zabawy z dzwiekiem

Ktos ma jeszcze porzadny magnetofon lub gramofon i zestaw plyt ?

Wlasnie odkrylem w Total Comanderze opcje ustawienia szybkosci
odtwarzania mp3 .. no i przy okazji on czestotliwosc chyba zmienia.

I efekt jest taki ze wokalistki na 80% sa slyszane meskim glosem.

Jakos tak nie przypominam sobie tego z mlodzienczych lat.
Az tak nie spowalnialem czy on jeszcze cos zmienia ?

A tu plugin do winapa - mam nadzieje ze bez wirusow
http://www.winamp.com/plugins/details/130624

J.

Re: zabawy z dzwiekiem
Pan J.F napisa:

NAGR E od Kudelskiego m籀gbym jeszcze gdzie wygrzeba. Zestaw pyt
mam, cho w wikszoci rozpo髒yczony. Najgorzej z tym patefonem.

Ja bym by mocno zdziwiony i zaskoczony gdyby nie zmienia.

By taki singiel niejakiej Izabeli Trojanowskiej. Jak si pucio na
33 obrotach, to ka髒demu mo髒na byo wm籀wi, 髒e to Krzysztof Krawczyk.

Dzisiaj przy solidnej obr籀bce cyfrowej jakimis fourierami mo髒na zmieni
tempo nie zmieniajc tonacji. Albo transponowa bez zmiany tempa.
Ale przy prostej zmianie prdkoci odtwarzania tamy, pyty czy pliku,
jedno musi wiza si z drugim. Mylaem, 髒e dla wszystkich to oczywista
oczywisto. Takie na przykad r籀髒ne Kaczory Donaldy u Disneya, to aktorzy
nagrani na tamie ze zmniejszon prdkoci przesuwu.

Majc do dyspozycji zwyky magnetofon mo髒na byo zmienia o oktaw.
Zmiana prdkoci w gramofonie, to r籀髒nica w przybli髒eniu kwinty,
co akurat z Trojanowskiej robi Krawczyka. Niedawno wspomninaem tu
o amerykaskim magnetofonie na 60Hz, kt籀ry przy naszym zasilanu
transponowa o trzy p籀tony.

Ja ostatnio musiaem znowu co z d驕wikiem zrobi, wic scignem
sobie audacity. Cakiem mia rzecz. Poza prdkoci, mo髒na te髒
zmieni kierunek odtwarzania -- tak, jakby w jednocie髒kowej Nagrze
zao髒y tam odwrotnie. Jak si puci w ten spos籀b koncert fortepianowy,
to mamy wypisz wymaluj akordeon albo organy. A z akordeonisty mo髒na
t sam metod zrobi pianist. Zreszt kiedy tak si czasem nagrywao
utwory w studio -- muzyk gra na pianinie nuty od tylu, a p籀驕niej si
zmieniao kierunek i tak montowao.

Akordeon w domu, harmonia w rodzinie.

Re: zabawy z dzwiekiem

A jak siEA% puB6%ci AC/DC od tyB3%u, to sB3%ychaE6% gB3%os Szatana.

Dariusz AF%oB3%na

Re: zabawy z dzwiekiem
Pan Dariusz Zolna napisa:

Podobno. Ale nie suchaem. Od przodu te髒 nie przypominam sobie
髒ebym kiedykolwiek z wasnej woli. Natomiast pamitam, 髒e w serialu
"Czterdziolatek" bya posta glacjologa z Laponii. Niejaki profesor
Akki San-Oki (ale to ju髒 mi musiaa przypomnie Wikipedia). Jak co
m籀wi, to leciaa tama od tyu. Zawsze mnie zastanawiao, czy nie
przemycili tam czego, co godzio w ustr籀j, sojusze albo przewodni
rol, ale nigdy nie byo jak nagra i odwr籀ci. Gugiel podpowiada,
髒e serial wyszed na DVD i by doczany do jakiej gazety. Ma kto
mo髒e? To bymy sobie odsuchali. Odcinek 10, "Poczt籀wka ze Spitzbergenu
czyli oczarowanie".

Re: zabawy z dzwiekiem
Wiesz, 髒e mnie te髒 to drczy od bardzo dugiego czasu. Czy kto m籀gby
zorganizowa nagranie tego filmu, bo sam jestem ciekaw :D

Re: zabawy z dzwiekiem
Pan Tomasz W籀jtowicz napisa:

Ja si nad tym zastanawiam od samej premiery serialu. Nagra nie
byo jak, tak z zaskoczenia. Z powt籀rek tym bardziej, zwaszcza
髒e od du髒szego czasu nie mam w domu telewizora. Chocia髒 odcinek
widziaem jescze gdzie przypadkiem ze da albo trzy razy.
Na YouTube tego nie widz, na Google te髒. Jest na torrentach czy
innych chomikach, ale jako nie pal si do scigania gigabajta
aby posucha sobie kilkunastu sekund od tyu. Mo髒e kto ma i si
podzieli? A jak nie ma, to mo髒e zechce scign i obejrze cao.
Jak razem tak adnie poprosimy, to pewnie kto pomo髒e.

Re: zabawy z dzwiekiem

Ha, zrobiem. O ile jeszcze ten wtek kto czyta, to zapraszam:

http://www.youtube.com/watch?v=fhkXWvL5pAo

--
PH

Re: zabawy z dzwiekiem

To chyba glos pana rezysera :)

c.

Re: zabawy z dzwiekiem

No to si zgaszam. Vivar Academia mam ju髒 ten odcinek.  Postaram si
wrzuci w jak tub do jutra wieczora jak mi si uda to w og籀le zrobi.

