Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Witam, przypadkiem natrafiłem na pewien problem i nie wiem jak sobie z tym
poradzić.
Mam zabezpieczyć silnik 230/400V (3 fazowy), zabezpieczaniem przeciążeniowym
w zakresie 8-12A.
Czy jest jakaś różnica między zabezpieczeniem zwarciowym np taki popularny
S303 o charakterystyce B, a zabezpieczeniem przeciążeniowym???
Czy może to jedno i to samo?
Gdzie takie cuś można dostać, bo google mi daje tylko wyniki z urządzeniami
w których jest zabezpieczenie przeciążeniowe.

Pozdrawiam
Michał

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.
BF%eniowym

ObstawiaB3%bym, ze chodzi raczej o tzw. termik czyli zabezpieczenie o doB6%
E6%20
dB3%ugiej staB3%ej czasowej. S303 B ma doB6%E6 szybkB1% charakterystykEA%
2E% Nawet20%
zabezpieczenia typu C czy D nie bardzo siEA% nadajB1% na przeciB1%BFenio=
we. SB1%20
to zabezpieczenia nadprB1%dowe czyli raczej majB1% wywaliE6% w przypadku =

zwarcia np na obudowEA%. A ich dB3%uBF%sza ch-ka ma jedynie uniknB1%E6 w=
ywalenia20%
przy starcie silnika. PrzeciwprzeciB1%BFeniowe majB1% wykryE6% przypadek=
20%
wzrostu prB1%du ponad nominalny (ale nie chwilowego - przy starcie) na20%
skutek nadmiernego hamowania silnika i spadku obrotF3%w. Typowe termiki20%
majB1% moBF%liwoB6%E6 ustawienia prB1%du w jakimB6% zakresie np 8-12A

Poszukaj termikF3%w. PrzykB3%adowe:
http://www.plcs.net.pl/index.php/katalog-automatyki/styczniki/termiki-zb -=
do-dilm/termiki-zb-65/view-all-products.html

--20%

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Zabezpieczeniem silnikowym

Jest i to bardzo duża. A nawet zabezpieczenie silnikowe daje się w szereg z
bezpiecznikiem.
Zabezpieczenie silnikowe ustawiasz 1,1 x prąd nominalny silnika.

W każdym większym sklepie elektrycznym. W googlach szukaj pod tą nazwą co
podałem.

--
Desoft

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Super właśnie chyba o to mi chodziło, choć kolega Mario napisał o
zabezpieczeniach "termik" z linku jaki oglądałem, wygląda że prawie to jest
to samo. Masz jakieś zdanie na ten temat? Czy to tylko różnica w
nazewnictwie/

Ok rozumiem, a co będzie pierwsze od kabli zasilającyh w stronę silnika?
Bezpiecznik czy zabezpieczenie silnikowe?

Pozdrawiam
Michał

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

PatrzB1%c od zewnB1%trz to bezpiecznik, pF3%BCniej stycznik (jeB6%li jes=
t) a20%
najbliBF%ej silnika zabezpieczenie silnikowe.

--20%

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Dzięki, a czy dodatkowo należy sprawdzać obecności 3 faz, czy zabezpieczenie
przelicznikowe samo to zrobi?

Pozdrawiam
Michał

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Przedlicznikowe tego nie robi. MoBF%e sB1% zabezpieczenia silnikowe majB1%
ce w20%
sobie wyB3%B1cznik przeciB1%BFeniowy i czujnik zaniku faz. JeB6%li nie =
to trzeba20%
by daE6% czujnik zaniku faz rozB3%B1czajB1%cy stycznik silnika.

--20%

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Przedlicznikowe tego nie robi. Może są zabezpieczenia silnikowe mające w
sobie wyłącznik przeciążeniowy i czujnik zaniku faz. Jeśli nie to trzeba
by dać czujnik zaniku faz rozłączający stycznik silnika.

Zabezpieczenie silnikowe ustawione zgodnie z przykazaniami "wyrzuci" jeżeli
zabraknie jednej fazy.

--
Desoft

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Termik to nazwa zwyczajowa.

Którą żarówkę w koplecie choinkowym podłączasz pierwszą?

--
Desoft

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Zabezpieczenie silnikowe musi dopuszczac spore przeciazenie przez
pewien krotki czas [sekundy], na rozruch silnika.
Wsrod "esek" sa do tego ch-ki C i D - maja podniesiony prog
zadzialania wyzwalacza elektromagnetycznego, do cos 10x prac
nominalny.

J.

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

Prąd wyzwalacza magnetycznego dla charakterystyki B, C, D jest taki sam i
wynosi około 10 In.

Do kontroli zaniku fazy pierwszy z brzegu: MR-EU3M1P
http://www.relpol.pl/produkty.jsp?PID52%4

Przekaźniki termiczne - seria RST
http://www.relpol.pl/produkty.jsp?PID83 %

Podobne wyroby ma ABB, Moller i inni producenci.

Zbyszek

Re: Zabezpieczenie przeciążeniowe.

No to czym sie roznia ?

B - 3-5, C 5-10, D 10-20 In.