Żarówki , k..wica już człeka bierze - Page 5

Re: Żarówki , k..wica już czł eka bierze

No świetnie, i jeszcze zewnętrzną oprawę na sześć do dziesięciu żarówek
zamiast jednej... przy wątpliwym założeniu że 4W  chińskiego g... świeci
jak 55W halogen

http://allegro.pl/energooszczedna-swietlowka-e27-55w-300w-hit-6400k-i2839774208.html

Doskonała żeby ją zapalać dwadzieścia razy dziennie czujką ...

Wychodzę na plac do auta coś zabrać z bagażnika i ma być od razu widno a
nie jak już będę wracał a dopiero świetlówka łaskawie się rozjaśni,
szczególnie na mrozie.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
http://allegro.pl/energooszczedna-swietlowka-e27-55w-300w-hit-6400k-i2839774208.html

Dostałeś 2 rzeczywiste przykłady.
Żadnego nie sprawdziłeś, bo  wpierwszym wątpisz,
a w drugim opowiadasz "urban legend".

Weź może sprawdź, a potem zgłoś się do dyskusji.
S.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
1)http://allegro.pl/zarowka-globe-80-smd-e14-55w-320-lumenow-i2845885279.html
http://allegro.pl/energooszczedna-swietlowka-e27-55w-300w-hit-6400k-i2839774208.html

A co tu w pierwszym watpic - sami napisali 320 lumenow czyli podobnie jak
25W zarowka, a halogen to ze 20W.

W drugim .. kolega chce szybko, a ty mu proponujesz zwykla swietlowke.
Widzialem takie o szybkim starcie ... ale juz nie widze.

Mozna by sprobowac energooszczednie dac 35W ksenona z samochodu - swiatla
daje duzo, startuje w sekunde, ale cena calosci ... jak kolega uzywa
swojego halogena przez 5 minut dziennie, to oszczednosci mu raczej nie
groza, i tylko nieprzyjemnoscia spalonej zarowki mozna go straszyc.

Ja tu juz kiedys pisalem ze w ramach przekory i eksperymentu wsadzilem do
lazienki swietlowke kompaktowa. Rok wytrzymala i oddali pieniadze.
Teraz testuje inna, a gora elektrosmieci rosnie :-)

J.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze
Zainwestowałeś 30 zł na 2 lata w eksperymenty.
Ty to masz budżet :-)
Ja zainwestowałem 1kzł w czterach mieszkaniach, domach od roku 1998.
PHILIPS, OSRAM, POLUX,PILA, 5,8,11,15,18,23,25,55 W
okrągłe, proste, zwijane, okrągłe, ringi.
Oszczędności na kilka tysięcy złotych, wliczając koszta experymentów.
Uważam, że wiem o czym piszę.
A i tak uważam technologię LED za lepszą.
S.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze

Nie 30, ale 15, nie na 2 lata ale na rok, nie zainwestowalem, tylko
zwrocili :-)

No dobra, zainwestowalem, rownie dobrze moglaby wytrzymac 25 miesiecy i nie
zwrociliby :-)

Ja mam swietlowek wiecej, tylko ze w toalecie i lazience byly zarowki, bo
sie lepiej do tej roli nadawaly.
Az mnie unijne urzedasy wk*, i sobie powiedzial ze nie bede oszczedzal
potrfela, chca miec toksyczne smieci, to beda mieli :-P

Do lazienki i kibla tak, bo sie szybko zapala i nie szkodzi im praca
przerywana :-)

Niestety - w obecnej chwili uwazam LED za gorsze.
-sprawnosc gorsza,
-ilosc swiatla za mala,
-cena wygorowana
-zywotnosc .. no ciekawe jak to wyjdzie,
-temperatura .. olbrzymia. A to nie wrozy dobrze trwalosci.

Nadaja sie ... do kibelka :-)

Aczkolwiek widzialem ciekawy prototyp .. i moze zmienie zdanie.

J.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e
[..]

od czego? LEDy mają najwyższą sprawność lm/W ze źródeł światła
białego
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skuteczno%C5%9B%C4%87_%C5%9Bwietlna

W jakimś konkretnym przypadku może tak być, wadą LED jest wymóg niskiej
temperatuty pracy a to znacznie ogranicza moc świetlną

Kwestia dyskusyjna, zmień dostawcę, porównaj trwałość zwykle szacowaną
na 50 tyś h

"nie do zajebania" chyba że przegrzejesz

??? LED?

Tam je mam, i w kuchni.

wolna wola ale herezji nie rozsiewaj.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

od swietlowki kompatkowej.

W laboratorium. A jakas lampa dostepna w handlu ma 90lm/W ?

Konkretnym ? W pokoju zapalalem 3*100W, jakies 4000 lm.
Teraz zapalam 3*20W, ale nadal ok 4000lm.
Czym proponujesz to zastapic ?

Mowimy o zrodelkach o sumie 4000 lm

A swietlowka ma 5 tys h i kosztuje 15 zl :-)
A 50 zarowek to jakies 100zl

Dostane na to 10 lat gwarancji ? A czemu nie ? :-)

Wystarczy dotknac, aby sie przekonac ze przegrzewaja sie one same.

