goldpinów

problem co prawda nie ze zbawienia zjednoczenia wspólnoty, ale też problem...

jest płytka i są na niej trzypinowe goldpiny do zworek

zagadnienie: jak coś takiego lutować?

- po włożeniu i obróceniu płytki - wypada

- po przytrzymaniu ręką i próbie lutowania - lutuje się wykrzywione

- przy próbie trzymania paluchem - oparzenia palca więc odpada

istnieją jakieś patenty na lutowanie goldpinów pod zworki?

W dniu 2014-10-13 15:19, platformowe głupki pisze:> problem co prawda nie ze zbawienia zjednoczenia wspólnoty, ale też > problem... >

Nałożyć gniazdo (listwa żeńska) z dolepionym jakimś wygodnym trzymadłem i wtedy lutować trzymając paluchem. Jak dobrze wykombinujesz gniazdo-trzymadło to będziesz mógł lutować cztery zestawy jednocześnie.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Hadam

:o) dziękuję w sumie genialny pomysł, szkoda, że nie pomyślałem o tym wcześniej podczas tworzenia płytki można było hurtem wszystkie naraz wlutować - dzięki,

Ja sobie jednego łapię małą ilością cyny, a potem jadę po kolei resztę i na końcu tego pierwszego. Problem jest inny - jak się trafi na ch... goldpiny pokryte samym niklem to się to gówno nie che lutować dopóki się go nie potraktuje pilnikiem.

Reply to
Jakub Rakus

w sumie to tego też nie wiem, jak lutować ten 1 pin... niby pobieramy trochę cyny na grot lutownicy, ale w nim po 1 sekundzie wysycha topnik i cyna nie chce się przyklejać...

masakra.

Toś się popisał teraz :P

Reply to
Adam

Bo masz ch... topnik. A nie śmiem nawet myśleć, że lutujesz techniką Naszego Kolegi opisaną w jego poście.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Niestety to nie kwestia topnika - próbowałem różne, od zwykłej kalafonii po jakieś kosmiczne pro no-cleany - tylko tak jak napisałem utlenionego stopu niklu z czymś na powierzchni najtańszych chińskich goldpinów.

Reply to
Jakub Rakus

nie no to powiedz jak TO ROBI SIĘ w po? bo ja po prostu nie wiem...

Reply to
platformowe głupki

W dniu 2014-10-14 12:41, platformowe głupki pisze:

Ja ci mogę powiedzieć, ale najpierw napisz od ilu lat lutujesz układy elektroniczne.

Reply to
Mario

ja nie umiem lutować, mandziejewicz zemła i po to dopiero potrafią...

W dniu 2014-10-14 13:40, platformowe głupki pisze:

Wiem że nie umiesz lutować, ale nie o to pytałem. Nie odpowiedziałeś na pytanie, więc trudno :(

Reply to
Mario

W dniu 2014-10-13 23:02, Jakub Rakus pisze:

Żaden topnik no-clean nie da sobie z tym rady. Podobnie jak kalafonia. Ja stosuję Kester 2331 i nie ma problemu.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

W dniu 2014-10-13 15:19, platformowe głupki pisze:

W zakładach montażowych używają tego typu rozwiązań.

Adam

Reply to
Adam Górski

Bogdan Ryszkiewicz

jak to niby ma działać ? Mam PCBa na niej różne elementy THT, złącza, rezystory, kondensatory. Oczywiście wszystko ma inną wysokość - czyli co, obsadzam wszystko - i co dalej ? Jak to ma się trzymać po obróceniu ?

Reply to
sundayman

Aja, już rozumiem, ta pianka ma niby przytrzymywać. Ale - czy to faktycznie tak skuteczne jest - bo tak, powiedzmy ; złącze micromatch o wysokości 4mm, parę mm obok - kondensator 10mm wysokości. I co - ta gąbka daje radę to sensownie przytrzymać, bez jakiegoś wyginania na boki ?

Reply to
sundayman

W dniu 17.10.2014 o 00:31, sundayman pisze:

Yyy, nigdy nie stosowałeś DIY metody w postaci arkusza pianki tapicerskiej od top side, przycisniecia wszystkiego i złapania kilkoma spinaczami "do klejenia rzeczy"? To to samo, tylko w wersji przemysłowej, zapewne sto razy droższej ;)

Reply to
butek

No właśnie nie stosowałem, w ilości prototypowej to nie ma takiej potrzeby. A przy większych ilościach na razie sobie dawałem radę "normalnie", ale już mam trochę dość i chętnie bym sobie takie cudo sprawił, o ile to rzeczywiście jest wygodnie - znaczy chodzi mi o łatwość obsługi, żeby to sprawnie szło - obsadzić, zatrzasnąć (czy tam cokolwiek innego), obrócić, lutować, otworzyć , wyjąć i od nowa...

Żeby nie wyszło na to, że wsadzenie w toto płytki i jej "przygotowanie" zajmie więcej czasu niż zaoszczędzę na obsadzaniu.

Reply to
sundayman

a tak w ogóle, za cholerę tego nie mogę znaleźć na ebayu. Wpisałem wszystko co mi przyszło do głowy, zero efektu.

U nas najtaniej znalazłem tutaj jak dotąd :

producent podobno w UK.

Niemożliwe, chinole nie robią ??

Reply to
sundayman