Zabezpieczenia odgromowe - jak ?

Witam !

W jaki sposob zaklad energetyczny zabezpiecza sie przed wyladowaniami atmosferycznymi w linie przesylowe ? Interesuja mnie zabezpieczenia przeciw uszkodzeniu wlasnych urzadzen oraz przenoszeniu zaklocen na inne "obwody" dystrybuujace eneregie elektryczna.

pozdrawiam

Janek

Reply to
Janek

w liniach WN stosuja przewod odgromowy - mozna poznac obserwujac linie WN jest na samym szczycie a nizej sa 3 lub wielkokrotnosc inne zabezpieczenie to stosowanie iskrownikow

Reply to
Zdzislaw

Linka odgromowa nad wlasciwymi przewodami.

Transformator tam przeciez jest. Wytrzyma i zmniejszy energie przeniesiona.

Z tego co czytam to oni maja problem wiekszy - piorun potrafi iskre spowodowac. A wygasic wyladowanie przy 100kV zasilania nie jest tak latwo ..

bad_skipper

Janek napisał(a):

Moze odpowiedz bedzie niezbyt na temat, ale w niektorych rejonach po prostu jak idzie burza to wylaczaja prad...

:)

Reply to
Tomasz Pyra

w kwesti kazdego odbiorcy jest stosowanie modulow przepieciowych I , II i III stopnia za licznikiem.

ja uzywam takie moduly i mam swiety spokoj

Reply to
MuNiO

Dlatego potrzebny jest drugi i trzeci stopień zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. One już nie muszą wytrzymywać fali przepięciowej o wartości prądu 100kA lecz znacznie mniej, a mimo tego skutecznie wygaszająfalę przepięciową.

Uwaga jeszcze z mojej strony. Zakład Energetyczny nie ma fizycznej możliwości aby zabezpieczyć sprzęt elektroniczny u odbiorcy energii elektrycznej. Uważam, że nie na nawet co podnosić odpowiedzialności zakładu za uszkodzenie sprzętu elektronicznego. Z mojego doświadczenia podczas burzy urządzenia mogą ulec uszkodzeniu na skutek przepięć w sieci ale przeważnie padają od instalacji antenowych lub sieci telefonicznej!!!

Pozdrawia Zbyszek

Reply to
zbyszeks