Zamienniki starych baterii

Czesc,

Czy jakas firma w Polsce robi albo sprowadza zamiennik baterii Everready #531 4,5V?

Zamienniki sa do kupienia w USA:

...ale 12 dolcow za baterie, plus wysylka, robi sie straszna cena.

Bateria potrzebna mi do starego Polaroida. Da sie przerobic na trzy paluszki, ale trzeba troche pokiereszowac korpus, a tego bym wolal uniknac (przyklejania tasma "plaskiej" baterii 4,5V tez)

Reply to
Maciek

Użytkownik Maciek napisał:

Cześć! Jakie są wymiary tej baterii? Jeżeli identyczne jak zwykłego paluszka R6/AA, to powinna pasować PX-21 (również 4,5V):

Były stosowane m.in. w aparatach fotograficznych serii Praktica electric. Nie ma tam bezpośredniego zamiennika Twojej PX-19. Ewentualnie zrób to, co ja kiedyś, czyli plastikowa tulejka, w środek trzy guzikowe i dodatkowo śruba z nakrętkami, żeby uzupełnić luz. Partanina ale skuteczna :-) Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości

Bardzo pokiereszowac ?

J.F

Dnia Mon, 25 Nov 2013 19:24:01 +0100, J.F napisał(a):

Do takich uchwytow na 3 paluszki, jakie mam - troche tak.

O guzikowych nie pomyslalem.

Hmmm, tylko na ile starcza trzy guzikowe?

Reply to
Maciek

cena też duża

#523 to #531 bez końcówek - obie miewają symbol 3LR50

tylko 31 zł w Batimexie:

Mirosław Kwaśniak

Uzytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@40tude.net...

Przy okazji: czy mozna kupic gdzies baterie R10? Jaki teraz maja symbol? R.

Od zawsze łatwiej było kupić 2R10 niż R10 i zawsze się je przecinało, żeby R10 uzyskać.