Zaniedbany aku żelowy...

Czy jest jakaś metoda ładowania która mogłaby
odświeżyć zaniedbany aku żelowy, ołowiowy tak
aby przynajmniej częsciowo odzyskał pojemność?
Chodzi mi o dwa duże aku 12V 30Ah... został
zostawiony na długi czas do całkowitego rozładowania.
Nowy niestety około 400zł sztuka.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Tak sobie myślę, że jak on by miał odzyskać pojemność
tylko *częściowo*, to może lepiej od razu dać tam
akumulator mniejszy, za to nówkę sztukę nieśmiganą.
Za pięć-sześć dych można kupić coś o pojemności koło
jednej czwartej tego trupa.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Dobrze myślisz, ale chcę aby aku odzyskał choć trochę
pojemności aby przetestować resztę, czyli elektryczny
wózek dla osoby niepełnosprawnej... Nie chcę inwestować
w akumulatory jeśli coś jest z tym wózkiem jeszcze nie tak.
A do ładowarki go nie podłączę bo silnik wózka bierze
prawie tyle amperów co samochodowy rozrusznik :-)

Re: Zaniedbany aku żelowy...

IMO tyko przy starcie
no chyba ze to wozek  widlowy ;)

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Tym bardziej trudno będzie coś orzec na temat sprawności wózka przy
zasilaniu go z reanimowanego trupa. Nawet gdyby udało się odzyskać
trochę pojemności, to z oporem wewnętrznym może być różnie.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Kiedyś solidnie wyschnięty akumulator samochodowy zalałem samą aqua
destillata i to robioną na czajniku i garnku z nalaną zimną wodą, bo nie
miałem kwasu, ani kupnej wody, ani chłodnicy destylacyjnej nawet, po
zbadaniu aku miał ok. 10 Ah i chyba dwa lata wytrzymał, aż się kupiło nowy.
Takie czasy, gdy wszystkiego brakowało. Aku całkiem żwawo kręcił
rozrusznikiem w Skarpecie (na biegu jałowym 80A, na zatrzymaniu 450A -
według danych katalogowych). Dopiero pod koniec zmarniał i czasem na popych
było trzeba.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Obawiam się, że mogą być pewne problemy z uzyskaniem żelu destylowanego.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Nie wszystkie akumulatory "żelowe" są żelowe.

Marek

Re: Zaniedbany aku żelowy...

:-)

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Jeśli jest wyschnięty to można dolać wody bez problemu.

Mirek.

Re: Zaniedbany aku żelowy...
A to nie możesz do testowania podpiąć jakiegokolwiek akumulatora
wyciągniętego z auta? No chyba że te dwa oryginalne były spięte
szeregowo żeby dac 24V to wtedy 2 auta musiałbyś oskubac (albo jedno
duuuuuże :D ).

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl

Re: Zaniedbany aku żelowy...

No właśnie jest jak się domyślasz - są dwa bo pracują szeregowo na 24V.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Poczytaj, zawsze to jakąś decyzję podejmiesz.

Marek

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Ciekawe, przyznaję... Choć moje aku są w dużo gorszym stanie
niż te z forum - oni tam mają te 4-7V a mój wskazał 0,2V przed
próbnym ładowaniem... Po całej nocy ładowania i odłaczeniu
ładowarki mam 9,5V więc chyba totalna kicha. No trudno.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Śmietnik, zwarte cele.

Marek

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Jeżeli "brał" prąd i grzał się przy ładowaniu to zwarte.
Jeśli nie "brał" to bym spróbował dolać wody - nawet kranówy.

Mirek.

Re: Zaniedbany aku żelowy...

Prąd zakładam że brał, ale nie musi się grzać przy zwarciu jednej-dwóch
celach.