żarówki diodiowe na napięcie sieci

tyle szumu ostatnio o żarówkach diodowych więc kupiłem:
http://www.allegro.pl/item688528042.html

okazuje się że jest beznadziejna, ciemno jak choroba, 3W a świeci gorzej niż
zwykła 25W, w dodatku barwa biała bardzo męcząca, nie da się przy tym wogóle
usiedzieć, może do przedpokoju to się nadaje

mam świetlówki philips 14W, proszę o podanie jakiegoś konkretnego producenta
i modelu wzamian

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

No to wystaw negatywa. Deklarowali ze tyle co 60W.

A na przyszlosc sie poradz - sprawnosc diod nie jest jeszcze 20x
wieksza niz zarowek. Nawet 10x jeszcze nie.

Diodowych ? To chyba jeszcze nie dostaniesz. Poczekaj i spytaj sie za
rok.

J.

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

zatem może znasz coś max jasnego z właściwą dla oka barwą?

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

Nie rozumiesz ? Nie ma. Tzn jest, ale drogie i daleko.
Musialbys znalezc lampki o mocy LED rzedu 10-20W.

http://www.creeledlighting.com /

J.

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

nie dopowiedziałem że chodziło mi o żarówki które są dostępne
w jakimś polskim sklepie internetowym w cenie do 100zł

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

Odpowiedz padla : nie ma.

J.

Re: żarówki diodiowe na napięcie si eci

Czy na opakowaniu jest informacja o lumenach? Byłoby jak porównać
obiektywnie a nie tylko "jasność 60W" z opisu aukcji.

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

na opakowaniu jes tyle co i w aukcji, czyli marketingowy bełkot

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
Dlaczego nie sprawdziłeś tego bełkotu. W życiu bym od razu nie kupił od nich
niczego po przeczytaniu odpowiedzi jaką wypocili na negatywny komentarz " Sprawa
została wyjaśniona z kontrachentem szkoda że kontakt email zaczoł się dopiero po
wystawieniu komentarza." . Są tam i inne " kfiatki" W komentarzach przeczytałem
że ktoś wystawił pozytywa bo latarka  zamiast 4 funkcji miała tylko dwie.

Re: żarówki diodiowe na napięcie si eci

Żarówki LED mają sprawność zbliżoną do świetlówek czyli około 50 lm/W.
Jest to około pięć razy więcej niż zwykła żarówka więc 3W LED odpowiada
żarówce 15W. Nic dziwnego że ci ciemno.
Jeśli chcesz zastąpić 14 watową świetlówkę to musisz dać około 14 watowy
LED :)
Barwa to osobna sprawa. Jak kiedyś kupiłem sobie niemarkową świetlówkę
21 W za 5 zł to myślałem, że oczy mi wypadną od trupiego światła.
Wstawiłem Philipsa Ambiance po 28 zł za sztukę i jestem zadowolony. Tak
więc jak chcesz mieć coś dobrego to nie będzie tanio. A z LEDami
najlepiej zaczekaj jeszcze ze 2 lata.

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

Przewaga żarówek LED to w tej chwili długowieczność i trwałość (tzn. jak Ci
spadnie na podłogę, to nie musisz jej wyrzucić, jak w przypadku tradycyjnej
żarówki czy świetlówki). Są wydajniejsze niż halogeny (nawet do 100Lm/W, ale
średnio to 50Lm/W) i mają podobną wydajność jak świetlówki, a do tego
ładniejszą barwę światła niż lampy sodowe (stosowane w oświetleniu ulicznym),
więc może za kilka lat będziemy jeździli po ulicach oświetlonych pięknym
białym światłem, a nie żółtym jak teraz z lamp sodowych :-)

Maciej

Re: żarówki diodiowe na napięcie si eci
  Tak

Może 2 lata a może więcej. Ja na pewno nie kupie lamp LED na 230V tak
długo póki nie zaczną wsadzać do nich dobrej przetwornicy zamiast łączyć
kilkadziesiąt diod szeregowo - mam poważne i już potwierdzone obawy co
do awaryjności takiego rozwiązania, trzydzieści sześć diod to szeregowe
połączenie 36 struktur led i 72 punktów lutowniczych w rewelacyjnej
technologii bezołowiowej...

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

Ale i tak trzeba połączyć w szereg kilka żeby przetwornica mogła mieć
sensowne napięcie. Skoro tak, to do celów oświetleniowych najlepiej by
było używać diod z wieloma strukturami, połaczonych wewnątrz obudowy
właściwą takim rozwiązaniom technologią. Pojawienie się takich rozwiązań
na rynku może być sygnałem, że technologia oświetlaeniowa LED wchodzi
w poważną fazę, a nie jest tylko rozwiązaniem problemu "jak tu sprzedać
te diody, które gdzie indziej nie idą".

Czekaj tatka latka.

Re: żarówki diodiowe na napięcie si eci

Oczywiście, dla tego 6x6 zamiast 36 było by dla mnie znacznie
pewniejszym rozwiązaniem, utrata 1/6 mocy lampy przy zachowanej
sprawności byłaby do zaakceptowania.

Re: żarówki diodiowe na napięcie si eci

Przecież są w sprzedaży żarówki na 230v mające na pokładzie 3 luxeony,
są i mające tylko jednego. Te za wyjątkiem ceny są już całkiem fajne :)

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

Czy takie lampy można kupić na przykład w OBI czy Saturnie?
I czy to się opłaca?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
a mieE6%

Diody z czterama strukturami juBF% sB1%, np. Cree MC-E: 2.8A max, przy
poB3%B1czeniu szeregowym struktur 0.7A. Dioda o barwie neutralnej biaB3%ej
osiB1%ga do 370lm (z niecaB3%ych 10W). Jakby w jednej oprawie poB3%B1czy=
E6%
trzy takie diody to dostajemy okolice 1000lm (duBF%y minus to problem
chB3%odzenia), za to B3%B1czny spadek napiEA%cia na takich diodach to mnie=
wiEA%cej 40V, wiEA%c przetwornica miaB3%aby caB3%kiem niezB3%e warunki prac=
y.
Diody o barwie biaB3%ej zimnej osiB1%gajB1% oczywiB6%cie wyBF%sze sprawno=
B6%ci,
ale do domu takie B6%wiatB3%o siEA% nie nadaje.

Re: żarówki diodiowe na napięcie si eci

A ile kosztowałyby takie trzy diody?
Przetwornica 30W to przy tym pikuś.

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci

Ceny nie sB1% zachEA%cajB1%ce ;)
Jeden z pewniejszych sklepF3%w to np.
http://www.led-tech.de/de/High-Power-LEDs-Cree/CREE-MC-E-Serie-c_120_133.ht =
ml
, polskich: http://www.lediko.com/Dioda_LED_mocy_Cree_XLamp_MC-E/713
Od ChiF1%czykF3%w moBF%na kupiE6% taniej, ale zazwyczaj majB1% same biaB3%e=
 zimne:

Re: żarówki diodiowe na napięcie sieci
Jeszcze poprawka: te 370lm z biaB3%ej neutralnej diody to przy prB1%dzie
350mA na kaBF%dB1% strukturEA%, nie 700mA (moje niedopatrzenie) - przy tej
drugiej wartoB6%ci iloB6%E6 lumenF3%w z caB3%ej diody przekracza 500.

Site Timeline