Zasilacz/prostownik regulowany 5-50V, 5-80A

Poszukuję schematu prostownika do galwanizera.
Z tego co znalazłem na elektrodzie zapewne będzie to rozwiązanie na tyrystorze.
Niestety znalezione tam schematy w większości służą do regulacji prądu.
Nie znalazłem takiego który miałby regulację napięcia i prądu.
Parametry wyjściowe to:
1. Regulacja napięcia od 5V do 50V
2. Regulacja prądu od 5A do 80A
Posiadam transformator spawalniczy o mocy 5kW(napięcia wtórne to 16V, 25V i 50V)
,tyrystory 400A 600V oraz mostek prostowniczy 200A 400V.

Może ktoś z kolegów ma namiary rozwiązania tego typu.

Re: Zasilacz/prostownik regulowany 5-50V, 5-80A
Hello Sierrapapafor,

Myślisz, że to bez powodu?

Po co tak dużo?

Drobne 4 kW...

Re: Zasilacz/prostownik regulowany 5-50V, 5-80A

tyrystorze.

Nie wiem. W komercyjnych rozwiązaniach opartych na tyrystorach (pewnie na czymś
jeszcze) jest regulacja obu parametrów - a dają prądy do 40000A.

Rozumiem że napięcie zależy od prądu, spadki i te sprawy ale w pewnych
procesach (anodowanie dwustopniowe) muszę odpowiednio ustalać prąd i napięcie.

Anodowanie.

Przy anodowaniu dużych powierzchni takie prądy będą potrzebne.

Re: Zasilacz/prostownik regulowany 5-50V, 5-80A
Hello Sierrapapafor,

Jasne - może być regulacja _ograniczenia_ obu parametrów ale nie
regulacja samych parametrów - albo jeden albo drugi.

Pierwszy raz słyszę o tak wysokim napięciu przy anodowaniu...

Pozostaje mi życzyć powodzenia.