żarówka 100W vs LED - Page 2

Re: żarówka 100W vs LED
Hello Desoft,

Bo patrzysz na efektywność przy 350mA a one mają prąd pracy 1.5A

Są na Allegro.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
To ja pokażę coś takiego:
https://lh3.googleusercontent.com/-5X3nUnLf2oc/Tst1evyx8QI/AAAAAAAADIs/LzMjf8UM4PA/s828/razem.jpg
Porównanie 3x 5W żarówka kontra 2x 5W + LED 2W składający się z 16x smd
5050 (w dodatku "ciepłobiały" czyli ciemniejszy)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
UĹźytkownik "BartekK"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jafsp3$44n$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Nikt nie ma watpliwosci ze LED maja wieksza sprawnosc, ale takie
porownanie to kant ... rozbic - albo wyciagasz swiatlomierz, albo
wyraznie piszesz ze wylaczyles automatyke i upewniles sie ze aparat na
pewno nic sam nie dobiera.

Poza tym glowna kwestia to ile razy ta sprawnosc wieksza -  10x i
zamiast 100W zarowki wystarczy 10W w LED, czy lepiej 20W.
A 20W to tyle co 10 takich lampek 2W :-)

Dla aparatu moze byc odwrotnie.

J.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED

I jeszcze dodam, Ĺźe nieuczciwie porĂłwnujesz.
5W żarowego nie służy do oświetlenia. (chyba, że w lodówce). Sprawność
takich ĹźarĂłwek jest tragiczna - patrz post wyĹźej.

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
https://lh3.googleusercontent.com/-5X3nUnLf2oc/Tst1evyx8QI/AAAAAAAADIs/LzMjf8UM4PA/s828/razem.jpg
Oczywiście że aparat w trybie manualnym, to samo iso, przysłona, czas.

Sprawność "źródła" to jedno, a tutaj chciałem pokazać (ale zapomniałem
dopisać, co miałem na myśli) - sprawność całego systemu oświetleniowego.
Żarówka świeci jak punkt (czyli prawie cała jasność=strumień światła
idzie "w kulę"), i wymaga odpowiedniego klosza do ukierunkowania
światła.  Klosz/reflektor ma _zawsze_ straty, więc to co idzie do tyłu i
musi się odbić - już ma straty. A LED świeci tam gdzie ma
okienko/soczewkę, wprost, zależnie od konstrukcji od 15-18-30' do
"prawie dookólnie" czyli nigdy nie więcej niż 180' - co daje już z
samego ukierunkowania światła 2x (w najgorszym wypadku) większą
"sprawność oświetlania", choć oczywiście nie zawsze jest to zaletą - w
tym przypadku tak, ale np mając żyrandol w postaci kuli, to już
chcielibyśmy żeby źródło światła wewnątrz też oświetlało całą
kulę...

Balans bieli ustawiłem "światło żarowe". A ledy "ciepłe" i "zimne" z tej
samej partii/typu zawsze mają w "ciepłych" mniejszą jasność, bo mają
grubszą/gęstszą warstwę luminoforu żółtego.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: żarówka 100W vs LED

Nie sklejaj z wielu, kup jednB1%, a konkretnB1% diodEA%. Teraz moBF%na je
dostaE6% spokojnie do 150W (www.ebay.com). Mam pod rEA%kB1% 50W, i powiem
Ci, BF%e jest co najmniej nieBC%le :-)
MaB3%ymi diodami tego nie zrobisz, bo:
1) nierF3%wno oB6%wietlajB1% -- sB1% miejsca ciemniejsze i jaB6%niejsze, bo=
 majB1%
zaB3%F3BF%my 30 stopni
2) majB1% maB3%B1 sprawnoB6%E6 i jasnoB6%ciB1% powyBF%szej nie dorF3%wnaj=
B1%...

Jak z chB3%opakami jedziemy z takB1% 50W na ryby, to mamy jak w
dzieF1%... ;)

Jej jedyny minus to... radiator+wentylator mocno zalecany, bez
radiatora poB6%wieci jakieB6% 3 sekundy...

m.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
Użytkownik Martin Lukasik napisał:
[..]

Chyba jakieś buble sprawdzałeś, zamieniłem w łazience i kuchni 50W
halogeny na 2W LEDy po 21 diod każda, świeci w tym samym obszarze co
halogen tylko trochę ciemniej, żadnych nierównomierności nie ma lub nie
są one widoczne gołym okiem.

Jak będzie 50W pojedynczych to się może okazać że dają więcej światła
bo
grzanie będzie rozproszone na większej powierzchni.
[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

nieźle brzmi jak "prawie", czyli zapłacę 200 razy więcej i będę miał
_prawie_  100W ĹźarĂłwkę.

a dlaczego nie 120 stopni? więc lepiej lutować samemu....

są

I właśnie! interesują mnie subiektywne wrażenia z takiej zamiany.
Jest ciemniej, wraĹźenia z oddawaniem barw?
WrĂłciłbyś do halogenĂłw? zmieniłbyś temperaturę barwową  Ĺ›wiecenia
ledowych?

kilka postów wyżej pokazałem że jest chyba ciut odwrotnie.

