zasilacz do pc - Page 2

Re: zasilacz do pc

Ale wyczuwasz różnicę między pojęciem "gwarancja bezpieczeństwa" a
"wyższa niezawodność"?

Re: zasilacz do pc

Jak najbardziej. Masz jakieś dane wskazujące
na związek pomiędzy niezawodnością a ceną?

JK

Re: zasilacz do pc

Ależ skąd. Np mercedes jest tylko przypadkowo droższy niż polonez. Prawda ?

Re: zasilacz do pc

A merytorycznie potrafisz?

JK

Re: zasilacz do pc

Drogi kolego, skoro nie widzisz związku ceny z jakością, to ja nie mam
zamiaru prowadzić tutaj twojej edukacji. Zbyt daleka droga przed tobą,
żeby mi się chciało. Rzadko mi się to zdarza, ale twoje pytanie jest z
tego rzadkiego gatunku, że ręce opadają.

Dla mnie, to możesz sobie kupować najtanszy chinski badziew. Wolna wola.
Mnie to nie boli wcale. Najmniejszej ochoty nie mam żeby cię przekonywać.

Może komuś innemu się będzie chciało.

Re: zasilacz do pc

Ale kolega ma racię.
Kiedyś wrzucałem tu fotki rozebranego zasilacza do przemysłowego ręcznego
skanera kodów kreskowych. Funkiel nówka za przemysłową kasę która strzeliła
po pierwszym włączeniu do gniazdka. Jak rozebrałem toto z ciekawości to
takiej rzeźby w środku to dawno nie widziałem (chinczyk chyba naprawiał co
fabrycznie podczas testu z dymem poszło i mu się nie udało, bo poza fabryką
znowu strzeliło).

--
Irokez

Re: zasilacz do pc

A czy ja gdzieś napisałem, że jak drogo to na pewno dobrze ?
Ja tylko mówię, że statystycznie lepiej = drożej.

Oczywiście można zrobić taniej i dobrze, albo drogo i do dupy.
Ale przy produkcji masowej jednak jest tak, że tanio zazwyczaj oznacza
tanie (stare, o gorszych parametrach) podzespoły, obcinanie kosztów na
czym się da, itp.

Cudów (ekonomicznych) nie ma.

Re: zasilacz do pc

Statystycznie tak.
Statystycznie jakiś tam związek jest.
Jednak nie ma żadnej gwarancji że lepiej. Codegen zasilacze ciągneły ze sobą
płytę. A z tej samej półki cenowej miałem Modecom i jeden zaczął robić
problemy po 5 latach (wystarczyło kondki wymienić), drugi dymił ale windows
sobie dziarsko wstawał bez problemu. Nic nie padło więcej.

Czyli można tanio dobrze a można i konstrukcję zrąbać.

O patrz ajphony za ponad 2 koła żółkną wyświetlacze od sony

--
Irokez

Re: zasilacz do pc

No i tym mowa przecież...

No oczywiście. W koncu przecież wszystko zależy od projektanta.

Jak żółkną ? W jakim sensie ?
Z ciekawości pytam, bo wydawało mnie się, że akurat wyświetlacze w
jajfonie był ok (nie posiadam niestety, chociaż jestem makmanem).

Re: zasilacz do pc

http://tech.wp.pl/kat,130052,title,Wyswietlacze-iPhoneow-4S-zolkna,wid,13909875,wiadomosc.html?ticaid=1e383

--
Irokez

Re: zasilacz do pc

Ale statystycznie lepiej to oznacza po prostu wyższą niezawodność. Na
studiach miałem nawet przedmiot zwany "Niezawodność elementów
elektronicznych" i był to po prostu rachunek prawdopodobieństwa i
statystyka. Teza o pełnej gwarancji jest bez sensu. Nieograniczona
gwarancja, czyli nieskończony czas życia jest ideałem który teoretycznie
mógłby być spełniony za nieskończenie dużą kasę.

Analiza pojedynczych przypadków ma zapewne swój urok. Jak miałem
problemy ze spontanicznymi restartami kompa. Zamieniłem "zwykły"
zasilacz - będący w kupnej obudowie (pewnie odpowiednik klasy cenowej 60
- 80), na Rasurbo za 260 zł. Nie dość, że jest cichutko (wolnoobrotowy
duży wentylator), to nie mam problemów z kompem.

