Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

Poszukuję schematu takiego zasilacza. Chodzi o zasilacz analogowy.W necie
nie mogę za bardzo nic poszukać.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
wirusow 4360 (20090823) __________

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
W dniu 2009-08-23 19:36, kola napisaB3%/a:

Takie maB3%e OT dla Ciebie, bo w Twojej wiadomoB6%ci wiEA%cej spamu niBF%
 treB6%ci20%
;-)  http://odsiebie.com/pokaz/4929730---f96d.html

--20%
Cz.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Hello kola,

Bo to, co piszesz, jest bez sensu. Nie ma czegoś takiego jak "zasilacz
low drop". Może być taki stabilizator. Ale nie stosuje się takich
stabilizatorów przy dużych prądach.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Ja piszę o zasilaczu , a stabilizator to tylko element w tym zasilaczu.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Hello kola,

Po raz kolejny: piszesz bzdury. Nie stosuje się stabilizatorów LowDrop
przy takich prądach.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

Zasilacz na 13,8V moBF%e byE6% zasilany z 230V AC, 110V AC, 12V DC, 24V D=
C i20%
pewnie z innych napiEA%E6. Co w takiej sytuacji uwaBF%asz za Low Drop?

--20%

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Witam,

Zerknij na Elektroda.pl na forum 'Zasilanie urządzeń...', tam jeden
człowiek przedstawiał projekty takich zasilaczy, gratis dostaniesz całą
otoczkę krytykantów takiego podejścia. :) Symbol zasilacza - wg Autora -
to: PZS1422 (poszukaj w Googlach).

Dykus.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Może  stabilizatorów LDO się nie stosuje przy prądach 20A., ale ja chcę
zastosować, bo widzę w tym cel, a mianowicie obniżenie strat na grzanie
radiatora. Czytałem to o  PZS1422 i innych z tej serii i nic z tego nie
wynika, bo te schematy są robione na jedno kopyto i dlatego chętnie obejrzał
bym coś innego. Na elektrodzie toczyła się dyskusja, ale kilka lat temu i o
zasilaczach stabilizowanych LDO z regulowanym napięciem wyjsciowym. Nie
wiem, czy w tym schemacia PZS1422 nie ma pomyłki co do trafa, bo jest tam
2x14V/ 2x17A. To by było ogromne trafo  952 VA.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Hello kola,

Jeśli twoja wiedza dorównuje umiejętności liczenia transformatorów, to
ja już nie mam więcej pytań. 476VA a nie 952VA. I tyle ma być.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

============
Przepraszam, masz racje, popełniłem gafę.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Dnia Mon, 24 Aug 2009 07:05:51 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

a mnie wychodzi 238VA. I tyle ma byc :)  (zasilacz z dzielonym uzwojeniem
14V*17A ). I mysle ze wystarczy dywagacji

W.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

Razy dwa.

--20%

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

Jak bardzo planujesz ograniczyć te straty jeśli musisz założyć spory zapas
na wahania napięcia sieci 230 V ?10% wg obowiązującej teraz normy (chyba że
coś się już zmieniło) a także spadek pojemności kondensatorów z czasem. O
ile procent mniej mocy wydzieli się na radiatorze przy nominalnym napięciu
sieciowym? 10?

Michał

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Ja mam zasilacz 13,8V 20A, który ma ok 20 lat. Pracuje dobrze, ale się dość
mocno grzeje , mimo wentylatora. jest to układ na uA723 i 3x KD202. Moc
tracona na radiatorze jest ok 100W. Niżej juz nie można zejść. Min. róznica
napięc wynosi ok. 5V. Budując Low drop , chciał bym zejść do różnicy napięć
2V, więc moc tracona na grzanie wyniosła by ok  40W. Jest więc bardzo duża
róznica. Wachania sieci raczej nie wystepują, ale mozna zrobic na wszelki
wypadek odczep na pierwotnym. Kondensatory raczej szybko nie wyschną, daję
im czas 5lat. Zaraz ktoś się znajdzie i powie ze moc tracona jest
nieproporcjonalna do obciązenia, ale ja to chce pominąć ten temat na forum.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

To może zamiast inwestować w nowy stopień końcowy (nietani), zwiększ tylko
napięcie zasilania stopnia sterującego (uA723) tak by potrafił nasycić
tranzystory.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

TrochEA% ciEA%BFko bo taki 3055 ma przy 10A UCEsat rF3%wne 3V. MoBF%esz =

zastosowaE6% 2N3771 a i tak trzeba by daE6% ze trzy i wyrF3%wnaE6% im rF3%
BF%nicEA%20
rezystancji.

