zasilanie 12V i 9V

W tej chwili mam chyba z 8 zasilaczy za szafką od telewizora.
do następujących sprzętów:

1 x Wzmacniacz antenowy - 12V stałe
2 x Kamera - 12V stałe
1 x Modulator - 12V stałe
1 x Router TP-LINK - 9V zmienne
1 x Accesspoint TP-LINK - 9V zmienne
1 x Router Edimax - 12V stałe
1 x Switch - 9V stałe

Tak sobie pomyślałem, że lepiej będzie jak to zastąpię:
2 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 12V
1 x zasilacz impulsowy stabilizowany 2000mA 9V

Tylko takie pytanie, czy te 2 urządzenia TPLinka zasilane zmiennym mogę
zasilić stałym ?

--
Melwin

Re: zasilanie 12V i 9V

Wymaga zmiennego? Więc pewnie ma prostownik w sobie.

Re: zasilanie 12V i 9V

Często ma dwa prostowniki - np zasilanie +/- i wtedy musi być zmienne na
wejściu.
Wmak

Re: zasilanie 12V i 9V

A stałe przez prostownik nie przejdzie ?
Dać 10V stałego i po sprawie.

Marek

Re: zasilanie 12V i 9V

kiedys miałem telefon Panasonica z sekretarką, zasilany zmiennym. Pomyslalem
tak samo, dać stałe i po sprawie ... okazało się, ze nie do konca, bo
teelfon robił dziwne rzeczy nie opisane w instrukcji :)

@

Re: zasilanie 12V i 9V

Widocznie nie czytałeś mojego listu sprzed 10 minut.
Jeśli urządzenie ma mostek prostowniczy i wewnątrz tylko jedno napięcie
zasilające, to zamiast napięcia zmiennego można podać stałe o dowolnej
polaryzacji.
Ale są urządzenia, które ze zmiennego na wejściu przez dwa jednopołówkowe
prostowniki wytwarzają napięcie dodatnie i ujemne - w analogowych układach
na masie środek i wykorzystywane zasilanie +/-, w cyfrowych na masie może
wyjście ujemnego prostownika i np stabilizatory +5 i +12V.
Inne kombinacje napięć też się spotyka.
Jest to prostsze i tańsze od zasilania jednym napięciem i wytwarzanie
dodatkowych impulsowymi przetwornicami.
Wmak

Re: zasilanie 12V i 9V

Tak  tylko pozostaje jeszcze kwestia wartości tego napięcia.
z 9V zmiennego po wyprostowaniu (jeśli prostownik dwupołówkowy)robi sie cos
w okolicach
(9-1,4) * sqrt(2) = ~10.75V
Tak więc nawet podanie 9V stałego może spowodować problemy.

bhk

Re: zasilanie 12V i 9V

policz jeszcze raz...

Re: zasilanie 12V i 9V

A gdzie jest blad, bo szczerze mówiac to nie bardzo widze o co moze ci
chodzic.
W prostowniku dwupolówkowym prad plynie podczas jednego okresu przez 2 diody
czyli spadek napiecia na nich to ok. 0.7V.
Po wyprostowaniu napiecia na kondensatorze mamy pierwiastek z 2 razy wieksze
napiecie
wyjsciowe. No chyba ze jeszcze cos jest na rzeczy.

bhk

Re: zasilanie 12V i 9V
bhk denied rebel lies:

Może tutaj:
$ echo "(9-1.4) * sqrt(2)" | bc
7.6

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|Like the fire of pain in the daylight
(::)                        (::)|

Czyli sqrt(2) = 1? Odważne założenie.

Re: zasilanie 12V i 9V

otóż to!
http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=&=&q =(9-1.4)+*+sqrt(2)&btnG=Szukaj+w+Google&meta=lr%3D&aq=f

Jak dla mnie nadal jest to około 10.75V.
Chyba ze błąd w rozumowaniu.

bhk

Re: zasilanie 12V i 9V

Właśnie błąd.
Najpierw obliczyć wartość szczytową a dopiero później odjąć napięcie
przewodzenia diod.

Re: zasilanie 12V i 9V

A skoro tak to przepraszam, szczerze mówiąc nigdy sie nie spotkałem z tym,
że tak to sie właśnie liczy.
Elektronika to w moim przypadku tylko hobby, aczkolwiek ostatnio to i z tym
problem, a szkoda. Moze kiedys będzie jeszcze troche czasu zeby się pobawić.

Pozdrawiam,
bhk

Re: zasilanie 12V i 9V
Zbych denied rebel lies:

A nie wiem - może bc sobie zaokrąglił? Nie sprawdziłem (:)

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|This is the face that stones you cold
(::)                        (::)|

echo "(9-1.4) * sqrt(2)" | bc -l

Będzie lepiej :-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: zasilanie 12V i 9V

Masz rację nie czytałem. Mea culpa.
Ale wiem że mnóstwo urządzeń zadziała

Marek

Re: zasilanie 12V i 9V

Wiele urządzeń będzie działać ale nie wszystkie, czasem można coś zepsuć.
Przy łączeniu wielu urządzeń do wspólnego zasilacza można się zdziwić,
zarówno przy DC jaki AC, bo bez sprawdzenia nie wiadomo, jak zasilanie jest
podłączone do masy wewnątrz pudełka.
Mogą się pojawić zakłócenia od tzw. "pętli masy" albo i zwarcie - na krótko,
przez diody itp.
Przy mocnym wspólnym zasilaczu mogą się efekty "światło, dźwięk i dym"
pokazać.
Operację łączenia należy zacząć od sprawdzenia omomierzem wejść zasilania w
stosunku do masy.

Re: zasilanie 12V i 9V

W prądzie przemiennym masz dodatnie jak i ujemne połówki.
Testujemy pojedyncze urządzenie i jeszcze tak jak napisałeś omomierz prawdę
ci powie.
Musiałbyś mieć naprawdę pechowe urządzenie aby zobaczyć dym.

Marek

Re: zasilanie 12V i 9V

Pytającemu nie chodziło o to, by działały "wszystkie urządzenia", tylko
konkretne dwa: router i accespoint. W urządzeniach tego typu wszystkie
wyjścia są z zasady odseparowane galwanicznie od masy.