zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v - Page 2

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zas ilacz 3v

Niestety nie wiem.

Pozdrawiam Miłosz.

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zas ilacz 3v

Parę lat temu widziałem w katalaogu Conrada

Re: zapaszek do ?azienki i jakis' pro sty zasilacz 3v

Roznicowke w Australi maja wszystkie gniazdka (no chyba ze dom jest zabytkowy),
w nowszych domach nawet oswietlenie,

Pozdrawiam, Tomek

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

Jedynym cywilizowanym krajem, w którym nie wolno montować gniazdek w
łazience jest chyba Polska. W innych krajach jak najbardziej wolno,
tylko muszą być obowiązkowo podłączone przez wyłącznik
różnicowo-prądowy. No i są ograniczenia w odległości gniazdek od
instalacji wodnej. Oprócz tego instalacja wodno-kanalizacyjna musi być
podłączona do uziomu.

Waldek

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

A od kiedy to w Polsce nie wolno? ;>... pytam poważnie i dosłownie - od
kiedy? Nie jestem elektrykiem, więc mam prawo nie znać obowiązujących
norm, ale z tego, co mi wiadomo, to w Polsce:
- gniazda można montować w łazience, zachowując odpowiednie odległości.
Jest określenie jakie urządzenia/elementy w jakiej odległości od
wanny/brodzika.
- gniazdka muszą być podłączone przez wyłącznik różnicowo-prądowy
- wszystko, co metalowe, trzeba uziemić....

Tak jakoś podobnie do innych krajów :)

  Konop

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

"Nie mieszajmy myślowo dwóch systemów walutowych...". Polskie łazienki są na
tyle małe, że ciężko zamontować gniazdo poza strefą. Stad pewnie pokutuje
przesąd, że "nie wolno".

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v
UBF%ytkownik William Bonawentura napisaB3%:
azienki
2E% Stad pewnie

Nawet nie stB1%d a z badziewnoB6%ci realizowanych instalacji. Od zawsze20%
wolno byB3%o zainstalowaE6% gniazdo zasilajB1%ce w B3%azience choE6%by 20=
 cm od20%
baterii wannowej - pod warunkiem zastosowania zabezpieczenia rF3%BFnicow=
o -20%
prB1%dowego (przez caB3%y PRL byB3%a to bajka o BF%elaznym wilku) albo20%
transformatora separujB1%cego czego z kolei nie przewidywaB3%y normy20%
branBF%owe w budownictwie, to moBF%na byB3%o tylko na indywidualne BF%ycz=
enie20%
inwestora zrobiE6%. I dobrze BF%e nie przewidywaB3%y - nakB3%ady materiaB3%
owe na20%
speB3%nienie tej zachciewajki sB1% absurdalne (trafo separacyjne ciut waBF%
y a20%
sprawnoB6%E6 ma ciut mniejszB1% od zwykB3%ego - uzwojenia rozdzielone20%
przestrzennie pracujB1% gorzej jak nawiniEA%te jedno na drugim).

Obecnie z zabezpieczeniem rF3%BFnicowym (maB3%a kostka do dostania w kaBF%
dym20%
sklepie elektrycznym) nie ma specjalnych przeciwwskazaF1% - jak jeszcze20%
siEA% na sensownB1% odlegB3%oB6%E6 odsunB1%E6 od przyborF3%w (w sumie p=
rzepisy w20%
wersji jakB1% pamietam mF3%wiB3%y o 60 cm w bok i 225 cm nad dnem wanny) =
to20%
moBF%na B6%miaB3%o instalowaE6%.

--20%
Darek

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty za silacz 3v
Hello Dariusz,

Nie ma konieczności stosowania uzwojeń obok siebie. Taki sposób
nawijania wynika tylko z chęci obniżenia kosztów transformatora.
Równie dobrze można nawijać z zachowaniem marginesów i odpowiedniej
grubości izolacji między pierwotnym a wtórnym.

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

225 cm nad dnem wanny to u mnie tuż podsufitem - przewód od golarki się
kończy...

