zakłócenia od zasilacza - jak sobie z tym poradzi

Witajcie,

jest sobie urządzenie, które wcześniej było zasilane ze starego, oryginalnego zasilacza transformatorowego 5V/12V (1.5A/1A). Niestety zasilacz wziął i zepsuł się. Niby nic bo 5V/12V to dosyć typowe jest, więc wzięliśmy pierwszego z brzegu impulsowego Chińczyka co podaje, że umie 2A/2A i niby wszystko gra i buczy. Ale... to jest urządzenie, które współpracuje z monitorem PAL (takim jeszcze na kineskopie aka CRT) i teraz po tym monitorze cały czas biega sobie nałożony na obraz pasek „mrówek” a kiedy zasilane urządzenie robi coś więcej to „mrówki” jeszcze skaczą w rytm tego co owo urządzenie robi. Odsuwanie zasilacza od kineskopu nic nie zmienia. Wymiana zasilacza na innej marki, wielkości itp. też nie pomaga. Przypuszczamy, że te zasilacze „sieją” jakoś zwrotnie do sieci elektrycznej, do której są podpięte, a z której zasilany jest również i monitor. Nie bardzo jest jak to sprawdzić bo nie ma innego źródła zasilania pod ręką. Jeżeli nic mądrzejszego nikt nie wymyśli to przyniesiemy jakiegoś UPSa na próbę i rozłączymy od sieci aby sprawdzić ale może ktoś coś wie już teraz?

Znacie może taki temat? Wiecie jak sobie z czymś takim poradzić?

Reply to
silverdr

W dniu środa, 15 czerwca 2016 20:16:36 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@srebrnysen.com napisał:

Kiedyś miałem problem z generatorem trójfazowym, łapał jakiś syf z okolicznych urządzeń. Na szybko pomogło podpięcie go do innego gniazda zasilającego, za pomocą bębnowego przedłużacza. Rozwinięty przewód miał parę metrów długości, reszta została na bębnie. Pomogło jak ręką odjął, nie wiem czy te śmieci zostały wycięte przez indukcyjność/pojemność przedłużacza, czy zadziałały jakieś inne czary, fakt faktem że warto spróbować :>

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 15.06.2016 o 20:16, snipped-for-privacy@srebrnysen.com pisze:

Chi?czycy zamiast d?awików w zasilaczach maj? zwyczaj stosowa? zworki. Za?ó? na wszystkie kable wychodz?ce z zasilacza rdzenie ferrytowe. S? po par? z?otych specjalne na zatrzask.

Reply to
t-1

W dniu 15.06.2016 o 20:16, snipped-for-privacy@srebrnysen.com pisze:

więc wzięliśmy pierwszego z brzegu impulsowego Chińczyka co podaje, że umie 2A/2A

Jak byś wziął Polaka, to od razu byłoby lepiej.

Reply to
Kaczin

Dnia Wed, 15 Jun 2016 11:16:35 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@srebrnysen.com

Ale z modulatorem antenowym, czy wejscie "monitorowe"/composite/scart? A moze RGB ?

"prostownik" od akumulatora, trafo izolujace (dwa trafa) ... monitor zmienic. Albo zostawiwszy urzadzenie wlaczone podlaczcie do TV inne zrodlo sygnalu.

Bo przechodzenie zaklocen przez zasilanie - malo prawdopodobne, chyba, ze na sygnale antenowym. Za to sprawdzilbym dokladnie polaczenie mas - tu moze byc problem. Petle, spadki napiecia - podlaczcie wszystko do jednego przedluzacza z bolcami.

Y/C

No właśnie innego Y/C też nie ma pod ręką..

Też mi się tak wydawało ale powoli zacząłem wątpić.

Sprawdzę jeszcze raz dokładnie kable ale wyglądało poprawnie. Zresztą nic nie było zmieniane poza zasilaczem.

Tak jest zrobione.

Reply to
silverdr

Hm, zobaczę.

Reply to
silverdr

Mam bęben. Na wszelki wypadek przyniosę razem z UPSem.

Reply to
silverdr

UPS niewiele ci da, chyba że to będzie on-line UPS, zwykłe tanie są off-line i mają najczęściej słabe filtrowanie + warystory przeciwprzepięciowe. Lepiej będzie poszukać zasilacza, musi być duży i ciężki.

Reply to
janusz_k

Chodziło o zweryfikowanie koncepcji.

No i zweryfikowaliśmy - monitor popięty do UPSa, urządzenia do sieci: mrówki biegają. Urządzenia podpięte do UPSa, monitor do sieci: mrówki biegają. Podłączone przez bęben do odległych gniazd: biegają. To jednak nie poprzez sieć się przenosi tylko - jak inny kolega sugerował przez sygnał gdzieś. Szukamy teraz czy można jakoś masy lepiej połączyć.

Reply to
silverdr

[...]

Ja bym jednak zmienił zasilacz na analogowy że tak powiem :)

Reply to
janusz_k