Z telefonu na wejście karty dźwiękowej

Witam

Chcę to co leci do głośników w dwóch telefonach stacjonarnych na dwóch osobnych liniach telefonicznych podłączyć do wejścia line-in w karcie dźwiękowej PC-ta co by programowo wykryć zanik dźwięku w jednej z słuchawek, w tym celu napisałem program który pobiera dane z wejścia line-in karty dźwiękowej i liczy średnią z próbek z natężenia dźwięku dla każdego z kanałów z trzech ostatnich sekund, w przypadku gdy średnia spadnie poniżej określonego progu program rejestruje to jako zdarzenie - część programowa nie była zatem trudna.

Tylko teraz jak podłączyć to co idzie na głośniki w słuchawkach telefonów z wejściem karty dźwiękowej PC-ta? Próbowałem bezpośrednio po przez potencjometr, ale wówczas w słuchawce telefonu słychać buczenie, które powstaje na połączeniu z pc-tem, dwa to to, że muszę minusy z obu słuchawek połączyć do jednego minusa w pc-cie - i tutaj samo połączenie (bez podłączenia do peceta) owych minusów generuje już znów jakieś buczenie w głośnikach telefonów.

Domyślam się że potrzebne tu będą dwa separatory galwaniczne co by masy odseparować(po jednym na słuchawkę) w postaci transformatorów - tylko co konkretnie? A może jakieś inne rozwiązanie?

Przy okazji w drugą stronę - jak wyjście karty dźwiękowej połączyć zamiast mikrofonów w słuchawkach - na razie radzę sobie "sprzęgiem powietrzno akustycznym" przykładając słuchawki douszne audio w pobliżu mikrofonu.

pozdrawiam Jarek

Reply to
Jarek

No wlasnie .. a w pierwsza strone nie mozna ? sluchaweczka, mikrofonik i separator az milo :-)

Można dać telefoniczne transformatorki separacyjne (np TR136-2) albo zrobić to na liniowym transoptorze IL300. Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś (chyba lata 80-te) w urządzeniach do nagrywania rozmów stosowano cewkę umieszczoną pod telefonem. Zaletą tego jest brak ingerencji w aparat telefoniczny.

Reply to
JR

To dzialalo pod warunkiem, ze w telefonie byl uklad antylkokalny i dopasowanie linii oparte o transformator... W dzisiejszych czasach - zapomnij ;)

Marek

Reply to
Marek Lewandowski