--20%

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Pomysł stary, ale trzeba dodać jeszcze spadek napięcia na rezystorze
ograniczającym prąd, bo bez tego to jest niebezpiecznie. No i jeszcze jednym
do tego tranzystorze. Tak oglądam ten schemat  i nie wiem co to warte.
http://sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/AVT2707.pdf
Może na podstawie tego prostego schematu wyszło by coś na 20A. Pewnie
problem by był w odprowadzeniu ciepła z jednego tranzystora,, a łączyć to
nie wiem czy można bez rezystorów. Jedni piszą ,że można inni że nie.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

Zalezy da kogo. Mozna to pominac lub rozwiazac inaczej.

Schemat zasadniczo poprawny, ale czy sie nie wzbudzi - gwarancji nie
dam.

Ale rezystor tam masz :-)

J.

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A

Ja wykonałem już dwa zasilacze na ogólnie dostępnych tranzystorach BUZ11.
Mam całą listwę za 50 eurocentów :)
Dałem cztery równolegle. A co!
Żadnych rezystorów wyrównujących.
Jak chcesz odwrotnej polaryzacji to no problem tez jest mnóstwo tanich
tranzystorów.
Bramkami tranzystorów steruje wzmacniacz róznicowy na dwóch tranzystorach
bipolarnych oraz jednej diodzie zenera.
Do tego kilka rezostorów.
Mostek prostowniczy na czterwch duodiodach schottky 25A Każda duodioda
równolegle a więc zapas prądowy naprawdę spory.
Za mostkiem kondensator 2x50mF 25V
Układ łagodnego startu to przekaźnik który zwiera rezystor kilkanaście ohm
wpięty szerogowo z pierwotnym uzwojeniem toroida. Przekaźnik włączany jest z
rosnącego łagodnie napięcia na kondensatorach 2x50mF.
Toroid 16VAC 500VA
Zasilacz nie startuje pod większym obciążeniem oraz przy zwarciu. (Taka
sobie ciekawa właściwość układu)
Po zwarciu tranzystory odcinają napięcie do zera w związku z czym zwarcie
może sobie trwać nawet nieskończoność.
Napięcie wyjściowe ustawiane PRką w zakresie 11-14V (u mnie ustawione na
+-13,8V)
Spadek napięcia wyjściowego po obciążeniu żarówkami samochodowymi (około
20A) nie przekraczał 0,3V
Zasilacz działał przez 8 godzin pod obciążeniem 20A, podczas testu
wielokrotnie był zwierany.
Zdarzyło mi się odpalić awaryjnie auto wspomagając tym zasilaczem gdy
akumulator był za słaby.
Pierwszą wersję zasilacza używałem z TRXem IC-737A. Sprzedałem radio wraz z
zasilaczem.
Teraz zrobiłem drugą wersję ale już z mniejszym toroidem 350VA i niestety
ale jednak toroid ciut za mały.

Marek

Re: Zasilacz Low Drop 13,8V 20A
Czy to napięcie 16V nie jest za wysokie , albo za niskie ? przy 230V ?  Bo
widziałem kilka schematów gdzie było trafo 14V AC, Zapytuję , bo kupując
trafo już nawinięte ( toroid ), to trudno odwinąć uzwojenia. To już lepiej
zakupić trafo np 14V i resztę dowinąć. A co do diód, to lepiej uzyć
prostownika na 2 diodach schottky ( trafo z odczepem ) bo btedy jest mniej
diód do grzania radiatora.

Site Timeline