Zasilane modułu GSM z akumulatorków AAA

Po chwili przerwy zabrałem się w końcu za montaż telefonu komórkowego w
wersji "retro" o którym pisałem wcześniej. Na razie wytrawiłem
tymczasową wersję PCB*, z elementami do montażu przewlekanego. W chwili
obecnej płytka nie zawiera obwodu zasilania - tymczasowo planuję zasilać
ją po prostu z trzech bateryjek AAA. Zastosowany moduł GSM (Motorola
D15) nie jest zbyt wybredny co do zasilania, napięcie musi się mieścić
między 3V a 6V.

Zastanawiam się tylko jak zachowa się układ, gdy akumulatorki zaczną się
wyczerpywać. Czy stwarza to jakieś zagrożenie dla modułu?

* W chwili wolnego czasu spróbuję zrobić wersję SMD, ze zintegrowanym
układem ładowania i akumulatorkiem od komórki.

BTW: Jakie tranzystory SMD będą najbliższymi odpowiednikami BD139 i BD140?

BTW2: Czy napięcia zmiana zasiania wspomnianego modułu GSM (z około 5V
do około 3,7V) może znacząco wpłynąć na poziom sygnału na wyjściu
słuchawkowym? Czy powinienem się liczyć z możliwością, iż poziom sygnału
spadnie na tyle, że będzie konieczne poszukanie lepszego wzmacniacza
(np. jakiś scalak zasilany ze step-upa)?

Re: Zasilane modułu GSM z akumulatorków AA A

Weź pod uwagę, że GSM, życzy sobie 2-3 A przy nawiązywaniu połączenia i
musisz zapewnić, że jak łyknie te 3A to na jego pinie zasilającym nadal
będzie ponad 3V.
Jak widzę te trzy AAA i pół metra "jakiś" kabelków to już wyczuwam posty
  "GSM mi nie działa".

--
AWa.

Re: Zasilane modułu GSM z akumulatorków AA A

Aż tak źle jest z tymi akumulatorkami? Kierowałem się tym, że przecież
dość powszechnie używa się ich do zasilania sprzętu mobilnego, a
gabarytowo nie odstają od maleństw zasilających współczesne komórki...
Oczywiście sprawdzenie napięcia pod obciążeniem byłoby pierwszą rzeczą,
jaką bym zrobił.

Mam rozumieć, że to ślepy zaułek. A akumulatorki AA?

Re: Zasilane modułu GSM z akumul atorków AAA

Motorola D520 miała oryginalnie akumulator NiCd 4xAAA. Po wymianie pokrywy
baterii mozna było w to miejsce włożyć zwykłe baterie 4xAA (to dawna
historia, więc stawiałbym że zwykłe=alkaiczne)

--
Desoft

Re: Zasilane modułu GSM z akumulatorków AA A

Nie tyle zły pomysł, co należy go wykonać ze starannością po czym
sprawdzić oscyloskopem jak zachowuje się napięcie nie na baterii a na
zacisku modułu.

--
AWa.

Site Timeline