Zasilacz CODEGEN 300W co sie spaliło??

Witam. Mam zasilacz CODEGEN 300W model 250XA gdy podłacze go do zasilannia i włacze pojaiwa sie napiecie na wyjściach ale po dosłownie kilku sekundach "znika" co sie spaliło??/ Na gołe oko nie widac uszkodzen, ja podejżewam tranzystor alle nie wiem który to moze byc bo uszkodzen nie widac. Bardzo prosze o pomoc. Z góry dziekuje i pozdrawiam

Reply to
MarianoItaliano

Jeżeli zasilasz tym komputer to lepiej kup nowy...

Reply to
Gibol

MarianoItaliano napisał(a):

U mnie tak się robi po odpięciu wiatraka. Ale nie jest to kwestia przegrzewania, tylko kontroler napięcia jak widzi brak wiatraka, odłącza zasilanie po paru sek. Chciałem kiedyś zasilać wiatrak w zasilaczu z programowalnego wyjścia karty graficznej (EXT FAN OUT), ale reakcja zasilacza mnie zaskoczyła.

Może być uszkodzona płyta główna. W szczególności kondensatory elektrolityczne.

i niby jak zasilacz mialby to wykrywac? przeciez on ma swoje uklady filtrujace na wyjsciu predzej masz przeciazenie , np przebita diode i uklad przeciwzwarciowy wykrywa to po jakiejs swojej stalej czasowej. zdefiniuj pojecie kilka sekund. a najlepiej odlacz zasilacz, zewrzyj przewod stby do masy i sprobuj

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

A dlaczego zasilacz ma to wykrywać? Przecież zasilaczem steruje płyta główna na podstawie włącznika i pewnych układów. Przecież polecenie zamknij Windows wyłącza zasilacz, podobnie jak naciśnięcie klawisza na obudowie.

Tu się zgadzam, no może ze słowem najlepiej to najlepiej nie jest :-) Sly

wszystko sie zgadza ,tylko czy plyta jest na tyle inteligentna by sie ochraniac w ten sposob?

jako pierwszy test bedzie OK, dalej trzebaby go czyms obciazayc lub zastapic innym zasialczem

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Greg(G.Kasprowicz)" <Grzegorz.Kasprowicz_usunto snipped-for-privacy@CERN.CH napisał w wiadomości news:f8c6mm$9ot$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Z kompem wszystko jest OK! Zasilacz padł i włąsnie nie wiem co w nim sie spaliło?? Bo jezeli go włącze to "zakręci" i pada a uszkodzen zeby cos widocznego sie spaliło nie ma. Prosze o pomoc.

Reply to
MarianoItaliano

idz na elektroda.pl, poszukaj watku o naprawie zasilaczy PC

Reply to
PAndy