Żarówki , k..wica już człeka bierze

PcmOl napisał:

Wcześniej nie sprawdzałem, ale teraz powodowany ciekawością rozdłubałem POLUX 2,4W z jakiegoś marketu. Kilkadziesiąt diod w szereg, w środku płytka z czterema diodami prostowniczymi, kondensator 470nF i oporniki. Żadnego elektrolitu do filtrowania, więc miga jak wszyscy diabil (kiedyś o tym tu już pisałem).

Reply to
Jarosław Sokołowski

2 razy zastanów się zanim kogoś zaczniesz obrażać.

13 żarówek LED które mam zainstalowane nie ma żadnego elektrolita, 22nF kondensator ceramiczny, rezystor 1M, drugi 1k, mostek gretz'a.

A jednak, czyżbyś się mylił?

do 60 stopni C z datasheetów producentów

rozpatrujesz buble jako standard?

Reply to
AlexY

Errata: 220nF źle odczytałem kod 224

Reply to
AlexY

A tak z ciekawości, jaka to ma moc zadeklarowaną przez producenta? A może coś napisali o sprawności? Przy bździdełkach to problemów z temperaturą za dużych nie ma, natomiast ta dyskusja dotyczy oświetlenia.

Reply to
Andrzej W.

Mam tanie bo 80zl, ze skory, z CCC, nic sie nie rozpadlo, intensywnie uzywane. Made in India! Nie warto chyba przeplacac ;)

Reply to
Papkin

Jak wychodzi na drabinę powyżej 1 m musi mieć badania wysokościowe.

Reply to
Jingiel

Dnia 29 Dec 2012 23:30:15 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Elektrolit mozna dodac :-)

Dnia Sun, 30 Dec 2012 00:21:06 +0100, PcmOl napisał(a):

Teraz kilka razy, w przyszlosci - jeden tani chip.

Chociaz ... w swietlowkach jakos ciagle chinczyki nie chca chipow wsadzac.

A w najgorszym ? Zniosa ostry pik pradowy 100x na sekunde ?

Tak skonstruowane sa najtansze "zarowki" LED. Kupujecie najtanszy badziew i sie dziwicie ze nie dziala, miga, jara sie i dymi.

Te troche lepsze maja przetwornice. Mozna je poznac po bardze szerokim zakresie napiec zasilajacych. Typowo od 85V do 265V.

A te jeszcze lepsze maja przetwornice, ktore "rozumieja" fazowe regulatory jasnosci do klasycznych zarowek. Nimi można swobodnie regulowac jasnosc.

Na polskim allegro i w sklepach internetowych ogromna wiekszosc ledow to te najtansze, stad tak trudno kupic cos sensownego. I stad tyle lamentow jak to te chinskie ledy do niczego som.

Ta bedzie miala przetwornice:

Ta ma przetwornice i nadaje sie do sciemniaczy:

Uwaga - DROGO. Bezposrednio od chinczyka na Ebay mozna takie cuda wyczesac sporo taniej.

Reply to
mysiur

Dnia Sat, 29 Dec 2012 21:52:24 +0000, AlexY napisał(a):

To daj jakis link do gotowej lampy, a nie do golego leda, ktora ma 100lm/W.

Ano jakos tak - czytasz ze ze np sa LED 220lm/W, a kupic nie mozna ... rok mija i nadal nie mozna, wiec o co chodzi ?

Znaczy sie ja taki swiatlolubny jestem, innym wystarcza jedna zwykla zarowka 40W, a przeciez przez wieki wystarczalo pare swiec ..

Jesli nie troche wiecej.

Trzydziestu ? No tak wychodzi :-) Ale wyobrazasz to sobie - mam na zyrandolu 30 oprawek zamontowac, czy sufit podwieszany zrobic i w kazdym kasetonie lampka ?

W sumie ... a moze by tak nakleic tasmy z LED na suficie ?

A poniewaz to nie jest "konkretny przypadek" tylko jak najbardziej typowy, wiec dlatego uwazam o LED co uwazam. Dobre do latarki. Ale dziedzina sie rozwija i za rok moge zmienic zdanie.

pojawily sie plafony/kasetony, np

(tu klamia, 3224 lm to jest mniej niz 3 zarowki 100W po ~1300lm kazda)

30 czy 50W rozlozone na duzej powierzchni ... moze zadziala.. To nawet lepiej chlodzone
Nie wiem jak zony to zniosa ... nie kaza dokupic jakiejs zwisajacej ozdoby?

No i cena ... jak na razie rzedu 2000 zl. A gwarancja ... nie chca podac, nikt nie gwarantuje wiecej iz 2 lata przepracuja ? :-P

a nowoczesna swietlowka to jakies 20 tys razy na sekunde :-P

Ale przyjmuje - nie lubia. A wiec ... idealne zrodlo swiatla do kibelka. Niestety - biorac pod uwage zuzycie energii przez zarowke w kibelku - inwestycja kompletnie nieoplacalna ;-)

Jak wylaczone chyba :)

Niestety - macalem bardziej powazne - gorace jak diabli. Jak myslisz - czemu producenci led podaja trwalosc w 60C ? Bo tyle bedzie w lampie :-(

Dnia Sat, 29 Dec 2012 22:32:44 +0100, Padre napisał(a):

I psy go nie wlaczaja co chwile, czy to gatunek "domator" - nie hasa po ogrodzie bez potrzeby :-)

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Świeczki...? Zaledwie kilka godzin trwałości w świeceniu (duży znicz w szklanym naczyniu palił mi się 50 godzin, a co nakopcił...), wytwarzają CO2, ilość światła niewielka... Nie puszczą takiego tramwaju... Pozostaje w tajemnicy przed urzędasami robić fart-lighting... taaa, tylko mogą zakazać tego, czym miało by się to przypalać... A i tak na jedno wyjdzie, metan, CO2, ocieplenie klimatu... Słońca niech zakażą, kupa szkodliwego UV, wysuszona gleba, pożary lasów, dziura ozonowa jak od freonu... Dobra, już nie licytuję, chciałem tylko ośmieszyć te dyrektywy...

