Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

Wlasnie na dlugi weekend wysiadl mi (niedlugo po gwarancji) zasilacz Tacens Valeo 460. Padl obwod napiecia StandBy 5V. Znalazlem opis podobnej usterki i jak komus udalo sie to naprawic. Jest tylko jeden problem. Wymienina zostala dioda zenera pracyjaca w galezi 5V. Z tego co opisal czlowiek ktory to naprawial wymienil ja na diode 1n4135. Katalogowo to jest zenerek ale na

100V. Czy ktos naprawial taki zasilacz albo moze cos wskazac czy rzeczywiscie z taka dioda to powinno dzialac? Inna sprawa ze nie znalazlem nigdzie dostepnej takiej diody nie wiecie czym to mozna zastapic albo gdzie kupic w ilosciach detalicznych? Z gory dziekuje za pomoc.
Reply to
Tarde

W dniu 01.05.2010 11:20, Tarde pisze:

Często jako prostownik stosowana jest dioda 1n5844. Google podaje,że jest to zener na bodaj 3,9 V. Ale faktycznie w zasilaczach ATX ta dioda to jest schottky - 5A, 40V. Tu jest pdf :

Diody zenera w przetwornicach też występują w innej jej części ale na napięcie coś ok 6V a nie na 100 V . G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Czy na sprzężeniu zwrotnym jest transoptor ?

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

W takim układzie - elementem odniesienia najczęściej bywa TL431 lub jego odpowiednik. Spróbuj może rozrysować schemat z płytki - to wiele może wyjaśnić.