zasilacz ATX

Spalił się zasilacz ATX tak ze nie chce się załączać (napięcie 5V dla płyty
jest)
Pewnie spaliły się tranzystory, no bo co innego miało by się spalić,
widocznych śladów uszkodzenia nie ma, można w sumie wymienić wszystkie
sześć.
Zastanawiam się czy opłaca się taka naprawa?
Zawsze przydał by się zasilacz testowy, tylko czy taka naprawa nie będzie
kosztowała tyle co nowy?

Re: zasilacz ATX
W sensie napięcie stand-by? Czy "silne" 5V?

Skoro nie ma widocznych śladów uszkodzenia to skąd wniosek, że to
tranzystory? Zasilacze komputerowe mają zazwyczaj jeden transformator na
5 i 12 v, więc jeżeli jest 5V i nie jest to napięcie z przetwornicy
standby to znaczy, że uszkodzenie jest gdzieś indziej.

Re: zasilacz ATX

Chyba tak, to napięcie podtrzymujące płytę główną gdy wiatraczek sie nie
kręci

Dopalenie zasilacza wyglądało tak że silni coś zaiskrzyło, przyfajczyło i
była masa smrodu, sam się dziwię że nie widać uszkodzenia.
Nie wiem co się uszkodziło, strzelam, bo niby co tam mogło się spalić,
pewnie tranzystory mocy, czyli pewnie te na wysokim napięciu, jest ich trzy.
Tylko tak się zastanawiam czy jest sens bawić się w naprawę, skoro
faktycznie można kupić nowy zasilacz za te 50zł, a tranzystory mocy pewnie
nie chodzą po złotówce?

Re: zasilacz ATX

za 30-50zł kupisz super zasilacz markowy, wywal tego gniota codegena i
kup nowy

Re: zasilacz ATX
  Powitanko,

Nic mi nie wiadomo, zeby Marek cos sprzedawal;-)

Skad wiesz, ze to Codegen? Julian nic nie pisze, ze mu zasilacz "zabral"
calego kompa z wyjatkiem obudowy i czasami FDD, bo Codegeny zwykle same
nie odchodza;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹźek)
Re: zasilacz ATX

Nigdy nie miałem takiej sytuacji na szczęście, ale mam pytanie - CPU i
RAM nie przeżywa przepięcia w zasilaczu? Przecież one są zasilane przez
regulatory na płycie.

Re: zasilacz ATX

Chyba zależy od konstrukcji i jak bardzo w kosmos napięcia idą.
Z dwóch pozycji jakie miałem okazję widzieć, to na jednej płycie RAM
został,
na drugiej nie. CPU uwaliło na obu (Intel P4).

--
Irokez

Re: zasilacz ATX

"markowy" znaczy w tym przypadku ,  że ma nazwę chyba... :)

Re: zasilacz ATX

Największą, najbardziej znaną marką jest firma "Made in CHRL".;)

Re: zasilacz ATX

Naprawdę są gdzieś napisy "Made in CHRL"?

Re: zasilacz ATX

Czepiasz się, a wiesz o co chodzi.:P

Re: zasilacz ATX

Najgorsi tacy, co się czepiają, a nie wiedzą o co chodzi.

Re: zasilacz ATX

No nie, made in china, made in PRC.

Z tym ze jest jeszcze marka "WARRANTY VOID", a chyba nawet widzialem "DO
NOT OPEN"

J.

Re: zasilacz ATX

Nie zapominaj o Caution! i High Voltage

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

"Made in PRC" raczej. To tak, żeby mniej kumaci nie domyślili się kraju
pochodzenia.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Re: zasilacz ATX

Sądzę, że gdyby napisali "Made in CHRL", to by udało się zmylić jeszcze
więcej ludzi.

Re: zasilacz ATX
Zwłaszcza poza Polską.

Re: zasilacz ATX

ale pitolicie
http://allegro.pl/i2250887391.html

Re: zasilacz ATX

"FSP Group is a leader in the power supply industry in Taiwan"

Dla mnie markowy jest np. Fractal Design (Szwecja)...

Re: zasilacz ATX

No, ciekawe kto ma dluzsze doswiadczenie :-)

Choc oprocz doswiadczenia wazne jeszcze komu montuja niewykwalifikowane
chinskie raczki ...