Zaniedbany aku żelowy...

Czy jest jakaś metoda ładowania która mogłaby odświeżyć zaniedbany aku żelowy, ołowiowy tak aby przynajmniej częsciowo odzyskał pojemność? Chodzi mi o dwa duże aku 12V 30Ah... został zostawiony na długi czas do całkowitego rozładowania. Nowy niestety około 400zł sztuka.

Reply to
Pszemol

Pan Pszemol napisał:

Tak sobie myślę, że jak on by miał odzyskać pojemność tylko *częściowo*, to może lepiej od razu dać tam akumulator mniejszy, za to nówkę sztukę nieśmiganą. Za pięć-sześć dych można kupić coś o pojemności koło jednej czwartej tego trupa.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Dobrze myślisz, ale chcę aby aku odzyskał choć trochę pojemności aby przetestować resztę, czyli elektryczny wózek dla osoby niepełnosprawnej... Nie chcę inwestować w akumulatory jeśli coś jest z tym wózkiem jeszcze nie tak. A do ładowarki go nie podłączę bo silnik wózka bierze prawie tyle amperów co samochodowy rozrusznik :-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:jeg19o$h46$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Poczytaj, zawsze to jakąś decyzję podejmiesz.

Marek

Reply to
4CX250

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:jegjsb$eke$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

IMO tyko przy starcie no chyba ze to wozek widlowy ;)

Reply to
Waldek

Pan Waldek napisał:

Tym bardziej trudno będzie coś orzec na temat sprawności wózka przy zasilaniu go z reanimowanego trupa. Nawet gdyby udało się odzyskać trochę pojemności, to z oporem wewnętrznym może być różnie.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Kiedyś solidnie wyschnięty akumulator samochodowy zalałem samą aqua destillata i to robioną na czajniku i garnku z nalaną zimną wodą, bo nie miałem kwasu, ani kupnej wody, ani chłodnicy destylacyjnej nawet, po zbadaniu aku miał ok. 10 Ah i chyba dwa lata wytrzymał, aż się kupiło nowy. Takie czasy, gdy wszystkiego brakowało. Aku całkiem żwawo kręcił rozrusznikiem w Skarpecie (na biegu jałowym 80A, na zatrzymaniu 450A - według danych katalogowych). Dopiero pod koniec zmarniał i czasem na popych było trzeba.

Reply to
L501 aneryS

A to nie możesz do testowania podpiąć jakiegokolwiek akumulatora wyciągniętego z auta? No chyba że te dwa oryginalne były spięte szeregowo żeby dac 24V to wtedy 2 auta musiałbyś oskubac (albo jedno duuuuuże :D ).

Reply to
Marcin Gala

L501 aneryS napisał:

Obawiam się, że mogą być pewne problemy z uzyskaniem żelu destylowanego.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

Nie wszystkie akumulatory "żelowe" są żelowe.

Marek

Reply to
4CX250

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" snipped-for-privacy@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@falcon.lasek.waw.pl...

:-)

Reply to
Pszemol

No właśnie jest jak się domyślasz - są dwa bo pracują szeregowo na 24V.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "4CX250" snipped-for-privacy@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4f0bf884$0$1210$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ciekawe, przyznaję... Choć moje aku są w dużo gorszym stanie niż te z forum - oni tam mają te 4-7V a mój wskazał 0,2V przed próbnym ładowaniem... Po całej nocy ładowania i odłaczeniu ładowarki mam 9,5V więc chyba totalna kicha. No trudno.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:jenkfs$cod$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Śmietnik, zwarte cele.

Marek

Reply to
4CX250

Jeśli jest wyschnięty to można dolać wody bez problemu.

Mirek.

Reply to
Mirek

Jeżeli "brał" prąd i grzał się przy ładowaniu to zwarte. Jeśli nie "brał" to bym spróbował dolać wody - nawet kranówy.

Mirek.

Reply to
Mirek

Prąd zakładam że brał, ale nie musi się grzać przy zwarciu jednej-dwóch celach.

Marek

Reply to
4CX250