Niech kasują, przecież i tak wiemy, że marchewka to owoc, a ślimak, to ryba :P :) ...takie dyrektywy, jak te na przykład... Wół pierdzi, stodoła słucha...

Reply to
Anerys

Dnia Sun, 30 Dec 2012 14:12:35 +0100, Anerys napisał(a):

Ty nie licytuj, bo nie wiadomo kiedy zakaza. A przeciez mozna miec takie ekologiczne swieczki

:-)

Dnia 29 Dec 2012 14:46:45 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

ZTCW to do dwóch rzeczy w instalacjach elektrycznych nie trzeba mieć uprawnień: do wymiany bezpiecznika (typowego w podstawie z wkręcaną główką a nie BM-a) i do wymiany żarówki.

Reply to
badworm

Dnia Sat, 29 Dec 2012 23:43:24 +0100, Andrzej W. napisał(a):

Podobnie jest w przypadku kompaktówek - mam wrażenie, że przynajmniej jakaś część ich usterek wynika z tego, że pracuje bańką w dół w ciasnej oprawie i elektronika prędzej czy później musi paść. Jedną z kompaktówek mam wkręconą w pokoju (pracuje po kilka godzin dziennie) w oprawie typu "pająk" i skierowaną bańką do góry, by oświetlała sufit i dopiero pośrednio pokój. I choć jest to zwykła Pila to w lutym stuknie jej 9 lat bezawaryjnej pracy.

Reply to
badworm

Użytkownik "badworm" snipped-for-privacy@post.pl napisał w wiadomości news:vi0yjuad1qsm$. snipped-for-privacy@badworm.pl...

Czyli, że nalezy je wkręcać nie w sufit, a raczej w podłogę. Ewentualnie w sufit tylko bańką do góry.

Reply to
kk

Dnia Sat, 29 Dec 2012 14:12:51 +0100, J.F. napisał(a):

To niech generalnie zakażą urządzeń o niskiej sprawności, wszystkich. Jaki procent CO2 uda się "odzyskać" nakazując zmianę oświetlenia i jak to się ma do energochłonności procesu produkcyjnego żarówki/świetlówki kompaktowej oraz LEDów i późniejszej utylizacji źródeł światła? Zresztą cała ta fobia na punkcie CO2 to przejaw pychy ze strony UE - myślą, że jak zmniejszą emisję u siebie to nagle zatrzymają globalne ocieplenie (o ile w ogóle jest jakiś związek między tymi dwoma rzeczami). Przemysł emitujący CO2 przeniesie się poza granice UE i efekt w skali globalnej będzie taki sam.

Bezpośrednio to może nie ale w bilansie cieplnym pokoju może to już odgrywać jakąś rolę. Blok jest ocieplony, okna wymienione, mieszkanie środkowe - poza okresem najsilniejszych mrozów nie ma potrzeby odkręcania zaworu w kaloryferze (z podzielnikiem ciepła i termostatem) - całe mieszkanie jest wystarczająco ogrzewane przez ciepło wydzielone przez ludzi, urządzenia i rury przelotowe ogrzewania - te w łazience nie posiadają podzielników. W okresie zimowym często przez kilka godzin do oświetlenia wykorzystuję dwie żarówki reflektorowe 60W, komputer pracuje przez co najmniej kilka godzin - wpływ tego zapewne jakiś jest.

W lipcu jednak zdecydowanie mniej się korzysta z oświetlenia - czy to rano, zbierając się do pracy, czy też po południu :)

Reply to
badworm

Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:04:32 +0100, badworm napisał(a):

Potwierdzam. Bez konwekcji powietrza każda świetlówka CFL się "usmaży" w krótkim czasie. Czasem wystarczy wywiercić parę dziur w oprawie, by świetlówki przestały wysiadać.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:31:23 +0100, kk napisał(a):

Przeginasz, a wystarczy do problemu zastosować nieco myślenia :) ZTCW nie ma na rynku póki co, opraw dedykowanych do CFL. Wszystko jest skonstruowane pod żarówki, które znoszą całkiem inny zakres temperatur, więc nie dziw się że coś nie gra.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 30 Dec 2012 15:52:58 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Ano - juz ze dwa lata temu zwracalem uwage ze nie ma - bo ksztalt jednak inny i design powinien byc inny. opraw nie przybylo, za to pojawilo sie troche swietlowek zblizonych do zarowek i wymiarami :-)

Ale tez moc pare razy mniejsza, wiec temperatura powinna byc znacznie nizsza. No i oprawy na zarowki zwykle bywaly otwarte - tych 100W w zamknieciu oprawka by nie wytrzymala :-)