Żarówki w USA świecą jaśniej? - Page 2

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?
ą efektywność?
jest

Jakie konkretnie glupoty wypisuja?
http://en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_light_bulb
Odpowiedz, dlaczego zarowka z US 25W zasilana napieciem 120V ma
mniejsza wydajnosc swietlna od zarowki europejskiej 25W zasilanej
230V.
Dlaczego zarowka z US 100W zasilana 120V ma wydajnosc wieksza niz
zarowka europejska 100W zasilana z 230V.
Tylko sie nie migaj i nie odwracaj kota ogonem jak zwykle. Wiesz albo
nie wiesz? Proste pytanie.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej ?

Tu jest dyskusja na zadany temat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk%3ALumen_%28unit%29

Re: Żarówki w USA świecą jaśnie j?

Dyskusja jest. Wyjaśnienia nie ma :-(

Pozdrawiam,
P.P.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?
Hello Michał,

Grubsze włókno można podgrzewać do wyższej temperatury przy zachowaniu
podobnej trwałości.

 RoMan
Re: Żarówki w USA świecą jaśnie j?

Ale to zmieni temperaturę barwową, a według przytoczonej dyskusji w
Wikipedii jest ona taka sama.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Żarówki w USA świecą jaśnie j?
ed
20V
szą
zachowaniu

Sprawność żarówki rośnie mniej więcej z czwartą potęgą
temperatury - nie
trzeba istotnie zmieniać temperatury barwowej żeby uzyskać zauważ
alnie
lepszą sprawność - w końcu jak na opakowaniu żarówki masz nap
isane
"2900K" to nikt termostatem temperatury włókna nie stabilizuje Żaró
wki
na 110V mają kilkadziesiąt do stu kilkudziesięciu stopni więcej n
włóknie - okiem trudno rozróżnić która jest na 110V a która
 na 230V.

Następny schodek temperatury barwowej w technice oświetleniowej to 32
00K
- halogeny 1000 h.

--
Darek

Re: Żarówki w USA świecą jaśnie j?

No tak, tylko ze 20% wieksza sprawnosc to 5% wieksza temperatura (o
ile to prawda z tym wykladnikiem), tylko ze 5% z 3000 to 150K.

No to faktycznie 150 wiecej wychodzi w polowie..

J.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?
efektywność?

Żarówki w USA mają grubszą spiralę (przy tej samej mocy), w związku z
czym mają większą efektywność. Po naszemu: żarówki na 230Vpromieniują
więcej w niewidzialnym spektrum niż te na 120V.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej ?

czym
więcej w

To może pójść dalej (tak, wiem, że są halogenowki, i takie tam), i
wiszącą
na suficie stówkę 230 zastąpić nie stówką 115, tylko 12, albo nawet lepiej

6V ? :))

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?
Tylko wtedy potrzebujesz grubsze kable lub straty w doprowadzeniach
wzrosną. Czyli po naszemu: jak sie nie łobrucisz to rzyć z tyłu.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej ?

Cuś w tym stylu :) Jakieś trafo, przetwornica, cóż, zawsze coś kosztem
czegoś - a przy 110 to nie ma strat na kabvlach, nie muszą byc grubsze? Cóż,

racja, semper in asinum reversusque... (by google translate, więc
tłumaczenie z pewnością sempiterny warte) :)) A jeszcze wyżej organu nie
podskoczysz :)

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?

Kto wie, moze i tak.

Zauwaz ze w wielu przypadkach jest tak robione.

J.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?

No, ale żeby to było w takiej samej skali, żeby było jak to porównać. Ja
sobie niby  mógłbym halogenika 230 zamknąć w jakiejś małej banieczce, a
takiego 12 w dużej... ale chciałby porównać identyczne wymiarami żarówki z
identycznymi, lub bardzo podobnymi (by widoczna długość obiektu) włóknami.
Skoro miałem już w łapie żarówkę 24/60W o identycznych wymiarach jak ta na
230 (no, ja wiem, że średnica włókna i podwójnie zwinięta spirala, takie
tam), to chciałbym je porównać, tzn. 24/60 porównać z 230/60. Na swojej
centrali miałem gniazdka 24V przemiennego, wpinało się lampę, jak trzeba
było coś pogrzebać przy urządzeniach. 230 (wtedy jeszcze 220) też było, ale
BHPowcy by się pluli, gdybysmy te na 230 podpinali.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?

Sie tak wprost chyba nie da, bo wlokno na 230V musi byc dluzsze
http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/halogen-lamps/halostar/halostar-eco-superstar/index.jsp
HALOSTAR ECO SST 35 W  12 V GY6.35
670 lm 670 lm 4000 h

http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/halogen-lamps/halopin/halopin-eco-superstar/index.jsp
HALOPIN ECO SST 33 W 230 V G9
460 lm 460 lm 2000 h

Teraz tylko transformator o sprawnosci 90% i mozna oszczedzac.

Ale najpierw sprawdzic wersje 6 i 24V

wiecej
http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/halogen-lamps/index.jsp

Ale od ilosci mozna zwariowac :-)

J.

Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?

http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/halogen-lamps/halostar/halostar-eco-superstar/index.jsp

Wiadomo! Jednak włókno na wyższe napięcie jest po prostu bardziej pozwijane,
co wychodzi w sumie tak, jakby było mniej pozwijane grubsze, na niższe
napięcie. Myślę, że ewentualne rozbieżności mieszczą się w zakresie błędu
statystycznego.

http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/halogen-lamps/halopin/halopin-eco-superstar/index.jsp

Im więcej się oszczędzi, tym zapewne lepiej...? :)
Nic jednak za darmo, nawet w puzon na Ząbkowskiej późno wieczorem...

Nie zgłaszam sprzeciwu :)

Do wyboru, do koloru :)

Da się przeżyć :))

Re: Żarówki w USA świecą jaśnie j?

No chyba nie - wprawdzie gęstość energii na gram włókna jest taka sama
ale na pole powierzchni już nie. Ponieważ żarówka traci większość
energii promieniując a nie przez konwekcję to mniejsza powierzchnia =
cieplejsze włókno. Przyjmując, że sprawność rośnie wraz z temperaturą
włókna (hint: halogen) to w tych dwóch przykładach całkowita
wypromieniowana energia będzie taka sama, ale spektrum będzie
przesunięte na korzyść grubszego włókna - więcej w zakresie widzialnym.

Trzeba by teraz jeszcze dogrzebać się do tego czy podniesienie prędkości
parowania spowoduje większą stratę żywotności niż podniesie ją większa
grubość włókna.

Re: Żarówki w USA świecą jaśnie j?
iej
ze,
taka sama
zość
 =
 temperaturą
 widzialnym.
dkości
 ją większa

Żarówki, poza wykonaniami specjalnymi (żarówki długowieczne) i
żarówkami
silnie przewoltowanymi (np. Nitraphot czy stare projektorowe) nie
ulegają znacznym zmianom ze względu na parowanie wolframu - podstawow
ym
czynnikiem ograniczającym ich żywotność jest rozrost ziaren we wł
óknie.
I tu również grubsze włókno oznacza większą trwałość.

--
Darek

Site Timeline