkcjonalnosci? Ew. zostawic drugi switch jesli potrzebujesz duzo portow.

To sie nazywa PoE i nie stosuje sie tego, zeby pozbyc sie zasilacza, lecz zeby moc zasilic sprzet tam gdzie nie ma dostepu do pradu. Oczywiscie ma to pewne dodatkowe zalety.

Jesli chodzi to te switche, AP itd. to smialo mozesz to zasilic np. z

12V, wszyastkie jakie widzialem mialy w srodku przetwornice robiaca potrzebne zasilanie.
Reply to
T.M.F.

T.M.F. napisało:

Prościej. A nawet taniej -- biorąc pod uwagę wartość zużywanej energii, która od jakiegoś czasu zrobiła się znacząca. Ale w ten sposób nie da się rozwiązać wszystkich problemów. Trudno będzie na przykład znaleźć switch czy router z wbudowaną kamerą, o której pisał wątkotwórca. Podejrzewam też, że nawet z urządzeniem zastępującym dwa routery może być problem. Jeśli nawet mamy już wszystko w jednej skrzynce, to dlaczego nie skorzystać z jej zasilacza do zasilenia wzmacniacza antenowego na dachu? O tym też było w pytaniu.

No właśnie: dodatkowe. Główną dodatkową zaletą jest przełamanie pewnej mentalnej bariery. Jak już ktoś zrobi PoE do zasilenia kilku urządzeń, "tam gdzie nie ma dostepu do pradu", to na ogół puka się w czoło i mówi sobie: a na jaką cholerę mi tyle tych zasilaczy wpiętych w listwę obok siebie? A dalej już jest z górki. Z tym myśleniem.

Święte słowa. I napięcie zasilające może się zmieniać w dość szerokich granicach, i kierunek prądu może być dowolny. Tak bywa w porządnie skonstruowanym sprzęcie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

On Tue, 24 Mar 2009 07:22:58 +0100, MoonWolf napisał:

echo "(9-1.4) * sqrt(2)" | bc -l

Będzie lepiej :-)

Reply to
Verox