Zakłócenia od Inwertera spawlniczego

Witam!

Może ktoś coś zasugeruje:

Jest sobie inwerter spawalniczy (jeden wśród wielu innego typu spawarek i wycinarek plazmowych) i problem polega na tym, że włączony do gniazda siłowego z przewodem PE sieje, prawdopodobnie po zasilaniu. Wszystkie radia w okolicy szumią i alarm Satel Integra odpala się wskazując sabotaż CA-64EPS. Sytuacja ta ma miejsce tylko jeśli na stół podany jest minus, a spawamy plusem. Jak zamienimy kable (plus na stół) wszystko jest idealnie. Natomiast jeżeli wepniemy spawarkę do starego gniazda bez PE,to w obu polaryzacjach spawania jest wszystko w porządku.

I teraz: elektryk głowę daje za instalację, serwis i sprzedawca spawarki sugeruje błąd w instalacji elektrycznej, niezerowany stół, a właściciela firmy to bardzo nie obchodzi, mam mu założyć filtr na zasilaniu EPS-a.

Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??

PS

Reply to
digitech

Użytkownik "digitech" snipped-for-privacy@zmodyfikuj.pl napisał w wiadomości news:4d6c1b67$0$2496$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ja to bym podejrzewał najpierw kondensatory filtrujące na wejściu. Jeżeli są tam dwa w szeregu między L a N a odczep na obudowę (PE) to możliwe jest że jeden z nich jest zwalony.

Marek

Reply to
4CX250

  1. Uziemienie podlaczone jakos do plusa - cos mi 'smierdzi' konfiguracja do spawania aluminium.
  2. Jesli to TIG to przyczyn moze byc duzo (poczawszy od dodupnego zrobienia zaplonu w plusie).

Otworzyc, sprawdzic i napisac co tam jest.

Reply to
Jerry1111