zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

gdyby ktos mial zamiar kupowac, zwlaszcza jako prezent to
radze dokladnie sprawdzic czy wszystko dziala jak powinno
problemem na jaki sie natknalem w dwoch kupionych ostatnio
kompletach jest laczenie elementow (na tzw. napy) zatrzaski
sa one zbyt slabo zaprasowane i bez mozolnego stukania
mlotkiem we wszystkie po kolei niezbyt chce to dzialac...

inny zestaw kupiony ok. dwa lata wczesniej (ztcp bez
bezpiecznikow i leda przy bateriach) nie mial zadnych
tego typu przypadlosci, mam nadzieje ze importer
(dromader.com.pl) stanie na wysokosci zadania i cos zaproponuje
bo jak narazie nie wyglada to zbyt dobrze - chociaz w sumie
mozna dorzucic tester do kompletu i wprowadzic 'debugowanie'
polaczen ;)

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Może przenieśli już produkcję do Kambodży.
W Chinach podniesiono płace minimalne!

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Kiedyś produkowan jakoś lepiej i ambitniej.

http://www.suchebiete.com/foto_MEZ-Elektronik-Koffer,5490079.html

Trzymam taką walizkę dla dzieciaka aż podrośnie ...

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...
Jak ja koledze z bloku obok zazdrościłem takiej właśnie walizeczki.

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

jak przez mgłe pamiętam "młodego elektronika"(?)
chyba radzieckiego
elementy były w formie czerwonych kostek około 1x1cm
były zdaje się nawet tranzystory.
cos komus swita?

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Bawiłem się takim będąc dzieckiem. Czarne, płaskie pudełko o wymiarach około
10x15cm z blaszkami kontaktowymi na brzegach. Do tego wkładało się te czerwone
kostki. Jedna taka duża była z antena ferrytową. Do tego słuchawki,
klucz telegraficzny, fotorezystor. Zasilane 9V-bateryjką. Nazywało się
chyba Radiokonstruktor.

Mariusz Dąbrowski

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Mialem. trzeba powiedziec ze wartosc edukacyjna znikoma - ograniczalo do
ukladania gotowych ukladow z ksiazeczki.

J.

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...
Hello J.F.,

Bez przesady - trochę inwencji, izolowanie kawałkami papieru i
łączenie drucikami dawało spore możliwości.

 RoMan
Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Trudno się nie zgodzić.

http://www.orau.org/ptp/collection/atomictoys/gilbertu238lab.htm

pozdr.
w.

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Kupiłem ten zestaw synowi. Niestety nie jest to zabawka edukacyjna,
najwyżej "zaciekawiająca".
Instrukcja przypomina raczej procedury dla kosmonautów na ISS, nie
wyjaśnia co się robi i dlaczego.
Układ nie daje nawet szans na poznanie "sekretów elektroniki", ponieważ
nie wyjaśniono funkcji wyprowadzeń bloków funkcyjnych i nie podano ich
schematów (choćby blokowych). Po prostu: "Podłącz baterię do
wyprowadzenia 1 i 2, głośnik do 3, fotorezystor do 4 i uzyskasz odgłos
syreny policyjnej".

Michał

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Bo, bez urazy oczywiście, dzisiejsze zabawki robi się dla dzieci
pokolenia Fejsbuka, połączenie zabawa + nauka jest niedostępne. Nauka
jest do dupy przecież, widać jak się obudzili z ręką w nocniku po tych
wszystkich programach "kierunków zamawianych". Cała nadzieja w Tobie,
trochę DIY i zrobisz dzieciakowi milion razy lepszy edukacyjnie zestaw w
garaĹźu.

