Zabytkowy kabel sieciowy (220V AC)

Poszukuję 2-żyłowego, bez uziemienia, kabla sieciowego do urządzenia z lat 60-

70 ub. wieku. Gniazdo w urządzeniu ma dwa bagnety, podobne do amerykańskiej wtyczki sieciowej, w nieco mniejszym rozstawie. W Wikipedii znalazłem pod nazwą C9 i C10 zdjęcie i schematyczny rysunek:
mi kabel z żeńską nasadką C9. Drugi koniec sobie dorobię, jeśli trzeba. Dalsze poszukiwania pokierowały mnie na akcesoria do wyrobów Revoxa i Tandberga, np:
ło mi się, że radzieccy ludzie też tego używali - chyba widziałem przy turystycznym żelazku parowym, niestety żona tandetę wywaliła wraz z kablem. Czy można taki kabel kupić gdzieś w Polsce? Google nie znalazły, może użyłem złych słów kluczowych. Może komuś zawala szufladę albo wieszak? Pozdrawiam, Wmak
Reply to
Wmak

Wmak snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):

Rysunek złącz C9 i C10 tutaj:

Wmak

Reply to
Wmak

Not polarized. This kind of coupler is used by Roland Corporation for a couple of synthesizer and drum computer models (for example: TR-909) and by Revox for many older models of their HiFi equipment (for example, A76, A77, A78, B77, B225).

Reply to
morghul

Ukaniu snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Zasilacz ruszył na krokodylkach. Zdziwiłem się trochę widząc tam wszystkie elektrolity "nakrętkowe" Elwa z 1970 roku i wzruszyłem widząc mojej roboty stabilizator ok 5V z tranzystorem BD149 (??-nie odkręcałem od chassis) do zasilania przez oryginalne oporowe spiralki

4V żarzeń lamp w mikrofonach. Oryginalnie mikrofon CMV563 dostawał niestabilizowane napięcie żarzenia (filtrowane łańcuchem elektrolitów i dławikiem na rdzeniu takim samym, jak trafko sieciowe), trochę poniżej 6V, dobierane tymi "spiralkami" zależnie od długości kabla. Po tylu latach nie pamiętam, czy te elektrolity dał fabrycznie NRD-owski Neumann czy ja wymieniałem.

Obawiam się, że im się nie przesunie a ja jeszcze na głowę nie upadłem. Handlują towarami dla audiomaniaków, np.:

Wmak

Z rozpedu, sorki.

Reply to
morghul

Wmak snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Wmak>

IEC i "wrzeźbić" do obudowy. Szkoda, ze ostatnio wyrzuciłem parę zepsutych zasilaczy komputerowych i będę musiał po sklepach ganiać za gniazdem.

Reply to
Wmak

Wmak>>

Ale dlaczego na mnie narzekasz? Ktoś Ci podał linka do kabelka juz wcześniej - jedyne 259PLN.

No bez przesady. Na ebayu są po kilka dolców. Nawet, jak przesyłka będzie

20$ to i tak taniej.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Waldemar Krzok snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał(a):

Jak wcześniej pisałem, trzeba będzie zainstalować typowe, 3 pinowe gniazdo IEC C14, jak w komputerach. Niedużo roboty, bo rozstaw uszu ten sam a inne wymiary podobne. Nie udało mi się ustalić, jak to stare NRD-owskie gniazdo się nazywa. W/g moich pomiarów ma rozstaw bagnetów ok 11mm (suwmiarką trudno podejść, odcisków nie będę robił) a w dodatku ma na dłuższych bokach blaszki uziemiające (przegapiłem, uznałem je za sprężynki trzymające wtyk) nasadka EN 60320/C9 nie będzie pasować, bo podają rozstaw bagnetów 10mm. Te drogocenne (na Ebaju tańsze) kable Revoxa też nie, bo znalazłem rozstaw 1/2" (no chyba, że Amerykańce pi razy oko mierzyli).

Kupić (wydłubać) gniazdko, śrubokręt i lutownica w dłoń...

Pozdrowienia, Wesołych Świąt, Wmak

Reply to
Wmak

Wreszcie znalazłem zdjęcie tego kabla z widokiem nasadki pasującej do mojego urządzenia.

ście z przegapionymi stykami ochronnymi, układ jak w nasadce z porcelanką do starego żelazka. Wiem czego szukać w głębiach piwnicy. Jeśli nie znajdę to wymieniam gniazdo w pudełku na współczesne ISO. Wmak

Reply to
Wmak

Wmak snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

W głębinach nie było kabelka. Kupiłem męskie gniazdo IEC do pudełka, Ślicznie weszło w otwór po starym, śrubki pasują. Bałem się, czy nie roztopi się przy lutowaniu więc w nagwintowałem 2mm otworki do przewodów w bagnetach na M2.5 i przykręciłem oryginalne końcówki lutownicze z oczkami. Najtrudniej było w moich pudełkach, szafie, szufladach znaleźć 3 jednakowe króciutkie wkręty M2.5. Działa. P.S. Jutro jadę szukać nowego gniazda bo "uszy" mocujące gniazdo przewidziane są do wkrętów ze stożkowym łbem - widać moje śrubki miały inny kąt stożka (albo gniazdo z g..nianego materiału) bo przy delikatnym dokręcaniu uszko sobie pękło. Robota od nowa.

Reply to
Wmak