Zasięg transmisji bezprzewodowej

Witam Właśnie rozważam sobie teoretycznie nad możliwościami transmisji bezprzewodowej w aglomeracji miejskiej - chodzi mi o jak największy zasięg. Czy ktoś może ma jakieś doświadczenia i mógłby mi pomóc? Chodzi o przesłanie kilkunastu bajtów danych co powiedzmy 15 sekund z samochodu do odbiornika typu pilot do alarmu:) Chodzi o transmisję maksymalnie zabezpieczoną - czyli oczywiście kodowaną 128 bitowym kluczem symetrycznym lub większym. Do tego transmisja musi być maksymalnie odporna na zakłócenia - więc wydaje mi się, że powinna być nadawana na jak najniższym paśmie - np 27MHz lub jeszcze niżej? Do tego przydałby się jakiś algorytm typu FHSS i niska gęstość nadawanej informacji - poniżej 0,1bit per herz? Czy takie założenia są prawidłowe? Czy ktoś może ma pojęcie jaki zasięg można by uzyskać przy tego typu transmisji? Pzdr Erni

Reply to
Ernst

Użytkownik "Ernst" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:dc52a$45bf6f58$594e922e$ snipped-for-privacy@news.chello.pl...

26 - 28 MHz pasmo CB więc nie licz na małe zakłócenia

ale dużo osób korzysta z tego pasma do przesyłu właśnie danych :)

Może pasmo morskie :p będzie dobre

Reply to
Bodzio SE