--
butek
Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

w zupelnosci sie zgadzam, ale ja to biore dla (niemal) pieciolatka,
zeby wlasnie pobawil sie podstawowymi elementami, poznal podstawowe
zasady i dowiedzial sie co do czego sluzy, do niczego wiecej sie to
nie nadaje bo wsystko powyzej 2 elementow (led+rezystor) jest
faktycznie zamkniete w 'pudelkach' ktorych zawartosc jest 'sekretem' ;)

jezeli sie wciagnie to wymysle cos wiecej, ale wydaje mi sie to dobrym
dopelnieniem lego ktore ma fajne elementy pneumatyczne i mechaniczne
ale z elektryka i elektronika to u nich slabo - w opcjach jest
tylko banal w stylu baterie-kabelek-silnik albo naprawde zaawansowne
mindstorms

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

mój chrześniak dostał zestaw lego 8043 (polecam filmy na judupie)
a w nim jest sterowanie przed podczerwień - działa bardzo dokładnie
w zestawie dostajesz 2 "tory" 2-kanałowe, każdy 2-kierunkowy
do sterowania 4 silnikami

byłem pod wrażeniem strony mechanicznej tego zestawu!!!
trzy silniki robią "napęd" a jeden zmienia tryb pracy przekładni tj.
decyduje co będzie napędzane tymi trzema...
majstersztyk!!!
i to wszystko z klocków...

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

to imho jeden z lepszych kompletow technic w ostatnich latach,
chociaz szkoda ze nie ma zadnej pneumatyki...
z tych klockow mozna tez zlozyc buldozer - instrukcja na stronie lego
http://technic.lego.com/en-us/buildinginstructions/8043%20group.aspx

chyba sie offtop robi ;)

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

No właśnie oni to się chyba z tej pneumatyki wycofali w ogóle. Teraz
wszystko jest na tych siłownikach mechanicznych i wałach korbowych. Może
coś było po prostu nie tak z tymi pneumatycznymi? Tak czy siak - to były
elementy, których zawsze najbardziej pożądałem :D

NukeDMAn

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

byla jeszcze niedawno w 8110, fajny, olbrzymi model ale brakuje
mu 'solidnosci' trosze za bardzo poszli w ksztalt i upchniecie
wszystkich funkcji

a pneumatyke dalej mozna kupic, niestety jak to w lego, tanio nie jest
np. www.ebay.ie/sch/ile9os/m.html

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

Kiedyś (gdy dzieci były w przedszkolu) się zawziąłem i nakładem własnej
pracy wystrugałem "Klocki elektroniczne".
Na płytce bakelitu rzędu 20x20cm przykręcone 4 poziome szyny, każda z 3
pasków płytki (grubszego, cieńszego, grubszego).
W ten sposób powstały 3 przestrzenie w które można wsuwać małe płytki (jeden
wymiar mają ten sam - rzędu 3cm, a drugi jest modułowy - rzędu
1,5cm/3cm/4,5cm). Po uzupełnieniu do full (zbędnymi klockami) zestaw się
blokuje przykręcając szynę prostopadłą do tych 4.
Na płytkach rezystory, kondensatory, taktswitche, diody, tranzystory, LED,
złącza Jack (+ słuchawki), złącze zasilania (+ zasilacz wtyczkowy 9V) jakiś
mały PR-ek, NE555, buzzer, mini głośniczek dynamiczny. Ileś płytek zostało
pustych "na przyszłość".
Połączenia - ze złącz D-Sub (niektóre fajnie się rozbiera inne nie) końcówki
męskie pionowo na płytkach (i na szynach do wykorzystania jako VCC, GND), a
żeńskie z kabelkami i termokurczkami (kabelki pin-pin, pin-pin-pin,
pin-pin-pin-pin, pin-pin-pin-pin-pin).
No i po latach wychodzi, że się narobiłem na darmo ;-(.
P.G.

Re: zabawka edukacyjna dla dzieci - sekrety elektroniki...

napisaC5%82(a):

KupiC5%82em takie dwie, jednC4%85 ostatnio i C5%BCadnych problemC3%B3=
w nie ma.

-- =

Pozdr
JanuszK