Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

Takiego przypadku jeszcze nie miałem, jest sobie zasilacz do monitora
LCD gateway 17":

http://img199.imagevenue.com/img.php?image64%453_Ss850479_122_4lo.jpg
http://img227.imagevenue.com/img.php?image64%462_Ss850480_122_4lo.jpg

zasilacz nie ma śladów większego zużycia/przegrzania ale nie wstaje, po
podłączeniu zasilania tylko cyka regularnie co pół sekundy. Sprawdziłem
na wyjściu nie ma zwarć, kondensatory OK, zimne luty przelutowane.
Tranzystory i diody nie mają zwarć. Gdzie szukać przyczyny?

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje
Witam!
Sprawdzić transformatory do zasilania lamp, moze ma któryś zwarcie.

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

oba na wtórnym mają 1150ohm

wymieniłem jeszcze optoizolator ale bez zmian

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

na
Zmierz pojemność elektrolitów, ewentualnie wymieniaj zaczynając od
wyjściowych

Roman F

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

zmierzyłem kilka z nich i pojemność wzorcowa, ten monitor nie ma śladów
długiego przepracowania wręcz pachnie nowością

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

Przyczyn to moze byc az za duzo.

cyk cyk - usiluje ruszyc. To sprawdzenia czy robi wiecej niz jedno
drganie - moze siadlo wtorne zasilanie przetwornicy.

J.

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

właśnie cyka cały czas, nawet jak odłączę przewód zasilający to na
pojemności kondensatora jeszcze potrafi cykać przez chwile

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

Ale sprawdzic masz czy w czasie jednego cyk jest jedno drganie czy
kilka.

J.

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

może jeszcze spróbuje odłączyć całość związaną ze świetlówkami (przerwę
JP301 302 i 312) i sprawdzę czy wstanie

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

Mi kiedyB6% kondensator 100nF zwieraB3% wyjB6%cie i powodowaB3% wyB3%B1c=
zanie20%
zasilacza. Na omomierzy to nie byB3%o widoczne dopiero podczas pracy20%
zasilacza. Lepiej odB3%B1cz wszystko na wyjB6%ciu zostaw tylko elektroli=
t20%
wymieniony na nowy i dopiero sprawdzaj.

--20%

Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje

no i problem rozwiązany, zasilacz okazał się sprawny a jego cykanie i
wstawanie co pół sekundy to wynik uszkodzonej elektroniki monitora,
podłączyłem obciążenie żarówkami na + 12 i +5 załączyłem sam zasilacz
pięknie śmiga zarówki świecą

monitor na szrot pewnie się pamięć rozleciała

Site Timeline