zabawa ledami

Czy mógłby mi ktoś polecic jakiś prosty układzik, który miałby za zadanie zapalac i gasic ledy od 1 do 6 np po kolei, coś w rodzaju fali... Czy trzeba do tego jakiś scalaczek zaprogramowac?

Reply to
Gibol

Jarek napisał(a):

Dobra dopiero zaczynam z elektroniką i niech mi ktoś wytłumaczy "z czym to się je?" Jakieś linki może :)

Reply to
Gibol

Jesli moze byc ich 5 lub 7, to taki ukladzik:

|/ ---R2-+-| | |\e C1 | | | GND GND

i takich ukladow nieparzysta ilosc szeregowo i w kolko. R1 ok 200ohm, R2 rzedu 10k, C1 rzedu 1000uF

Ale przy tej ilosci .. prosciej cos zaprogramowac :-)

Dnia Sun, 19 Mar 2006 23:14:54 +0100, Gibol <gibol666@_email_w_google.com> wyklepał(a):

Wybierz się do najbliższego sklepu elektronicznego i kup sobie jakiś zestaw do samodzielnego montażu - wybór świecidełek i migaczy taki że hoho, w zestawie wszystkie części i gotowa płytka, a także instrukcja z wyjaśnionym sposobem działania.

Nie trzeba, na poczatek zacznij od "normalnej" elektroniki, żebyś potem docenił prostotę i uniwersalność mikrokontrolerów :P

Reply to
scx