--
Desoft

Re: żarówka 100W vs LED
Hello Desoft,

LED 50W to prawie 500W żarówka a nie 100W.

Re: żarówka 100W vs LED

Lampa 80W 6000lm kosztuje 2300zł
Lampa o mocy 18W daje 1500lm i kosztuje 400zł czyli kosztuje 400 razy więcej
od odpowiadającej jej mocowo żarówki.
(ceny przybliżone - pierwsza znaleziona strona)

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
Użytkownik Desoft napisał:
[..]

W łazience miałem 4 halogeny, to nawet nie widać różnicy, w kuchni 6
lamp nad blatem, jest wyraźnie ciemniej ale wystarczająco jasno, o ile w
świetle dziennym wyraźnie było widać światło halogenów to teraz ledwo
co, aczkolwiek doświetla wystarczająco, jak chcesz to zrobię parę fotek,
może będzie widać o co chodzi.

ledowych?

Nie przy tym zużyciu prądu, barwę założyłem zimną kolory nie są
przekłamane, próbowałem z ciepłą barwą ale światła było mniej niż ze
świeczki i jeszcze bardziej żółte, IMHO nie nadaje się.

[..]

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
co,

Interesuje mnie porównanie. Musiałbyś do zdjęcia montować halogeny :-)
Wystarczy słowny opis.

Ja właśnie tak kombinuję. Chciałem zmniejszyć zużycie prądu, a
dokładniej
koszty bo cena ledĂłw jest jak na razie odstraszająca.  Na razie chciałem
poeksperymentować z oświetleniem w pokoju gdzie mam 4300lm (2x150W) i mam
wrażenie że mogłoby być jaśniej. Chociaż dużo czasu światło jest
ustawione
na minimum (ściemniacz), ale jak wiadomo oszczędności to nie daje.
I pomysł: aby od 0-1000lm świecić na ledach a potem dopiero żarówki.

Pomysł ledów wysokoprądowych nie podoba mi się z tego względu, że zasilacz
też ma sprawność mniejszą od 100% i jakąś cenę. Taśmy led mają wadę
Ĺźe w
każdym segmencie jest rezystor, co zabiera około 25% z doprowadzonej mocy.
Wydaje mi się że najbardziej optymalnym zasilaniem będzie szeregowe
połączenie ledów i regulacja prądu (straty szacuję na mniej niż 1W).
Dokładając kondensator (pewnie ze 100u, no może 47u) można będzie
wyeliminować migotanie.

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
Użytkownik Desoft napisał:
[..]

To nie jest wielki problem, znajdę chwilkę to zrobię fotki w obu wersjach

Problem w tym że każdy ma inne preferencje, dla mnie jest ok, małżonka
nie narzeka, ale zawsze znajdzie się malkontent.

Czy ja wiem, na ebay'u kupiłem 10-ciopak za mniej niż 20 funtów
(~100zł), biorąc pod uwagę 25 razy mniejszy pobór mocy oraz praktycznie
wieczna (mam nadzieję) trwałość to chyba nie tak drogo?

Rozwiązania hybrydowe zawsze mi się podobały (priusa mam), tylko że
przypuszczam że całkowicie dasz radę z oświetleniem LED, chyba że masz
jakieś specyficzne wymagania.

mają

Popatrz ile bierze mocy jako całość i porównaj z tym co masz teraz, nie
ma się co rozdrabniać który opornik ile mocy traci.

Właśnie... zapomniałem wspomnieć o migotaniu, generalnie jest
niewidoczne ale jest, można zaobserwować fajne efekty na wodzie lecącej
z kranu. :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED

Jeżeli to nie problem, to proszę. Oczywiście przy manualnym ustawieniu
aparatu.

Poprostu chciałem zasięgnąć informacji przed zrobieniem. Te 100zł to nie
są
wielkie pieniądze, ale jak mówi Murphy: jak coś ma źle pójść, to
pĂłjdzie.
Dlatego wolałem popytać.

Zawsze jest drogo w porównaniu do żarówki (1zł) Jak świetlówki stały się
hitem, to po testach wyszło mi że są droższe od żarówek. Trwałość
świetlówek
jest bardzo niska, a w moim przypadku świeciły krócej niż żarówki. Ledy
powinny świecić dłużej, ale nie przegrzewać.

Na razie muszę zrobić eksperyment z oświetleniem ledowym. Jak dotychczas na
rynku spotyka się doświetlenie i oświetlenie dekoracyjne. To co naprawdę
świeci jest jeszcze drogie.

Sprawność ledów nie jest wysoka (do 100% to daaaaaleko), Jeżeli dołożę
jeszcze na wymianę/naprawę zasilacza (mam nadzieję że ledy będą "na
zawsze")
to mogę zbliżyć się kosztowo (globalnie) do kosztów oświetlenia żarowego.
Tak właśnie miałem ze świetlówkami.

