żarówka 100W vs LED - Page 3

Re: żarówka 100W vs LED

No bo sprawność podaje się (tak jak kotłów CO) w stosunku do
stabilizatora liniowego. Napiszesz, że twój stabilizator ma sprawność
211% i klient będzie się cieszył.

Waldek

PS
Powyższe należy potraktować jako kawał

PS2
Wczoraj wymieniłem żarówkę halogenową 50W, która postanowiła zejść
śmiertelnie, na LEDy 4.5W, chyba OSRAM. Jasność "na oko" taka sama.

Re: żarówka 100W vs LED

I włąśnie takich informacji szukam :-)

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
jest

Od ponad roku LED 100W leży na półce bo się boję go spalić byle czym...
w skrócie: podzielisz się schematem? :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Schematem czego? Zasilacza 100W dla klienta, który robił sterownik PLC
dla szeregów diod RGB o łącznej mocy 100W i nie potrzebował nawet
stabilizacji napięcia? Tego nie udostępnię, bo jest fragmentem
większej całości, do której nie posiadam jakichkolwiek praw.

Czy też potrzebujesz zasilacza 100W dla swojej diody, o konkretnym
napięciu pracy, z ostrą stabilizacją prądu?

Przy okazji przypominam wszystkim, że oświetlenie ponad 25W wpada w
szpony normy 61000-3-2 i wymaga PFC.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
[..]
[..]

Dokładnie to ~32V 3,5A
nietypowe napięcie, nie bardzo mam jak coś gotowego dopasować a obawiam
się łączyć szeregowo 2 zasilacze laptopowe.

O ile zamierzamy sprzedawać jako produkt czyż nie?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: żarówka 100W vs LED
Hello AlexY,

Czy 3.5A to stabilizowany prąd diody?

Słusznie się obawiasz.

Oczywiście o ile zamierzasz sprzedawać.

Re: żarówka 100W vs LED

O ile się orientuję to formalnie jeśli coś jest wykonywane na własne
potrzeby to wymagania dyrektyw trzeba spełnić przed rozpoczęciem użytkowania
(czy jakoś tak jest to ujęte).
P.G.

Re: żarówka 100W vs LED
Hello Piotr,

Jasne. Tylko, że stosowanie norm jest ogólnie rzecz biorac dobrowolne
i jeszcze musiałby się znaleźć ktoś, kto byłby w stanie od osoby
fizycznej wyegzekwować stosowanie normy 61000-3-2 w stosunku do
JEDNEGO egzemplarza lampy zrobionej na własny użytek.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED

Tak. Konkretnie dioda to http://www.ledwv.com/en/led-100w-p-44.html
Podoba mi się parametr pulse current, można by PWM'em zasilić, chyba
dałoby to mniejsze straty.

[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: żarówka 100W vs LED
Hello AlexY,

Czasy, kiedy impulsowe zasilanie diody LED dawało lep[szą wydajność
dawno minęły :(

Nie zgadza mi się oprąd znamionowy - tam wyraźnie widzę 2.8 a nie 3.5A

Swoją drogą - tam masz też gotowy zasilacz:
http://www.ledwv.com/en/led-power-supply-100w-p-87.html

Nie sądzę, żebyś sam zrobił taniej...

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED

Skoro tak piszesz, ino wystruganie PWM jest dla mnie łatwiejsze niż
przetwornicy impulsowej.

Co źródło danych to inaczej,
http://www.eleclight.cn/power_led_50w_500w.htm
tutaj jest niby 3.03A, miałem gdzieś PDF'a tej diody ale znaleźć nie
mogę. Generalnie planuję pomiar temperatury LED z
limiterem/stabilizatorem na bezpiecznej wartości

No zobacz, a ten daje 3.1A ... rozbieżność danych spora.

Możliwe, zakładam że część elementów z szuflady mogę użyć, powyższy
zasilacz nie ma regulacji prądu (albo zapomnieli wspomnieć) oraz
zabezpieczenia termicznego (sensor przy LED), ale może da się wzbogacić
funkcjonalność o ile nie zalewają żywicą. No i te cholerne LF, swoje
zabawki lutuje po staremu. Chyba się rozejrzę po necie bo może
faktycznie jakiś gotowiec się znajdzie w rozsądnej cenie.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: żarówka 100W vs LED
Hello AlexY,

Jak chcesz to robić z wymiotków z szuflady, to znajdź transformator
30+V/120+W, do tego można zrobić bardzo tanią i prostą przetwornicę
"odwrócony" step-down na UC3843, w której możesz regulować prąd
potencjometrem albo PWM - jak Ci wygodnie. Zabezpieczenie termiczne
na termistorze też da się zrobić, byleby termistorowi nie
przeszkadzało napięcie ok. 2.5V w punkcie wyłączenia.

Szykuję publikację takiego rozwiazania na Elektrodzie, muszę tylko
znaleźć wolną chwilę.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
[..]

Myślałem raczej o zwykłej bezczelnej szklanej diodzie krzemowej

Dzięki za podpowiedzi. Dioda przeznaczona jest do zrobienia projektora
LCD (raczej tak w celach eksperymentalnych bo mam kilka działających
fabrycznych), wszystkie graty są już niejako zebrane, tylko pozostało
zrobić zasilanie i złożyć do kupy.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: żarówka 100W vs LED
Hello AlexY,

Do diody potrzeba wzmacniacza - odwracającego, z przesunięciem poziomu
- termistor wymaga tylko rezystora/potencjometru do stworzenia
dzielnika.

Znajdziesz taki transformator, jaki podałem wyżej?

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED

W końcu się udało
http://alexyuk.dyndns.org/samba/alexy/index.php?gallery=LEDvsHALOGEN

Zdjęcia w wersji normalnej oraz 3D SBS. Niestety urządzenie nie pozwala
na regulację jakichkolwiek parametrów optycznych więc pozostaje
sugerować się np jasnością za oknem, zdjęcia robione w dzień w przeciągu
5-ciu minut.