--
Miłego dnia!
Maciej K. Piotrowicz

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3 v

a to nie jest tak, BF%e wiEA%kszoB6%E6 tych psikaczy ma czujnik B6%wiatB3%
a i
tryb, w ktF3%rym dziaB3%ajB1% po zapaleniu B6%wiatB3%a w B3%azience?

(miaB3%em chyba z dwa rF3%BFne i dziaB3%aB3%y podobnie)

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v
moj tak nie robi
nie widziałem takich

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

To nie lepiej zainstalować psikacz mechaniczny? Nie ma baterii, nie
psika co minutę, tylko za każdym otwarciem i zamknięciem drzwi. W wielu
restauracjach widziałem. Osobiście nie używam, bo uważam że zapach gówna
jest bardziej swojski i strawniejszy od gówna perfumowanego ;-).

Waldek

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v
gdzie taki mechaniczny kupić?
widziałeś gdzieś na necie? jak to nazwać?

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

niestety widziałem tylko gotowce w klopach. Konstrukcja prosta: drzwi
podnoszą rolkę na dźwigni, która naciska psikacz. Ale i tak muszę kupić
nową deskę do sracza, więc zobaczę, czy u nas w sklepie mają i jak się
ten zwierz nazywa. Szukanie na szybko nic nie dało.

Waldek

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

Myślałem też trochę nad tą kwestią - zbyt często trzeba było wymieniać
pojemnik z substancją zapachową - i doszedłem do wniosku, że praktycznie
każde rozwiązanie elektroniczne ma jakieś wady.

Po dłuższej chwili podszedłem do problemu z innej strony:

- kupiłem w aptece strzykawkę (20ml) + najgrubszą igłę (poniżej 50 gr
komplet),
- rozrobiłem pierwszy lepszy produkt o w miarę sensownym zapachu i ciekłym
stanie skupienia z wodą (użyłem żelu pod prysznic) - w skali "na oko",
- strzykawką, przebijając 'knot' wprowadziłem substancję do komory z
wcześniejszym 'zapachem'.

Wpiąłem w kontakt i muszę przyznać, że nie wiem jak to możliwe, ale
substancji z pojemnika prawie nie ubywa (może robi się 'rzadsza'?), a
zapach jest całkiem dobrze wyczuwalny. Warto wypróbować kilka różnych
koncentratów (mydło w płynie, żel, może nawet płyn do mycia naczyń :) Od
preferencji zależy co komu przypadnie do gustu :) Istotne aby po jakimś
czasie samoczynnie nie następowała separacja substancji.

A gdyby ktoś chciał rozkładać takie urządzonko (np. Brise Electric) to może
być nieźle ubawiony: 'podgrzanie' jest zorganizowane poprzez 2 szeregowo
spięte oporniki, podpięte bezpośrednio pod 220V, które swoją topologią
fizyczną otaczają 'knot' pojemniczka z substancją zapachową.

pozdrawiam,

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v
Pytającemu chodzi raczej o zapach w aerozolu co się automatycznie
załącza co określony czas, albo w określonych warunkach np po
zaświeceniu czy zgaszeniu światła(zasilanie bateryjne)

Długo się zastanawiałem jak Ty chcesz to mydło wcisnąć do puszki pod
ciśnieniem, załapałem jak zacząłeś pisać o podgrzewaniu:)

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v
niezła dyskusja, a ja chciałem tylko
zbudować beztransformatorowy zasilacz

Re: zapaszek do łazienki i jakiś prosty zasilacz 3v

Teraz to napisałeś??!! Tak czy siak - nie polecam!! Beztransformatorowy
zasilacz może Ci dać napięcie sieciowe na wyjściu (ok, między punktami
jest 3V, ale jeden ma 230V od ziemi, a drugi 227V :P). Urządzenie
bateryjne nie musi mieć izolacji żadnej! Elementy "pod napięciem" mogą
być dostępne. W środowisku wilgotnym sprawa się komplikuje....
Stanowczo odradzam używania zasilania bez porządnej separacji w takim
zastosowaniu!!! Serio lepiej kupić inny zapach lub w ogóle z niego
zrezygnować, niż wąchać zapach kwiatków - od spodu....

  Konop

Site Timeline