Zamiennik 2SK2975

Mam problem ze zdobyciem tego tranzystora.
Posiadam za to kilka sztuk 2SK3476 które są zbliżonej wielkością obudową i
wyprowadzenia pasują
Niestety ale ten pierwszy ma Vdss 30V a drugi 20V. Także Vgss w pierwszym
+-20V a w drugim wynosi +-5V.
Max Pin pierwszego 1,5W a drugiego około 0,9W ale za to drugi ma wyższe o
około 3dB wzmocnienie  zarazem przy większej mocy strat.
Co mi chodzi po głowie... może pozwoli to na użycie tego tranzystora
przynajmniej do czasu znalezienia oryginału.
Mianowicie TRX jest przenośny i może pracować w zakresie napięć zasilających
6-16V, stad tez 2SK2975 jest poprawny ale gdyby wdeptac w niego ten 3SK3476
i zastrzec userowi żeby nie zasilał zewnętrznie napięciem większym niż 9V?
 W radiotelefonie jest przecież pakiet akumualtorów 7,2V i z tym pakietem
user lata z radiem po mieście więc w tym przypadku nie ma problemu, więc
musiałby tylko pamiętać o zasilaniu niższym napięciem z zasilacza
zewnętrznego w domu lub samochodzie.

Jakieś sugestie? Obawy?

Marek

Re: Zamiennik 2SK2975

A w ktorym czlonie pracuje ? Podejrzewam jakis wzmacniacz
wyjsciowy, pamietaj ze tam moze sie pojawic podwojne zasilanie, a
moze i wiecej.
W koncu jeden tranzystor mu padl, a ty mu chcesz wstawic slabszy.

Nie ma jakiegos odpowiednika, chocby w IR ?

J.

Re: Zamiennik 2SK2975

Końcówka w Alinco dj596 zasilana niemalże wprost z aku lub zasilania
zewnętrznego.

Właśnie międzyczasie znalazłem mocniejszy odpowiednik  RD07MVS1.
Ponoć łatwy do kupienia.

Marek

Re: Zamiennik 2SK2975

Tylko jak znam zycie ma w drenie obwod rezonansowy. Gorne piki
napiecia moga siegac podwojnego napiecia zasilania.

J.

Re: Zamiennik 2SK2975

Oczywiście tak jest jak piszesz o obwodach. Są piki ale max wystąpi tylko
przy pełnej mocy. Zakładając też że 2SK2975 ma Vdss 30V a zasilanie
dopuszczalne TRXa to max 16V i wtedy jest te  5Wout  to piki raczej nie będą
miały dwukrotnego napięcia zasilania. Więc dla zasilania TRXa napięciem 9,6V
i Vdss 20V tranzystora 3SK3476  mam nadzieję że taki zapas wystarczy.
Oczywiście do czasu gdy nie znajdę oryginału lub zamiennika  o którym
później pisałem.
Co mi tam... Próba nie strzelba, trzeba wlutować i zobaczyć co się będzie
działo :)