Wiem, że bez spróbowania niczego nie wyteoretyzuję. Jak na razie - jak
pojawiła się taka koncepcja - spróbowałem z superfluxami i jestem pozytywnie
zaskoczony. Dlatego drążę temat.

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
UĹźytkownik "Desoft"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jaioag$1ud$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Dziwne.

3h swiecenia dziennie ... i taka 20W swietlowka amortyzuje sie  w pol
roku.
A trwa co najmniej 2 lata .... bo krotsze wymieniam na gwarancji :-)

No nie, az tak to chyba nie ... choc jesli lampka led ma kosztowac
50zl i zastepowac zarowke 40W, to byc moze :-)

Bo nie chcialo ci sie paragonow przechowywac :-)

Czesciowo sam sobie odpowiedziales - za slabe to jest.
Choc ostatnio widzialem lampe cos 200W LED - w tym roku jeszcze
prototyp.
Ale nawet w przyszlym nie bedzie to na domowa kieszen, chociaz ... juz
tu kiedys rozmawialismy czy 500zl to jest znosnie.

Ale to za malenstwo ... choc moze ci sie spodobac:
https://www.hurt.com.pl/lampa-led-zewnetrzna-50w-ciepla,p9223.html?start=newsletter&promocode=newsletter

uuuu, cieniutko - znikla z oferty. Ciekawe - 436zl okazalo sie
odstraszajace, czy parametry wziete z sufitu ?

teraz masz taki wybor:
https://www.hurt.com.pl/zarowki-diodowe,c261.htm

J.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
się

Wszystko zaleĹźy od stylu uĹźywania. Producent przemilcza niewygodne dla
siebie parametry.
I palą się w supermarketach żarówka i świetlówka obok siebie a liczniki
pokazują jaki to zysk.

Jak na razie to w tych okolicach. Szacuję 100zł za 100W. Tylko trwałałość
podnosi na duchu :-)

Dostałem dwie w ramach promocji po 0zł.
W tym przypadku zysk był oczywisty, ale nie do powtórzenia.

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
UĹźytkownik "Desoft"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jaij14$f8k$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Moc to na pewno moze, tylko pytanie czy potrzeba. To sie wydaje w sam
raz na sredni pokoj, chyba ze masz duzy.
Do tego jasna biala :-) farba, moze lepsza oprawa

A nie masz wiecej drutow zeby zapalic rozna ilosc lamp ?

Bo oszczedna alternatywa sa swietlowki.

P.S. w Carefurze byla promocja - 5 swietlowek kompaktowych 19.90.

J.

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED

Oceniam subiektywnie, zdażają się momenty, że chcę podjaśnić, a tu już
max.

Podejrzewam oprawę, ale "pasuje do kompletu"

Standardowo, myślałem żeby dołożyć elektronikę, tylko że dwie żarówki.
To może jednak wypróbuję ledy.

Nawet zakładając aż tak tanie, i że dają razem 4000lm (w co nie wierzę,
aaa
i jeszcze barwa światłą) to wychodzi że do roku czasu się nie zwrócą. A
takie za 4zł nie poświecą dłużej.
Sprawność świetlówek kompaktowych jest niższa niż liniowych.

--
Desoft

Re: ĹźarĂłwka 100W vs LED
Jeśli chodzi o oświetlenie to ekonomiczne są świetlówki kompaktowe.
Jakość i
trwałość zależy od ceny.

Jeśli masz złe doświadczenia z takim oświetleniem, to niewykluczone, że
prosisz
się o wyrobienie złej opinni także o diodach.
Wielu ludzi kupuje teraz tanie żarówki LED i okazuje się, że padają jak
muchy,
migają, mają rózne barwy, itd...

Taśma LED nie jest zbyt dobrym pomysłem. Już szybciej pomyślałbym o
świetlówkach
liniowych LED. Generalnie tam nie ma diod z najwyższej półki. Jeśli zasilisz
prosto z sieci, to szczerze nie wiem czego oczekujesz. Na pewno nie uda się
uzyskać bezstratnego zasilania. To co mnie bardzo drażni to także miganie.
Nie
każdy to widzi jednakowo, ale jest to na pewno nieprzyjemne i męczące.
Prawdopodobnie negatywnie wpływa na wzrok.

Z diodami zasilanymi prosto z sieci masz też problem z bezpieczeństwem.

Sprawność zasilaczy sieciowych do LEDów mocy Mean Well to jakieś 87%. To
jest
dobra sprawność.

PorĂłwnanie LED kontra halogen
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p73%166#73166
ogĂłlnie polecam to forum.

Jest jeszcze alternatywa w diodach Acriche zasilanych prosto z sieci. Do nabycie
np. tutaj: http://sensu.pl/?go=product_coll&id74 %
One nie są topowe jeśli chodzi o wydajności. 150lm/4W to słabo dosyć.

Pozdrawiam
EM

Re: żarówka 100W vs LED
Hello EM,

Dobrze wiedzieć... Jakiś czas temu opracowywałem dla klienta zasilacz
do LED o mocy ok. 100W. Z PFC aktywnym. Klient w prototypie uzyskał
sprawność 90% i narzekał...