zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą

Witam! Temat może nie do końca elektroniczny, ale z doświadczenia wiem, że na tej grupie można nieraz otrzymać rady z różnych dziedzin:) Padłem ostatnio ofiarą złomiarzy, którzy ukradli 25 m kabla YKY zakopanego na głębokość 0,8 m. Ponieważ chciałbym zminimalizować ryzyko kolejnej kradzieży, mam pytanie do Kolegów, czy macie może jakieś swoje sprawdzone sposoby na zabezpieczanie takich kabli? Mi się teraz nasuwa tylko myśl rozciągnięcia przy zasypywaniu wykopu, powiedzmy na głębokości folii ostrzegawczej, cienkiego przewodu antysabotażowego, połączonego z alarmem, który zostanie przerwany w momencie próby podkopania się do kabla.

Reply to
K.K.

Użytkownik "K.K." snipped-for-privacy@usunto.poczta.fm> napisał w wiadomości news:k0qf9q$8ff$ snipped-for-privacy@usenet.news.interia.pl...

Bo trza było do kabla podłączyć prąd! Miałbyś rano nieżywy dowód kto chciał ukraść :) Wojtek

Reply to
wowa

Użytkownik "wowa" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:5030c9fa$0$1219$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jakiś czas temu spotkałem się z przypadkiem (nie pamiętam źródła), że ktoś na działce miał spirytus drzewny. Złodzieje włamali się, wypili, gość odpowiadał za to...

Reply to
Anerys

Zębami tego nie gryźli.

Reply to
K.K.

Chyba z mojej byłej pracy znam przypadek, że w jakisjś wsi notorycznie kradziono... światłowód. Po kilku naprawach zwrócono się wreszcie do proboszcza, by na kazaniu pokazał wiernym, że "w tym kablu nie ma miedzi, nie ma co kraść". Ksiądz spełnił prośbę i kradzieże ustały... A poza tym, w odróżnieniu choćby od Szwecji, u nas jest tak, ze nawet sobie nie możesz we własnym domu zbudować toru przeszkód nad którym stuprocentowo panujesz, bo nie daj Boże złodziej się włamie i zrobi sobie krzywdę... bekniesz wtedy... echch... Jeszcze wyjdzie na to, ze kabel został o 4 milimetry za płytko zakopany... Rozmawiałem kiedyś z konserwatorem windy, który naprawiał uszkodzenia po wandalach. On by chętnie zrobił tak, żeby wandal pożałował swego czynu, ale wtedy odpowiedzialność by go (konserwatora znaczy się) ścigała. Czasem marzy mi się Szariat z Talionem do spółki... (np. "Ta ręka ukradła, tę rękę uciąć").

Reply to
Anerys

Użytkownik "K.K." snipped-for-privacy@usunto.poczta.fm> napisał w wiadomości news:k0qf9q$8ff$ snipped-for-privacy@usenet.news.interia.pl...

Po przykryciu kabla piaskiem, zasyp go warstwą kamieni. W takim czymś źle się kopie, no chyba że byli koparką? Ewentualnie możesz jeszcze kilka flaszek zakopać, może jak trafią na jedną to im wystarczy albo opadną z sił.

Pozdrawiam K.S.

Reply to
KS

W dniu 19-08-2012 13:35, Anerys pisze:

I to jest chore w naszym kraju... Żeby we własnym domu złodziejowi w ryj nie można było przyłożyć.

Reply to
szod

Powitanko,

No dobra, ale co z tym alarmem dalej. Skoro wykopali kabel z pod ziemi, to wnioskuje, ze nikogo nie bylo w poblizu. W takim wypadku alarm... tez zostanie ukradziony. No chyba, ze ciche powiadomienie np. SMSem. Moze poprowadz kabel w rurze i unieruchom go tak, zeby nie dalo sie wyciagnac. Obok dla zmylki tez pare rur uloz, tanie sa.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

Anerys pisze tak:

Nie wierzę. A jakby obalili flaszkę nitro to też bym odpowiadał? ;)

Reply to
PiteR

W dniu 2012-08-19 16:27, Pawel O'Pajak pisze:

Może też okleić kabel jakimś litościwym tekstem np: "Bardzo proszę nie kradnijcie, mam dziecko chore na raka mózgu", może się zlitują, albo grożącym "jestem, politykiem z partii ..., dorwę was i przetrzepię ...". Chore to nasze państwo. K.

Reply to
John Smith

e tam lepiej "Gratuluję! jesteś w ukrytej kamerze" - na taśmie ostrzegawczej

Reply to
nazgul

Dnia Sun, 19 Aug 2012 18:53:23 +0200, PiteR napisał(a):

Nitro nie wypija - zapach nie ten, a moze i smak.

A paragraf ... sprawdzic czy nie ma czegos o niewlasciwym przechowywaniu trucizn :-)

Kabel był podłączony i przed kradzieżą wyłączyli zasilanie? To najłatwiej mierzyć napięcie na drugim końcu i sms/alarm jeśli go brak.

a.

Reply to
Wemif

Wemif pisze tak:

a jeśli nie był to mierzyć ciągłość pętli, chyba że zewrą koniec przez odcięciem ale może to przegapią ;)

Pomysł KS z kamieniami najbardziej mi się podoba. Choć można próbować wyciągnąć kabel samochodem jeśli trafi nam się bogatszy złodziej.

Reply to
PiteR

Z tego co wiem, .. to kabel zwykle służy do podłączania prądu.

Reply to
kk

Kiedyś widziałem (z samochodu) ekipę kilku ludzi ze sprzętem w bialy dzień w ładnych niebieskich mundurkach grzebiącą w kanalizacji telefonicznej. Na drugi dzień okazało się, że ... ukradli kabel.

Reply to
kk

Użytkownik J.F. napisał:

Konkretnie - jak wypiją metanol z butelki z Jolly Rogerem i stosownymi napisami to nikt nic nikomu zrobić nie może. Ale jak ten sam metanol będzie stał we flaszce po Wyborowej to jest kryminał...

Użytkownik PiteR napisał:

Ale jesteś świadom że tu nie o wartość kabla chodzi? Przy całości nakładów na odtworzenie linii zasilającej sam kabel to tylko mała część kosztów.

Użytkownik "szod" snipped-for-privacy@adresu.pl napisał w wiadomości news:5030ee31$0$1217$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Już Szwedzi mają lepiej. Tam lepiej uważać na zachowanie na wsi, czy jakoś tak, gospodarz uzna, że ktoś chce wtargnąć, to chyba może odstrzelić łeb i nie pytać po co... Jakoś tak...

Reply to
Anerys

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ims0dx8689g5$.18bshw3ztdgjs$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Wcale sie nie zdziwię...

Jak będzie totalnie zapity, to nawet może nie zauważy...

Co z tego, jak zamroczony nie zauważy ostrzeżenia, tylko na zapach pójdzie? A potem sąd oskarży, ze drzwi od szafki zamknięte kluczem były za mało odporne na włamanie i biedny Pan Włamywacz skutecznie pozyskał czego nie powinien, to mi do pierdla na 5 lat zawyrokuje :P Panu Włamywaczowi rok z zawiasem na dwa, jeśli przeżyje, a właścicielowi... patrz poprzednie zdanie. Hmm... u nas, jak zabijesz psa, to dostaniesz 3 lata. Jak tego psa tylko ukradniesz, dostaniesz 5 lat...

Reply to
Anerys