Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80% - Page 2

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Całkowicie poważnie. Koniecznie podaj model, bo jest to bardzo
interesujące. Mam również nadzieję, że widzisz różnicę między
takim standardem jaki podałeś, czyli ATX a mATX, SFX, FLEX,
TFX i innymi?
WiesłaW

Nie bardzo wiem co masz zamiar udawadniac. Pytanie bylo o
zasilacz ATX a nie o zaden z tych typow jakie podales. Chcesz
tu pokazac ze masz tajemna wiedze na temat komputerow czy co?
AM

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Dnia 04-03-2011 o 18:00 Hades napisaB3% na pl.misc.elektronika,pl.comp.p=
ecet:

Zaraz, zaraz. Co ja tutaj udowadniam? PoprosiB3%em o podanie
modeli tych dwu sztuk zasilaczy ATX 200W o sprawnoB6%ci >80%.
Po prostu nie znam takich, a to nie znaczy, BF%e nie istniejB1%.
ChciaB3%bym wiEA%c poznaE6%. Czy to jakaB6% tajemna wiedza?

-- =

WiesB3%aW
Opera Mail

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello pw,

Ale po co?

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Coz za dziwne pytanie? Potrzebny mu i szuka.
AM

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello Hades,

Chcę poznać motywację - nie wolno mi zapytać nawet? Chodzi mi o sens
takiego żądania.

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Taki zasilacz bedzie bardzo tani. Moze byc?
AM

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello Hades,

Powiedziałbym, że raczej bardzo drogi.

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

nie dawno wyszly plyty ATX z podstawka AM3 (chipset 770g i 880g) ktore
zuzywaja w granicach 10W w idle, dodajac do tego zasilacz 300W o niskiej
sprawnosci w idle wychodzi powyzej 30W, uwazam ze zastosowanie zasilacza
200W i dodatkowo o wysokiej sprawnosci mogloby znaczoca obnizyc
pobierana moc

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Hello pw,

Bez sensu. Daj zasilacz adekwatny do potrzebnej mocy. Poza tym - nie mam
pojęcia, jak trzebaby spieprzyć konstrukcję zasilacza, żeby sprawność aż
tak spadła.

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
No to właśnie on chce dać, a przynajmniej bliżej tej adekwatnej mocy niż
typowo wkładane 350W, coś się tak przyczepił? Może wyprodukuj zasilacz
sensowny (współczesny, a nie jakiś z czasów pierwszych płyt ATX, z
przetwornicą na 1 tranzystorze) ATX o mocy 100W i sensownej sprawności,
bo ja jakoś nie widzę w ofertach (a chętnie bym kupił)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

co wygooglałem:
"certyfikat 80 PLUS GOLD  potwierdza sprawność 88% pod obciążeniem w jednej
czwartej, 92% przy obciążeniu w połowie oraz 88% przy maksymalnym obciążeniu."

Wynika z tego, że zasilacz powinien być obciążony połową mocy.
Ale płyta AM3 może pobiera 10W, a reszta bebeszków? Gdzie procesor, gdzie grafa,
dyski, wentylatory...
W sumie będzie pewnie ze 150W. A może ten komputer głównie będzie robił NIC?

Pozdrawiam
Feromon

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

nowsze procesory AMD zuzywaja kilka watow w idle, wiatraki gdy procesor
nie jest obciazony, rowniez znajduja sie w stanie spoczynku, grafika
jest zintegrowana w chipie 770g lub 880g, dysk ssd nie zuzywa prawie
wogole pradu

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

85%C5BC%eniem w  =

Procesor max 15-20W
W procku

  dyski,
Powiedzmy 5W

wentylatory...
5W

Razem 50W, czyli optymalnie potrzebuje on zasilacz 100W.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

nie prawda, obecne systemy zuzywaja o wiele mniej w idle, tutaj mozna
sobie dokladnie poczytac

http://www.silentpcreview.com /

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

np tutaj

http://www.silentpcreview.com/article1019-page5.html

System Idle 31W ale to jest z zasilaczem 400W

http://www.silentpcreview.com/article1019-page4.html

AC Input 32.0 W
DC Output 21.2 W
Efficiency 66.3%

czyli system pobiera jedynie 21W w idle, ale to jest intel, chipsety amd
zuzywaja jeszcze mniej

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Ale ciebie interesuje max pobC3%B3r i taki ci wyliczyC5%82em z gC5%82=
owy,
co ci z idle jak bC4%99dzie potrzebna moc i zasilacz cie wyC5%9Ble na =
drzewo,
skoC5%84czy ci sie resetem systemu. Nie licz C5%BCe znajdziesz zasilac=
z 50W.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

Aby mniej płacić za prąd? Jeśli takie zasilacze wystepowały by w jakiejś
firmie w większej ilości to miało by to znaczenia. Inna sprawa to cena
takiego zasilacza o sprawności np. 90%. Nie jest wielką sztuką uzyskanie
takiej sprawności, ale nie w tanim, małym i lekkim (typowym) ATX. Zasilacze
o wysokiej sprawności były już dawno choćby w telewizorach. Jednak w trafo
jest objętościowo i wagowo co najmniej 4 razy większe. A choćby stopień mocy
H. Przy 120 W radiator hota jest zimny. Sprawność w okolicach 100%. Można,
ale to kosztuje.

Remek

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iktq8a$nph$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Dokładnie. Jeżeli np. zasilacz o sprawności 75% kosztuje 100zł, a 80+ gold to
400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w
cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

Odp: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%

dyskusyjnych:iku3h8$q0$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

dla 15W przez 8h dziennie codziennie w trzy lata masz jakies 60pln
wyjda tak samo jezeli bedzie miedzy nimi 75W roznicy (kWh przyjeta jako 0.5 pln)

dla ulatwienia - core i3, 4gb ram, dysk, nagrywarka, zintegrowana graficzna
idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do 80%
czyli niska

nawet gdybym mogl z tego urwac 20W to i tak predzej zmienie komputer niz
zwroci mi sie doplata wieksza niz 100 pln - nie jest uzywany codziennie i
na pewno nie dziala 8h non stop...

Re: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
Użytkownik m4rkiz napisał:

Po takich wyliczeniach kupiłem za grosze laptopa z procem 1,6GHz jako
serwer do domu, pobór idle 18W, przy typowym obciążeniu 31W, max 50W
przy włączonej matrycy, no i wbudowany UPS.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html