W tym wypadku płacisz za dizajn i za przynależność do "lepszej" grupy  a
nie za niezawodność.

Re: zasilacz do pc
Bo Sony ogólnie na rynku masowym to chińszczyzna ładnie wyglądająca. Nic
więcej.
środek często znacznie gorszy niż w mancie.
Sony co dobrze robi to standardy wtyczek, kabelków różnych, żeby ich
kabel usb do urządzenia kupić, a nie inny :)
Np mp4 E463 etc. Chcesz zwykły kabel podłączyć, kup droższy model.

--

Re: zasilacz do pc
A ciekawe kiedy ludzie zrozumieją, że związek ceny z jakością nie jest
liniowy, a raczej logarytmiczny :)
Sprzęt za 2x więcej nie jest w żadnym razie 2x lepszy.
Zresztą ostatnio, w śród producentów soków tych jednodniowych etc jest
fajna moda.
Wstawia się badziew, z konserwantami utrzymymującymi sok do spożycia na
2 lata, a wstawia się go do lodówek jak te jednodniowe i cena jest jak
tych jednodniowych :)
Bo ludzie myślą jak drogie to lepsze :) Marketing.

--

Re: zasilacz do pc

Trudno orzec czy to prawda, bo polonezów już nie produkują, nie ma
więc nowych i trudno porównać. Ale przeglądałem badania statystyczne
robionych kilka lat temu na rynku niemieckim. Porównano liczbę awarii
u wszystkich sprzedawanych marek i modeli w ciągu pierwszego roku
użytkowania. Najmniej awaryjna okazała się Dacia Logan. To nie jest
drogi samochód. W każdym razie bywają droższe, na przykład mercedesy.
I to nie jest przypadkowe.

Re: zasilacz do pc
Bo Dacia Logan produkowana jest w Europie, a nie w chnach po jak
najmniejszych kosztach, jak instalacje elektryczne do mercedesów :)

--

Re: zasilacz do pc

Kilka lat temu robiliśmy coś dla Mercedesa. Znajomy akurat przymierzał
się do kupna samochodu, więc się dopytywał o statystyki, które montownie
wypuszczają auta o najniższej awaryjności. Tureckie. Dacia Logan nie
jest montowana poza Rumunią, a tam też mają raczej dobre wykonawstwo.

Ale miejsce produkcji, to tylko jeden z czynników wpływających na
niezawodność, i to wcale nie dominujący. Najważniejsze jest to, że
Dacia Logan nie ma podgrzewanych lusterek, elektrycznie ustawianych
foteli itp. No to awarie tych układów nie mogą napędzać statystyk.
Jak komuś *przede wszystkim* zależy na wysokiej niezawodności
urządzenia, to w pierwszej kolejności powienien kierować się tym, by
wybrane ustrojstwo miało jak najprostszą konstrukcję. Często z tego
powodu jest ono przy okazji tańsze.

Re: zasilacz do pc

Ok. Ale ja mam 10 letnie Volvo.
Pełna elektryka, nic się nie popsuło, żadnej awarii.
znajomy, "od mercedesa" tego ostatniego ma 2 lata i tego nie może
powiedzieć.
Idąc takim tokiem rrozumowania, to musiałbym kupić Ursus C-330 to wtedy
bym bezawaryjnie pojeździł z 30 lat ;)

--

Re: zasilacz do pc

Ale to nie tyle efekt tego, że jedno w Eropie, drugie w Chinach -- to
zależy od projektanta. Rozumiem, że "pełna elektryka" oznacza tak zwany
"full wypas", czyli wszystko na prąd. Można to zaprojektować tak, że
będzie drogie i awaryjne. Albo wręcz przeciwnie.

Kuzyn kupił Ursusa C-330 w roku 1980. Dwa lata temu widziałem go w pełnej
sprawności. To akurat dokładnie 30 lat. Podejrzewam, że dzisiaj też się
jeszcze nadaje do roboty.

Chciałbym, żeby moje piosenki przetrwały tyle czasu, ile przeciętne volvo.
Czyli około 30 lat.
Re: zasilacz do pc
a jak się coś uszkodzi np. skrzynia biegów to rozebrać można w stodole
i naprawić bez znajomości internetu, komputerów itp.
Wartość takiego ciągnika nie spada z wiekiem a wręcz wzrasta,
rozwiązania proste wręcz idiotoodporne.
--
pzdr, j.r.

Re: zasilacz do pc