LED. pomacaj kiedys.

To nie herezje, tylko prawda o dostepnych dzis w handlu masowym produktach.

J.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze

Jak ma 5 tysięcy godzin trwałości, to jest nielegalna i objęta
zakazem sprzedaży w UE. Ma mieć 6 tysięcy.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

Są porównywalne, można przyjąć że na chwilę obecną takie same, różnica
trwałości, cenie i LEDy można ściemniać.

A co to w laboratorium inna fizyka obowiązuje?

No to jest właśnie konkretny przypadek, potrzebowałbyś tak samo 60W
LED'ów, osobiście zrobiłbym to na 30-tu 2W "halogenach" tych co mam
pomontowane, nie mają problemu z przegrzewaniem bo każda składa się z 21
diod. Ekonomicznie nie jest to uzasadnione więc raczej zostań przy CFL.
Żarówki LED zawierające 1W lub 2W diody wymagają uwzględnienia ich
chłodzenia - nie polecam.

Tak, koszt wyjdzie znacznie wyższy.

Tylko że świetlówki nadal tak jak żarówki nie lubią częstego włączania,

LED ma to w serdecznym poważaniu, w normalnej pracy jest włączany 100
razy na sekundę.

Nie mnie pytaj, raczej producenta/sprzedawcę
jest cokolwiek co ma 10lat gwarancji?

Moje są zimne, całkowicie.

Nie, tylko część prawdy, fakt trzeba uważać na LED dużej mocy, i tyle.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

To daj jakis link do gotowej lampy, a nie do golego leda, ktora ma 100lm/W.

Ano jakos tak - czytasz ze ze np sa LED  220lm/W, a kupic nie mozna ...
rok mija i nadal nie mozna, wiec o co chodzi ?

Znaczy sie ja taki swiatlolubny jestem, innym wystarcza jedna zwykla
zarowka 40W, a przeciez przez wieki wystarczalo pare swiec ..

Jesli nie troche wiecej.

Trzydziestu ? No tak wychodzi :-)
Ale wyobrazasz to sobie - mam na zyrandolu 30 oprawek zamontowac, czy sufit
podwieszany zrobic i w kazdym kasetonie lampka ?

W sumie ... a moze by tak nakleic tasmy z LED na suficie ?

A poniewaz to nie jest "konkretny przypadek" tylko jak najbardziej typowy,
wiec dlatego uwazam o LED co uwazam. Dobre do latarki. Ale dziedzina sie
rozwija i za rok moge zmienic zdanie.

pojawily sie plafony/kasetony, np
http://www.ledownia.pl/index.php/home.html?page=shop.product_details&flypage=ilvm_fly_admirable.tpl&product_id21%6&category_id60%
http://www.tomix.pl/p/pl/d170857/plafon+led+panel+3000k+cieply+bialy+d170857+8211+deko+light.html
 (tu klamia, 3224 lm to jest mniej niz 3 zarowki 100W po ~1300lm kazda)

30 czy 50W rozlozone na duzej powierzchni ... moze zadziala..
To nawet lepiej chlodzone
http://www.tomix.pl/p/pl/158521/led+panel+long+cl+137-+chlodna+biel+158521+8211+spotline.html

Nie wiem jak zony to zniosa ... nie kaza dokupic jakiejs zwisajacej ozdoby?

No i cena ... jak na razie rzedu 2000 zl.
A gwarancja ... nie chca podac, nikt nie gwarantuje wiecej iz 2 lata
przepracuja ? :-P

a nowoczesna swietlowka to jakies 20 tys razy na sekunde :-P

Ale przyjmuje - nie lubia.
A wiec ... idealne zrodlo swiatla do kibelka.
Niestety - biorac pod uwage zuzycie energii przez zarowke w kibelku -
inwestycja kompletnie nieoplacalna ;-)

Jak wylaczone chyba :)

Niestety - macalem bardziej powazne - gorace jak diabli.
Jak myslisz - czemu producenci led podaja trwalosc w 60C ?
Bo tyle bedzie w lampie :-(

J.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e
różnica w

Nie mam, nigdy tego nie szukałem ani nie potrzebowałem.

W linku co podałem masz zaznaczone że 231lm/W DIODĘ zrobiła firma CREE
uderz do nich czy jacyś producenci od nich to biorą

[..]

Na żyrandolu? Nie, coś bym wymyślił, akurat u mnie nie mam takiego
problemu bo sufit to płyta gipsowa w której bez problemu mogę wiercić i
puścić kable w dowolny sposób.

Ciężko było by o estetykę, raczej po krawędziach sufitu puścić paski
LED, na necie widziałem filmiki z tego typu rozwiązaniami.

[..]
[...]

Ceny z kosmosu, nigdy bym tyle nie dał.

Moja to zobaczyła i od razu o zwisających duperelach wspomniała... po
kiego się żeniłem...

2 lata muszą bo prawo tego wymaga, do czasu rozbudowania konkurencji nie
ma co marzyć o dłuższej gwarancji.

