Zasięg nadajników DVBT

Użytkownik "4CX250" snipped-for-privacy@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4fc602f0$0$1218$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Acha, rozumiem... hmm... zbyt piękne, by było prawdziwe... może stopa była tak mała, że nie opłacało się rozdrabniać komputera w radiu i dla uproszczenia dało się zero :)

Ja miałem w swej pracy radiolinię cyfrową do Koszalina, pierwszą jaka była tego typu, OIDP, nigdy BER nie była dokladnie zerowa, zawsze jakiś malutki ułamek był, chyba w granicach 10^-6 - 10^-7 w dobrych warunkach, jak poszło chyba tradycyjnie, powyżej 10^-3, to się wywalało. Pracowałem tam 1994-2000, więc mogło się pozapominać ciutkę :)

Reply to
Anerys

Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości

10e-6 na linii 2Mb to dwa bledy na sekunde, na wolniejszej rzadziej :-)

Przy 10e-3 to dluzszego pakietu nie mozna wyslac, wszak glupie 500 bajtow bedzie zawieralo srednio 4 przeklamane bity :-)

Oczywiscie duzo zalezy od zastowowanej korekcji w samej transmisji.

J.F

Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jq5por$34s$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Linia była 140 Mbit/s. Oczywiście, były też mini-linki, 4, lub 16 razy 2Mbit.

Już nie pamiętam, jak to wyglądało z korekcją, ale granica mniej-więcej chyba tak wyglądała. .

Reply to
Anerys

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

Może i jest, ale mocno nieaktualny. przeważnie z przed dwóch lat.

Remek

Reply to
Remek

Remek pisze:

Nie wiem gdzie szukasz, ale tutaj masz harmonogramy wdrażania muxów z datami i zaznaczonymi na zielono nadajnikami, które już zostały uruchomione:

ajt

Pokombinowałem i stwierdzam, że z tymi MUX-ami to jest jakas lipa. Niby dwa złapało ala kaszana jest straszna.

Za to złapało Polsat na kanale 31 z 23 programami TV oraz 12 radiowymi. Siła sygnału i jakość 100%. Czyli nadajnik jest gdzieś bliziutko. Inna sprawa, że nic tam nie da się zobaczyć (oprócz listy audycji). Z tego co doczytałem - odbiór wymaga specjalnego dekodera (?)

I tu mam do was pytania : Mam telewizor LG ileś tam 3D z głowicą DVB-T i innymi bajerami. Posiada on takie dziwne długie wejście jakby na kartę CF. Po dostrojeniu do polstatu cyfrowego pojawia cię komunikat : Brak modułu CI. Czy jest to możliwe, że gniazdo to służy do podłaczania mudułu dekodera ?

Chociaż myślę, że nawet jeżeli by tak było to trudno liczyć na komaptybilność LG z urządzeniami Polsat-u. Byłoby to zbyt piękne. Pewnie będzie tak jak z kablówką. Kolejny dekoder i kolejny pilot w łapę a rozbudowane funkcje telewizora można sobie w buty włożyć i wykorzystywać go jako monitor.

Reply to
kk

On 2012-05-31 17:58, kk wrote: [.....]

Mam zerowe doświadczenie z kodowana naziemną TV cyfrową ale jestem pewien, że to gniazdo służy właśnie do podłączenia "modułu dekodera" zwanego też CAM (Conditional Access Module). :-D No bo chyba właśnie po to chyba wszystkie współczesne telewizory, nawet te low end-owe, mają gniazdo CI.

Wiesz, CAM-y Cyfrowego Polsatu (czyli DVB-S/S2) działają mniej więcej OK (podobno są pewne problemy z niektórymi modelami telewizorów) to dlaczego nie miałyby działać z polsatowskim DVB-T? Kto wie, być może w przyszłości dysponując telewizorem z tunerami DVB-S/S2 i DVB-T z pomocą jednego polsatowskiego CAM-a będzie można oglądać telewizję naziemną i z satelity. Oczywiście pomijając sens ekonomiczny czegoś takiego. :-D A tak poza tym to AFAIK polsatowskie DVB-T jest w fazie testów więc pewnie tylko testerzy mają dostęp do stosownych modułów. :-D

Reply to
JDX

Tu piszą, że od jutra (1.06) ma pracować normalnie. Ale dekodery tylko zewnętrzne.

kk

Witam,

W dniu 2012-05-30 14:35, sundayman pisze:

Spróbuj podłączyć jakiś dipol (dwa kawałki drutu) na balkonie do tego tunera i znaleźć programy, a później z powrotem podepnij antenę pokojową i do mieszkania. U mnie pomogło, choć łatwo nie było. ;) Chyba, że importowałeś listę kanałów...

Może tuner gorszy niż taki z dekoderów/telewizorów. Jak widzę taki tuner DVBT na USB zamknięty w obudowie wielkości połowy pendrajwa, gdzie jeszcze 50% tego miejsca zajmuje wtyczka do anteny no to chyba dobrze być nie może...? :)

Reply to
Dykus

Użytkownik "ajt" napisał:

Bardziej gównianą strone trudno znaleźć. Nie chce mi się tego więcej komentować. Może ktoś mi wyjaśni taki obrazek (bo tryb tekstowy jest im obcy):

TON Łódź D-charakterystyka kierunkowa.

Co to jest TON, gdzie się mieści, z jaką mocą nadaje, w którym kierunku, jaki jest obszar pokrycia sygnałem?

Czy to nie są oczywiste informacje, jakie powinny być na stronie, a których próżno szukać? O d... potłuc taką stronę i informacje na niej.

Remek

Reply to
Remek

Telewizyjny Osrodek Nadawczy RTCN Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze

kiedyś za czasów analoga była tabela na stronach dipol.com

Yes Yes Yes

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk