Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

Chciałbym do pecetowego zasilacza dołożyć jakiś zasilacz UPS. Zasilacz
pecetowy ma wbudowane aktywne PFC i tu pojawia się problem. Większość
zasilaczy UPS na które mogę sobie pozwolić na wyjściu podaje przebieg
podobny do sinusoidalnego, ale nie jest to czysta sinusoida. I zaczynają
się wtedy problemy.
1.Czy w ogóle można jakoś połączyć zasilacz pecetowy z PFC z UPS'em,
który generuje coś podobnego do sinusoidy czy musi to być "czysty" przebieg
2.Co się zniszczy jeśli takiego przebiegu nie będzie: zasilacz pecetowy
czy UPS?

Wydaje mi się to trochę dziwne: większość zasilaczy na rynku PC ma
aktywne PFC, a większość UPS'ów ma jakieś "wynalazki" na wyjściu. Nie ma
masowych reklamacji itp.? Może ten przebieg nie musi być aż tak sinusowy
idealnie?
--
| TOMASZEK te miejsca omija:
| gazeta.pl*tvn24.pl*facebook.pl*nk.pl

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

nie kupuj wynalazkow z chin ale APC smart 700 na przyklad, tak uzywany - znajdz
nie zajechany (obudowa strzaskana np) i bedzie dobrze. Uzywam dwie uzywki od
7lat pewnie bedzie i dzialaja, po prostu dzialaja :) APC 750 ma USB i COM, 700
starsze tylko COM jak potrzebujesz USB to zwroc uwage.

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PF C w zasilaczu... kilka pytań

A ja zamówiłem Mustek PowerMust 600 USB.
Prawie o połowę tańszy niż ten APC. Ale ma
sinusa na wyjściu.

JK

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PF C w zasilaczu... kilka pytań

Nie ma sinusa.Zerknij tu:
http://tnij.org/lue8
--
| TOMASZEK te miejsca omija:
| gazeta.pl*tvn24.pl*facebook.pl*nk.pl

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

APC z drugiej reki to 100-200zl, mowie o SMARTach. Zasilacz mam z APFC i dziala
dobrze, ma prawie sinusa (bo idealnego to nie sadze). Sprzety leciwe jak na IT,
pewnie z 10lat maja i co - dziala, tylko odkurzam i raz na kilka lat wymiana
akumulatorow. Wygladaja nadal nowoczesnie a nie jak bazarkowy zlom. Solidna
stalowa obudowa, ciezkie i dobrze izolowane. Polecam zapolowac na allegro. Ja
kupilem czarnego smart 750 z usb ktory wyladal jak NOWY, koles przeslal mi
wszystko lacznie z kartonem oryginalnym. Zmienil blaszaka na laptopa i pozbyl
sie za dobra cene idealnego sprzetu.

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

Ja miałem APC 700 http://www.ceneo.pl/1331201 podpięty do komputera z
zasilaczem 400W Chifteca z aktywnym PFC i po zaniku napięcia od razu się
wyłączał. Zmodyfikowałem zasilacz Chiftek dodając równolegle kondensator
100uF/400V w obwodzie active PFC do kondensatora 1uF/400V. W tej chwili
cos(fi) odbiega od 1, ale UPS się już nie wyłącza i podtrzymuje 25min. :-)

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PF C w zasilaczu... kilka pytań

To nie lepiej wyprostować prąd z UPS-a, i podać na wejście zasilacza?
Taka nieinwazyjna metoda chodź nie mam odwagi aby ją wypróbować.

Maksymilian Dutka

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

A po co prostować, jak i tak jest prostowany w zasilaczu tuż przed układem
aktywnego PFC? ;-)
Tylko, że za prostownikiem jest kondensator 1uF/400V
http://obrazki.elektroda.net/37_1247813777.gif

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PF C w zasilaczu... kilka pytań

Ano po to prostować aby nie trzeba było rozbierać zasilacza.

Maksymilian Dutka

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

Prostowanie nic Ci nie da, bo jak pisałem wcześniej napięcie i tak jest
prostowane w zasilaczu. UPS i tak będzie się wyłączał. :-)

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PF C w zasilaczu... kilka pytań

Ale wtedy mogę dać kondensator na zewnątrz zasilacza, który to
proponujesz dać w środku.

Maksymilian Dutka

Re: Zasilacz UPS + aktywny filtr PFC w zasilaczu... kilka pytań

Możesz spróbować i daj znać czy pomogło. :-)

Site Timeline