zasilane dysku USB z zewnętrznego zasilacza

Do mojego dekodera SAT ADB 2850 chcę podłączyc dysk USB (funkcja PVR). W serwisie ADB potwierdzili tezę, że dysk musi mieć zewnętrzne zasilanie, gdyż w przeciwnym wypadku może przeciążyć port USB.

Mjaąc to na uwaze mam 3 wyjścia.

  1. Kupić zewnętrzny dysk 3.5" - tem ma własny zasilacz, np taki:
    , ale przypuszczam, że takie rozwiązanie (dysk
3.5") będzie głosniejsze od każdego dysku 2.5"
  1. Kupic dysk USB 2.5" z wejściem na zaspilacz - ale takich dysków jest jak na lekarstwo.
  2. Kupic dowolny tani dysk 2.5" i dorobić zsilanie. Podejrzewam, że obudowa bedzi raczej nierozbieralna, ale z przedłużacza USB można zrobic przejściówkę:

1 >---| ----> 2 >----------> 3 >----------> 4 >---|------>

| GND

Czyli: rozłączyć połaczneie +5V i do dysku podac zasilanie zewnętrzne, możwe dodatkowo zablokowane jakimś kondensatorem. Zastanwaiam się jedynie nad tolerancją takiego układu na róznicę napięć zsilających dysk i tych w dekoderze. W skrajnym przypadku może się zdarzyć, że stan wysoki podawany na wejście /wyjście jedego z urządzen może być wyższy od napięcia zasilania o tyle, o ile różnią się napięcia zasiljące dysk i dekoder. Jaka tu jest tolerancja ? (A może wyjścia sa czyms w rodzaju otwarty kolektor, i napięcie wyjściowe nie ma tu znaczenia ???)

Reply to
Marek

W dniu 12.06.2011 13:10, Marek pisze:

USB ma logiczną 1 przy 2.8-3.6V a zasilanie 4.4 do 5.25V.

Z dyskami usb jest często dostarczany kabel z 2 końcówkami - wtedy wystarczy przeciąć + zasilania w kablu sygnałowym.

Btw - jak nie potrzebujesz aż tak dużo miejsca to może karta 32GB + czytnik? Jest przynajmniej idealnie cicha.

Reply to
Michoo

Osobiście dałbym jeszcze diodę schottky zamiast przecięcia, coby ustrojstwo miało prawie +5V, jak się zacznie gadanie na kabelkach, a "się zapomniało" podłączyć zasilania. Coprawda nie jest to tak groźne, jak brak masy, ale niektóre urządzenia potrafią się skurwić.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik Michoo napisał:

Nazywa się toto "kabel USB typu Y" i zresztą tak wygląda. Do kupienia w przyzwoitych sklepach komputerowych a nawet w Media Markecie :-) Maciek

Reply to
Maciek

Raczej tego typu urządzenia posiadają rezystor między +5V a D+ (czy tam D- - nie pamiętam) i jeśli nie masz +5V nie ma mowy o wykryciu urządzenia i rozpoczęciu gadania ;)...

Reply to
Konop

Pan Maciek napisał:

Ten co mam, wygląda bardziej jak "y" (pisane kursywą) niż "Y".

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:vmhd07ep0urk$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Mam takiego chiefteca

co oprócz USB ma gniazdo na zasilacz. Jak nie wyrabia z kabla USB to podpinam drugi kabel USB z końcówką zasilaczową. Przypuszczam, że dokupienie do tego zasilacza jest możliwe.

Jest też wyjście inne - zakupienie huba USB z zasilaczem. Chyba najprostsze - żadnych przeróbek....

Pozdrawiam Feromon

Reply to
Feromon

Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

A wsio ryba - ja i tak musiałem dodać do tego kabla przedłużacz USB, ponieważ USB 2.0 mam na PCMCIA z lewej strony laptopa a USB 1.1 z odpowiednią wydajnością z prawej, z tyłu :-) Laptop stary ale dobry więc nadal lubiany i używany. Co ciekawe mam do niego zasilacz z gniazdkiem USB do zasilania różnych dziwadeł ale to jeszcze większa odległość. Sama PCMCIA posiada gniazdko do zasilania dodatkowego, więc mam trzy sposoby zasilania. Maciek P.S.: Najlepiej mieć USB 2.0 ze zwiększoną wydajnościa prądową źródła. To jakby ktoś myślał, że nie wiem.

Reply to
Maciek

Użytkownik "Feromon" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:4df53029$0$2504$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Reply to
sofu

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:itgf43$api$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Dlatego polecam tę oudowę z dwoma kabelkami. Jak wystarczy jeden, to OK, a jak nie, to mamy drugi - dodatkowo zasilający. Jednak w lapku niektóre USB są Hi-POWER a niektóre nie, więc trzeba kombinować lub przeczytać w instrukcji.

Feromon

PS. W pobór 2,5A przez dysk 2,5 calowy jakoś mi się wierzyć nie chce, muszę sprawdzić...

Reply to
Feromon

Użytkownik Feromon napisał:

A gdzie jest powiedziane, że te 2,5A idzie na jeden port? To jest zasilanie całego huba. Zasilacz ma zasilić standardowymi 0,5A wszystkie porty. Jest zgodne z normą ograniczenie na każdym z nich i to jest właśnie problem, bo dysk np. potrzebuje 0,7A. Osobiście nie chciałbym mieć 2,5A na takim kabelku, bo zwarcie może się źle skończyć. Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik Feromon napisał:

Gorzej - jeszcze raz przeczytałem - 2,5A powinno wystarczyć na całość ale dla huba 4 portowego. Dla 7 portowego to za mało. Zakładając maksymalny pobór prądu 0,5A na port + zasilanie własne. W każdym z tych przypadków nie jest to pobór prądu na jedno wyjście ale na całość. Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@polobox.com napisał w wiadomości news:4dfbec71$0$2451$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

----------

Wiem, że prad jest podzielony na wszystkie wejscia USB.

Do huba z 4 USB dali zasilacz 2A, a do 7 USB wychodzi, że dali zaledwie 2,5 A. Ale moze być i tak, że zasilacz nie jest od tego huba na 7 USB i że ktos go zamienił w sklepie? Bo gdyby trzymac się tego, że ma być po 0,5 A na wejscie USB, to by wypadało minimum 3,5 A na cały hub.

Reply to
sofu

Użytkownik sofu napisał:

No i to chyba jest minimum, zgodne z normą. Musi być po 0,5A na port. Do wielu urządzeń nawet więcej, np. do twardych dysków. 3,5A to minimum + zapas + zasilanie HUB-a Maciek

Reply to
Maciek

W swojej wiadomości Maciek napisał:

Witam, podejrzewam magiczny współczynnik jednoczesności stosowany we wszystkich rozdzielniach elektrycznych itp. Suma wszystkich odbiorów przekracza wartość zabezpieczeń wejściowych :) Nie widziałem w praktyce nigdzie układu 7 dysków podpiętych pod USB.

Reply to
j.r.