zabezpieczenia przeciwprzepięciowe

mam do raspbery pi podpiete czujniki temperatury na dosc dlugim przewodzie
który biegnie az na dach. Od bezpośredniego trafienia piorunem sie nie
zabezpiecze - ale chciałbym od przepiec wyindukowanych w poblizu.
Zalezy mi na ochronie tylko komputra, dałbym jakies zabezpieczenie w jego
 pobliżu. Jak dostanie cokolwiek powyżej 7V to jest ubity :-)
Jak sie zabezpiecza linie z cyfrową transmisją danych?

b.

Re: zabezpieczenia przeciwprzepięciowe

Np. szczelnym ekranowaniem. Typowa instalacja alarmowa też ma przewody po
całej chacie porozrzucane a w większości przypadków się ich nie ekranuje i
poprzestaje na zabezpieczeniu we/wy ogniwami RC plus jakieś ograniczanie
diodowe. Ekranowany kabelek stosuje się tylko przy nadzwyczaj "wyczynowych"
instalacjach.

--
Jacek

Re: zabezpieczenia przeciwprzepięciowe

W takim razie znam firmę, która od 10-ciu lat robi same "wyczynowe" ;)
Ale fakt - od strony czujek zwykle centrali nic nie grozi - nawet na
nieekranowanym kablu - nie są nigdzie uziemione ani podłączone z drugiej
strony. Natomiast typowe jest uszkodzenie od strony linii telefonicznej
i nie ma znaczenia czy kable napowietrzne czy nie.

Mirek.

Re: zabezpieczenia przeciwprzepięciowe

Niewykluczone. Ja zrobiłem jakąś setkę i nigdy nie używałem ekranowanego
kabla. W "cudzych" instalacjach zetknęłem się ze 2 razy w życiu. Sporo ważą
względy ekonomiczne, kiedy klient naciska na taniość :)
--
Jacek

[...]

---------------
Przy niskiej prędkości można kombinować z transilami. Ja przyjmuję model
przepięć 1kV 50us podany przez 40om.
P.G.

Re: zabezpieczenia przeciwprzepięciowe

Na wysokie prędkości trzeba dać coś z małą pojemnością. Ostatnio w
projekcie uwzględniłem PESD5V0L2BT, odpowiedni dla IEC 61000-4-2, level
4 i IEC 61000-4-5. Ciekawe czy przejdzie testy:)

Re: zabezpieczenia przeciwprzepięciowe
Zwija się przewód do szuflady.
W miejsce przewodu montuje się link radiowy.

[...]

http://www.tme.eu/pl/Document/7bd0b89c85fc8b10fb64462c7816e837/Littelfuse_T
VS_Diode_Array_SPA_SP3050.pdf

Mysle ze do czujnika DSxxxx mozna by dac nawet wiekszego transila.

Re: zabezpieczenia przeciwprzepięciowe
W dniu czwartek, 21 lutego 2013 12:03:46 UTC+1 użytkownik jan kowalski na
pisał:

dzieki za podpowiedzi :)
DS-a to niespecjalenie potrzebuję zabezpieczac, tani jest :) Ale komputra
 to juz tak.
Zatem spróbuję transil 1N5908 200A 6V.

b.

Site Timeline