Żarówki, Ónia i odkurzacze

Tak w nawiązaniu do ostatnio rozrośniętego wątku o żarówkach: według
wiadomości podanych we wczorajszym Teleekspresie, Ónia zamierza ograniczyć
maksymalną moc odkurzaczy. Ponoć do - werble - 500W.

Żeby było zabawniej, to nikt takich nie produkuje...

--
Yakhub

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

W sumie słusznie, bo po co produkować odkurzacz, który nie
będzie odkurzał? ;-)
A tak poważnie to ma wrażenie że w tej śmiesznej unii to
powstała jakaś wylęgarnia debili....

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Źródło pisane by się przydało.

To się da skonstruować, tylko kto to kupi.

--
P. Jankisz
Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

SiEA% znalazB3%o: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/studies/doc/ecodesi =
gn/eup_lot17_final_report_issue_1.pdf

Tabela na stronie 4, ogF3%lnie to chyba teBF% raport o wydajnoB6%ci
odkurzaczy (nie czytaB3%em caB3%oB6%ci) i piszB1% o ograniczeniu pobieranej
mocy ze wzglEA%du na kiepskB1% sprawnoB6%E6.

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Trzeba będzie kupować po dwa i jakimś trójnikiem łączyć rury. Zapewne
producent tych trójników lobbuje za takimi działaniami.
P.G.

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
wiadomości grup dyskusyjnych:4c91e402$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Ale to jest bardzo proste do rozwiązania, przez tydzień pompka próżniowa
o mocy 500W będzie wysysać powietrze z dużego zbiornika, powiedzmy 3tyś l,
w sobotę otwierasz zawór i odkurzasz.

pozdro
blur

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Podobno myślą też o ograniczeniu mocy czajników elektrycznych

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Co w oczywisty sposób prowadzi do zwiększena energochłonności procesu
parzenia czaju. Chyba że chodzi o całkowitą zmianę "filozofii czajnika".
Znam takie czajniki z Japonii -- tam grzałka nie tylko wyłącza się po
osiągnięciu wrzenia przez wodę, ale równiez włącza, gdy temperatura
spadnie. Całość wykonana jako metalowy termos. Moc zapewne dużo niższa,
bo na pierwszy wrzątek czeka się dość długo. Za to później, gdy tylko
przyszła mi ochota na herbatę, miałem od razu czym zalać.

Ja bym chętnie coś takiego używał u nas, ale nigdzie w okolicy nie
spotkałem (mam dość niski współczynnik realizacji chęci herbacianych
-- czajnik włączam często, ale zanim się woda zagotuje, zapominam
o tym, więc stygnie aż do następnego przypływu pragnienia).

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

ponoć da się kupić i u nas - sam takiego rok temu w wakacje używałem.
Ale gdzie dokładnie był kupiony to już nie wiem..

--
Pozdr.
Michał

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

to chyba to
http://www.agdom.pl/shop/pr2x647.html

--
Pozdr.
Michał

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Dzięki. Wygląda nawet porządniej od tych japońskich.
A moc ma jednak sporą.

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

http://bash.org.pl/638704 /

--
Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
Może chcą skończyć z bzdurami jakie producenci drukują na pudełkach. Mam
maszynkę do mięsa. Na obudowie maszynki podana jest moc silnika 220W. A na
pudełku było napisane 1,5kW. Cudowne rozmnożenie mocy nastąpiło. W czasie
normalnej pracy maszynka pobiera trochę ponad 100W. Może jak by mak mielić to by
pobierała z dwieście. Tak samo z odkurzaczami. Pobiera z 300W ale napisali że
2kW. Tylko że to 2kW pobiera jak stanie turbina. Takie PMPO wymyślili sprzęcie
AGD. A tak przy okazji. Kiedyś odkurzacze miały moce od 200 do 350W i odkurzały.

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

jakiB6% link do BC%rF3%deB3% by sie przydaB3%

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Nie mogą znieść sytuacji, że coś ssie bardziej od wymyśanych przez
nich regulacji?

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Z drugiej strony to firmy prześcigają się w mocy silników, bo na
papiórze 2000 wygląda lepiej niż 1800, a 750 to już wogóle do dupy. Co z
tego, że taka 750 ssie lepiej niż 2000? Głupi użyszkodnik kupi ten
największy.

Moc silnika to nie wszystko.

Waldek

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Bo to przecież tak jak z mocą wzmacniczy audio. Albo z zasilaczem
pececianym. Tak samo jak z silnikiem w samochodzie. Jak odkurzacz ma
2kW, to nie znaczy, że wciąż tyle doi z sieci. Dlatego ograniczanie
mocy zainstalowanej jest bez sensu. Jak chcą osiągnąć to, co myślę
(a im kazano osiągnąć), to by już lepiej nakazali montować czujnik
zapełnienia worka i przytkania rury. Na przykład przez pomiar mocy
*minimalnej* pobieranej w czasie pracy. Gdy moc pobierana w czasie
spoczynku wzrasta ponad normę, komputer w odkurzaczu wyłącza silnik,
a jeszcze lepiej wysyła SMS do serwisu, który natychmiast przywozi
nowy wkład filtra i wydaje certyfikat niezatkania rury ssącej.

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

A ile ?

--
P. Jankisz
Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

Nie wiem nie mierzyłem. Zresztą zależy który i co ma we worze. Ale 2kW,
to ma tak zwana farelka. Dmucha zdecydowanie cieplejszym powietrzem
niż odkurzacz.

Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze

PrzetB3%aczajB1%c 10 razy mniej powietrza w jednostce czasu. Hot-air
dmucha jeszcze cieplejszym i ma jeszcze mniejszB1% moc.
Moc pobierana przez odkurzacz jest doB6%E6 skomplikowanym zagadnieniem.
ZaleBF%y przede wszystkim od sprEA%BFu i natEA%BFenia przepB3%ywu (wiEA%k=
sza
wartoB6%E6 tych parametrF3%w to wiEA%ksza moc, zaleBF%noB6%E6 jest w miar=
EA% liniowa
dla natEA%BFenia przepB3%ywu, ale dla sprEA%BFu juBF% nie), przy czym obi=
e te
wielkoB6%ci powiB1%zane sB1% z mnF3%stwem czynnikF3%w eksploatacyjnych
(zapchanie worka, dB3%ugoB6%E6 rury, czy szczotka spoczywa na podB3%odze c=
zy
nie) i ze sobB1% wzajemnie. To wzajemne powiB1%zanie jest o tyle ciekawe,
BF%e zmniejszenie natEA%BFenia przepB3%ywu wiB1%BFe siEA% ze wzrostem spr=
EA%BFu, co w
zaleBF%noB6%ci od charakterystyki moBF%e spowodowaE6% albo wzrost mocy, alb=
spadek, chociaBF% podejrzewam BF%e w odkurzaczach raczej tylko wzrost.
Najlepszym rozwiB1%zaniem byB3%o by chyba badanie empiryczne.

Site Timeline