Zabezpieczenie silnika 3-faz małej mocy

Niewielki silnik 3 fazowy o mocy 0,3 kW bardzo często ulega uszkodzeniu (przepala się uzwojenie). Przyczyną jest zawsze zatrzymanie bębna wytwornicy lodu łuskowego. Zastosowany w tej maszynie tradycyjny przekaźnik termiczny nie sprawdza się. Czy są dostępne elektroniczne "termiki" pozwalające na płynną regulację wartości prądu przy którym następuje odłączenie zasilania?

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@spamerzone.eu napisał w wiadomości news:g6qlfd$ijt$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Dodatkowo wykrywać zatrzymanie bębna i odłączać zasilanie.

Są, nie doi końca elektroniczne - na przykład:

Jd.

Jeżeli zatrzymanie tego bębna to sytuacja awaryjna i coś sie tam zakleszcza że nie ma siły, to będzie to chyba najlepsze rozwiązanie. Miałem do czynienia z układem, który wykrywał przeciążenie mierząc obroty silnika indukcyjnego (mierzył w istocie poślizg), działało to rewelacyjnie. Nie wiem jak ta maszyna działa, i jaka jest charakterystyka obciążenia, ale może ten silnik jest po prostu za małej mocy? A może wogóle nie nadaje się tam silnik indukcyjny tak samo jak nie nadaje się np. do miksera?

Mirek.

Reply to
Mirek