Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

Wlasnie na dlugi weekend wysiadl mi (niedlugo po gwarancji) zasilacz Tacens
Valeo 460. Padl obwod napiecia StandBy 5V. Znalazlem opis podobnej usterki i
jak komus udalo sie to naprawic. Jest tylko jeden problem. Wymienina zostala
dioda zenera pracyjaca w galezi 5V. Z tego co opisal czlowiek ktory to
naprawial wymienil ja na diode 1n4135. Katalogowo to jest zenerek ale na
100V. Czy ktos naprawial taki zasilacz albo moze cos wskazac czy
rzeczywiscie z taka dioda to powinno dzialac? Inna sprawa ze nie znalazlem
nigdzie dostepnej takiej diody nie wiecie czym to mozna zastapic albo gdzie
kupic w ilosciach detalicznych? Z gory dziekuje za pomoc.

Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

Cz─Östo jako prostownik stosowana jest dioda 1n5844. Google podaje,┼╝e
jest to zener na bodaj 3,9 V. Ale faktycznie w zasilaczach ATX ta dioda
to jest schottky - 5A, 40V.
Tu jest pdf :
http://yunarchu.sg1013.myweb.hinet.net/data/SKY/MXD%201N5844.pdf

Diody zenera w przetwornicach te┼╝ wyst─Öpuj─ů w innej jej cz─Ö┼Ťci ale na
napi─Öcie co┼Ť ok 6V a nie na 100 V .
G.B.

Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

Jako prostownik to siedzi tam SB540. Ta o ktorej pisze to zenerek i siedzi
jako stabilizacja. Dziwi mnie tylko fakt ze czlowiek ktory opisywal udana
naprawe podal ze wstawil 1N4135 a to zener na 100V. Jednak nawet gdybm
chcial to sprawdzic czy u mnie zadziala to i tak nie mam gdzie jej kupic

Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

Czy na sprz─Ö┼╝eniu zwrotnym jest transoptor ?

G.B.

Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

Wyglada jakby byl.

Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

W takim uk┼éadzie - elementem odniesienia najcz─Ö┼Ťciej bywa TL431 lub jego
odpowiednik.
Spr├│buj mo┼╝e rozrysowa─ç schemat z p┼éytki - to wiele mo┼╝e wyja┼Ťni─ç.

G.B.

Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda

hehe
no az tak zdesperowany nie jestem. Znajac zycie i poziom obecnie
produkowanej elektroniki to ten zasilacz i tak juz dlugo nie pochodzie wiec
ja i tak kupie nowy.
W tej chwili chcialem tylko wstawic analogicznie do naprawy wczesniejszego
uzytkownika te elementy ktore tak samo u mnie padly a tylko mam problem z ta
dioda 1N4135 bo nie wiem czym ja zastapic ani gdzie ja kupic. Jak jej nie
znajde to po prostu wywale ten zasilacz i juz.
Zreszta jak ogladalem schematy dostepne zasilaczy ATX to 5V do StandBy
robione bylo na zwyklym 7805 a tu musieli nie wiadomo co wycudowac no i sa
efekty a tak to 7805 mam pelna szuflade i byloby po klopocie. :)

Site Timeline