[..]

Mnie kosztowało to odpowiednik 20zł, drogo?

[..]

Muszą podać dla najgorszych możliwych warunków czyli np w samo południe
na równiku w suficie bez ruchu powietrza.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

Najpierw podaj typ tej diody.
To jest wlasnie roznica miedzy laboratorium a zyciem - tyle osiagneli, a
kupic nie mozna :-)

Kto wie, moze byloby ciekawe ?

ale wtedy moc na metr rosnie.

No i nie wiem czy nie wchodzi w pole normalnego patrzenia.

[...]

A doradzasz kupic 30 lampek po 30 zl ? :-)

Tak to niestety teraz wyglada. Jakby mialo wieksza sprawnosc niz swietlowki
to moze by nawet nie bylo tak drogo .. w perspektywie 30 lat ..

biorac pod uwage oszczednosc na pradzie, to owszem, drogo :-)

Watpie :-)

J.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

Śmieszny jesteś.
Jak tam elektrolity mają 500h/85C pracy to wszystko a i tak wątpię by
takie wypasione dawali.
Jak patrzę na obudowy (radiatory) i weźmie się pod uwagę, że sporo
żarówek świeci do dołu z zamkniętej obudowy, to się dziwię, że się w
nich diody nie oblutowują od pcb. A czas życia LED nie spada liniowo z
temperaturą....
Te 50 tyś h to przy temperaturze struktury 25C z teoretycznych oszacowań
wychodzi, twoje diody w życiu takiej temperatury nie widziały.
Dodatkowo te oszacowania nie biorą przeważnie pod uwagę starzenia optyki.
Żywotność żarówki LED nijak się ma do żywotności diody LED.
Powoływać się na żywotność emitera mogą tylko głupcy lub oszuści
wciskający te wynalazki.

Andrzej

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze

To je jeszcze raz przypomnę, że jest w tej sprawie dyrektywa, która nie
tylko zakazuje żarówek, ale i określa takie rzeczy, jak trwałość lamp.
Halogeny mają mieć trwałośc minimum 2000 godzin, po 6 tys. godznin nie
nie może się zepsuć więcej niz 30% świetlówek, na temad LED jest dość
niejasno, ale na pewno też nie mniej niż powyższe, żadne tam 500h.

Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie można w UE sprzedawać legalnie
żadnego źródła światła. No, może świeczki się nam się ostaną. Ja wiem,
że nie o take dyrektywe lobbyści walczyli, ale dura lex, sed lex.
Najlepiej będzie, jak po prostu ten papier anulują, tak jak zrobiono
z dyrektywą w sprawie krzywizny ogórka.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze

Świeczki...? Zaledwie kilka godzin trwałości w świeceniu (duży znicz w
szklanym naczyniu palił mi się 50 godzin, a co nakopcił...), wytwarzają CO2,
ilość światła niewielka... Nie puszczą takiego tramwaju... Pozostaje w
tajemnicy przed urzędasami robić fart-lighting... taaa, tylko mogą zakazać
tego, czym miało by się to przypalać... A i tak na jedno wyjdzie, metan,
CO2, ocieplenie klimatu... Słońca niech zakażą, kupa szkodliwego UV,
wysuszona gleba, pożary lasów, dziura ozonowa jak od freonu... Dobra, już
nie licytuję, chciałem tylko ośmieszyć te dyrektywy...

Niech kasują, przecież i tak wiemy, że marchewka to owoc, a ślimak, to ryba
:P :)
...takie dyrektywy, jak te na przykład... Wół pierdzi, stodoła słucha...

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierze

Ty nie licytuj, bo nie wiadomo kiedy zakaza.
A przeciez mozna miec takie ekologiczne swieczki

http://regiodom.pl/portal/wnetrze/dekoracje-i-akcesoria/zdjecie-swiece-led-1
http://selek.pl/?artnr74%377&TASK=art
http://www.pixmania.pl/pl/pl/1578107/art/philips/zestaw-3-swieczek-led-z-p.html

:-)

J.

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

2 razy zastanów się zanim kogoś zaczniesz obrażać.

13 żarówek LED które mam zainstalowane nie ma żadnego elektrolita, 22nF
kondensator ceramiczny, rezystor 1M, drugi 1k, mostek gretz'a.

A jednak, czyżbyś się mylił?

do 60 stopni C
z datasheetów producentów

rozpatrujesz buble jako standard?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

Errata: 220nF
źle odczytałem kod 224

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

A tak z ciekawości, jaka to ma moc zadeklarowaną przez producenta?
A może coś napisali o sprawności?
Przy bździdełkach to problemów z temperaturą za dużych nie ma, natomiast
ta dyskusja dotyczy oświetlenia.

Andrzej

Re: Żarówki , k..wica już człeka bierz e

1,9W

produkt noname made in china jakieś 5zł sztuka

A to niby co jest? Bo na pewno nie grzałka, 4szt oświetlają łazienkę że
w oczy razi w nocy, 9 w kuchni nad blatem i nie zapalam oświetlenia
głównego.