Zagadka bezpiecznikowa

Co mogło spowodować aktywację bezpiecznika automatycznego starego typu, podczas wyłączania światła (3 żarówki po 40W)? Bezpiecznik starego typu, czyli z tym wyskakującym na środku przyciskiem.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Zygmunt M. Zarzecki pisze:

strzelam w ciemno: przepiecie! co wygralem?

Reply to
Bzyk

Aj! Zapomniałem dodać, tak, uległa spaleniu, ale nie mogła być zwarciem. Włókno rozleciało się w drobne kawałki.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Ciekawe, że teraz tego nie spotykam ale dawniej kilka razy widziałem w pracy żarówki ze stabilnym wyładowaniem trwającym kilkanaście a może nawet i kilkadziesiąt sekund, z 60W robiło sie lekko licząc z 500W:) Łuk pojawiał się przy włączeniu lampy a raz przy mocnym uderzeniu w metalowy klosz świecącej lampy biurkowej. Bezpieczników nie wywalało bo były pewnie z 60A (warsztat elektrotechniczny więc słabsze za często nie wytrzymywały:)

Reply to
Padre