--
PH

Re: zabawy z dzwiekiem
Dnia Sun, 21 Jun 2009 21:57:22 +0200, Tomasz W籀jtowicz napisa(a):

"Normalnie" - tak jak na filmie:
http://odsiebie.com/pokaz/3702289---e64f.html
Puszczone od tyu:
http://odsiebie.com/pokaz/3702309---8cee.html

Reszta rozm籀wek polsko-laposkich jutro (tzn. dzi, ale o ludzkiej porze
:P)

--
GLaF

Re: zabawy z dzwiekiem
Dnia Mon, 22 Jun 2009 02:40:14 +0200, GLaF napisa(a):

Nastpny fragment:
http://odsiebie.com/pokaz/3712156---14dd.html
puszczony od tyu:
http://odsiebie.com/pokaz/3712181---d7e6.html
ten sam fragment z wyciszonymi polskimi rozmowami (normalnie):
http://odsiebie.com/pokaz/3712212---4efa.html
i powy髒szy od tyu:
http://odsiebie.com/pokaz/3712231---e36b.html
(nie zrozumiaem ani sowa z tego dialogu)

Ostatnie przem籀wienie profesora (normalnie):
http://odsiebie.com/pokaz/3712274---2431.html
i od tyu:
http://odsiebie.com/pokaz/3712286---d5f6.html

--
GLaF

Re: zabawy z dzwiekiem

:-D
Wymiata. To kawaki przem籀wienia kt籀rego z naszych byych wodz籀w?

Re: zabawy z dzwiekiem

porze

Nie
Wg. mnie to Gruza.

Artur(m)

Re: zabawy z dzwiekiem

Przem籀wienia to masz tu
http://83.19.189.18/dev/main.php?sid51%9

A tu przyklad wykorzystania
http://gnu.univ.gda.pl/~grzes/mowca.htm

J.

Re: zabawy z dzwiekiem
Pan Tomasz W籀jtowicz napisa:

A mnie si teraz przypomnia jeszcze jeden singiel. Mia tytu
"They're Coming to Take Me Away Ha-Haaa!", a wykonawca kry si
(co byo poniekd zrozumiae) pod pseudonimem Napoleon XIV.
Na stronie B byo to samo, tylko puszczone od tyu. A rewers
okadki by lustrzanym odbiciem jej pierwszej strony.

Jak kto chce posucha, to na YouTube dostpne s obie wersje:

http://www.youtube.com/watch?v=hnzHtm1jhL4

http://www.youtube.com/watch?v=L47GQG12WHg

No i efekty zwizane ze zmian prdkoci przesuwu tamy te髒 tam s.

Re: zabawy z dzwiekiem

10 czy mo髒e wicej lat temu bya radiowa reklama kt籀rego z operator籀w
kom籀rkowych. Mann rozmawia o czym z Matern, kt籀ry w midzyczasie
odbiera telefon. Sycha co w znacznie przyspieszonym tempie, co ma
imitowa gos rozm籀wcy, jak wynikao z dalszej czci reklamy, miaa to
by chyba 髒ona. Miaem wtedy kart z tunerem radiowym, wic nagraem to
i puciem wolniej, 髒eby si przekona, co te髒 takiego 髒ona Maternie
nagadaa, bo by wyra驕nie zmartwiony po rozmowie. Okazao si, 髒e
wstawili tam reklam 髒arcia dla kot籀w :)
Andrzej
Re: zabawy z dzwiekiem
Pan Andrzej napisa:

No to ju髒 wiadomo kt籀rego. I tak bym nie kupi.

Mo髒e panowie z agencji reklamowej wzili za ten przekaz dodatkow kas
od tych kociarzy?

Re: zabawy z dzwiekiem

Tylko ze dzis odtwarzasz z mp3. I wcale nie trzeba Fouriera, bo tam
sa zapamietane juz skladowe czestotliwosciowe, wystarczy tylko
wygenerowac jak zapisano.
Za to nie tak latwo zmienic czestosc odtwarzania probek, jesli
karte mozna karmic tylko na kilku okreslonych.

Windows Media Player np predkosc zmienia, a "pitch" nie.

No to bedzie to. Az  Trojanowskiej poszukam.

Ja poszedlem z postepem i mialem tylko kaseciaka :-)

J.

Re: zabawy z dzwiekiem

Eee tam, wystarczy biblioteka "resampler", w gruncie rzeczy bardzo prosta.

Re: zabawy z dzwiekiem
Pan J.F. napisa:

"Wygenerowa jak zapisano"? A co to znaczy? Matematyka nie wie co
to sekunda, nie zna pojcia czasu. Jaki by nie by rodzaj kodowania
d驕wiku w pliku, to i tak trzeba z tego wyprowadzi przebieg czasowy
i *dopiero wtedy* nada mu zadan prdko odtwarzania. Nominalna
powinna by zapisana w pliku, ale tak w og籀le, to mo髒e by cakiem
dowolna. Na przykad przy nagrywaniu pyty CD-audio z plik籀w MP3
dzieje si to z wiksz prdkocia ni髒 normalna. Na odpowiednio
szybkim komputerze oczywicie.

Nawet nie wiem, czy na kilku, czy jest dostp do jakich rejestr籀w
i mo髒liwo bardziej subtelnych zmian. Ale aproksymacja jednej
czstotliwoci pr籀bkowania i wyliczenie innych pr籀bek (resampling)
to trywialne zadanie.

Tego nie wiedziaem. No to sprytny jest.

Na YouTube peno tego. A wzmiankowane audacity ma nawet tak funkcj
jak zmiana z 45 na 33 obrot籀w.

Jak by na przykad Nakamichi, to te髒 si dao.