zarowki - Page 8

Re: zarowki

To pierwszy przykład, gdzie świetlówka nie jest bardziej ekonomiczna niż
zwykła żarówka.
W moim przypadku takich miejsc miałem trochę więcej.

Tak, zmuszanie to dobry pomysł. Jeszcze lepszy to niewolnictwo.
Gdyby świetlówki były takie dobre, to mielibyśmy sytuację odwrotną brak
świetłowek
w sklepach, a na półkach same żarówki. Od kiedy to dobry towar (jakościowo i
cenowo)
ma mały popyt?

Lepsze, droższe i umieszczać ich w łazience?

Same wady.
Bo jeżeli nie świeci jak żarówka "setka" to też i mniej prądu pobiera.
Jaka jest sprawność świetlówki? Nie mierzyłem, ale biorąc standardową (z
dławikiem)
można zauważyć jak jest gorący. Elektroniczna? z gorącym startem? jaką
sprawność może mieć przetwornica? myślę że przy firmowej - 80%

Bo są tanie, dają się łatwo ściemniać - i nie chodzi tu o oszczędność, tylko
o "nastrój"
A czy w wolnym kraju nie wolno mi wydawać pieniędzy na to co mi się podoba?
i włączyć sobie dwa telewizory od rana do wieczora nawet ich nie oglądając?
Te świetlówki to wprowadzono dla skompensowania włączonych żarówek w
samochodach?

Tia.... telewizory włączane ręcznie (pobór stanby), samochody 0,5 litra
pojemności i wiele
innych przykładów ułatwiających życie lub ich umilających.
Niedługo może będzie "trendy" siedzienie wieczorem bez światła, bo to
oszczędność.

Świetlówka jest lepsza bo świeci dookólnie, a halogen nie może świecić
dookólnie.
Ciekawy dowód.

Z tym się zgadzam.

--
Desoft

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow
Re: zarowki

Do takiego miejsca, to tylko OSRAM. Nieważne czy świetlówka, czy żarówka.

Re: zarowki

No ale co teraz zrobisz - zakupiles zapas zarowek do toalety, czy
bedziesz dodawal druga oprawe ?

Sa i takie szybko rozgrzewajace sie, ale nie wiem jak z trwaloscia.

W kolejce czekaja wyladowcze ksenonowe, tylko zasilacz troche drogi i
moc ekwiwalentna ~250W [z 35W zasilania ]

Swieca nienajgorzej.

Popyt jest, ale zbytu nie ma. Bo sklep sobie nie pozwoli na takie
straty :-)

No i o tym mowimy - co dasz w piwnicy czy na korytarz, gdy
potrzebujesz tych 100W ?

Nawet nie w tych liczacych - 200W na pracownika przez 8h dziennie to
jakies 12zl miesiecznie. Tam po prostu z definicji daje sie swietlowki
i to rurowe. Nikt nawet nie probuje inaczej.
Moze z czasem ta moda trafi i do mieszkan .. i jak potem sciemnic
swiatlo ?

Kupic, negatywa wystawic, niech sie oszusci oducza.

Tu nawet nie o to chodzi - niech bierze 20W czy 30W - byleby dawala
tych 1300 lm .. i nie kosztowala 200 $ :-)

Ale co do toalety ? Halogenik ?

J.

Re: zarowki
Hello J,

700 lm/18W już jest. I to ciepła. Dajesz dwie i masz 1400lm/36W - 3
razy lepiej od żarówki.

Czemu nie?

Re: zarowki

Ani w jednej ani w drugiej wypowiedzi nie bierzesz pod uwage kwestii
psychofizjologicznych.
W firmie liczy sie glownie efekt finansowy, a nie to zeby oswietlenie bylo
przyjazne dla oka. W domu chcesz, zeby przede wszystkim ci bylo
przyjemnie. Mow co chcesz, wiekszosc ludzi (moze akurat jestes wyjatkiem)
odbiera swiatlo zarowe jako milsze dla oka niz fluorescencyjne. Tak po
prostu funkcjonuje nasz wzrok i mozg.
Podobna sprawa jest z oswietleniem punktowym - zdecydowanie przyjemniej
jest przebywac w pomieszczeniu ktore jest oswietlone kilkoma ciemniejszymi
punktami swietlnymi w roznych miejscach i poziom jasnosci jest
zroznicowany, niz w pomieszczeniu "zalanym" jednorodnym swiatlem plynacym
z jednego centralnego zrodla.

To sa wbrew pozorom bardzo wazne kwestie i oszczednosc energii nie jest
wystarczajacym uzasadnieniem do tego, aby ludzi przymuszac do
permanentnego dyskomfortu psychicznego w tym zakresie. Ani ekonomia, ani
ekologia nie jest bozkiem, ktoremu czlowiek ma sluzyc. To czlowiek w
ostatecznym rozrachunku jest najwazniejszy.

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   snipped-for-privacy@ap.krakow.pl
--