Żarówka energooszczędna wyłączona, lekko bły

Kupiłem żarówkę energooszczędną jakieś czeskiej firmy o skuteczności 130W. Żarówka świeci prawidłowo ale po zgaszeniu widać bardzo słabe co jakiś czas rozbłyski których nie widać pod kloszem. Czy to normalne ?

Reply to
user

Normalne o ile posiadasz włącznik z neonówką. Posiadasz ?

Reply to
Sebastian Biały

Posiadam... już kumam Czyli to normalne mam nadzieję że za bardzo mi nie skróci żywotności żarówki

Reply to
user

Nie wiem, ale wisiała taka mrygająca energooszczędna przez 3 lata i działała. Przy czym na zewnatrz. Nie wiem czy bym wytrzymał taki stroboskop podczas snu.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "user" <aspamojsedowoli snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:hr3dpo$brt$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Niektorzy twierdza ze skroci.

Zmierzyc napiecie startu swietlowki, prad neonowki, i zamontowac do zyrandola rezystor lub kondensator ..

Dnia Mon, 26 Apr 2010 08:31:42 +0200, user napisał(a):

Tak. Jeśli chcesz tego uniknąć, połącz (w lampie lub na kostce) równolegle do tej świetlówki kondensator 10-100nF/630V lub opornik 100-200kom/1W.

Reply to
Jacek Maciejewski

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:9mpdnxveys10$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Opornik równolegle ? przecież to zadziała jak grzałka lub żarówka ;) z tym kondensatorem to chyba tak zrobię.

Reply to
user

Jak w szkole uczyli prawa Ohma, to rzucałeś w nią cegłami, czy miałeś lepsze zajęcie? Rezystor 100 kom/1W podłączony do 230W żarówką na pewno nie będzie. A te niewiele ponad pół wata trudno nazwać grzałką.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Nie jestem już dzieckiem wiec mam prawo nie pamiętać szczególnie że moim zawodem jest inny zawód a czego nie używasz to zapominasz.

Reply to
user

W dniu 2010-04-26 19:53, user pisze:

podłącz kondensator, poprawisz cosinus fi na twojej ulicy :)

Reply to
gary

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał:

I znowu tu przylazł i sra na grupie. Paszoł won na elektrodę. A sio!

Reply to
MoRan Gandziajewicz