Z cyklu "Co to za ustrojstwo?"

Wpadło mi w ręce ciekawe urządzenie zza wschodniej granicy:
????????????? ?????????  ?? 34-28-11062-86
http://www.iv.pl/viewer.php?file44%924937106124224136.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file20%427440739749076441.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file55%892688406262712192.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file49%726671079253008231.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file05%521317949441580643.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file46%274021573537867302.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file50%224359700816580914.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file50%663663198587867878.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file08%723488477073745931.jpg
http://www.iv.pl/viewer.php?file67%825030227920872425.jpg

Z trybów pracy, wnioskuje że potrafi ono:
- grawerować
- wypalać
- ładować akumulatory
Wyjście prądu stałego (z regulacją napięcia do 15V a może i trochę więcej)
i zmiennego.
Całkiem fajny prostownik do ładowania akumulatora samochodowego - ale to
chyba marnotrawstwo.
Jako zasilacz laboratoryjny to się średnio nada :-), ale CB może zasilić.
Ładowanie akumulatorów żelowych 6 i 12V ?
A może Ni-Cd i Ni-Mh? Bo do Li-Ion mam inny sprzęt z balancerem.
Jako ładowarka modelarska? - ma niestety zasilanie tylko sieciowe.

Ma ktoś jakieś koncepcje?

Pozdr. Hals.

Re: Z cyklu "Co to za ustrojstwo?"
rochę więcej)
silić.

Urządzenie to nie potrafi ani grawerować ani wypalać.
Pozwala tylko zasilić np wypalarkę.
Lub akumulator.
Na pewno,ze względu na tętnienia napięcia,nie można nim zasilać
radia CB ani żadnego odbiornika wymagającego zasilania napięciem sta
łym bez składowej zmiennej.
Na dodatek użytkowane w pobliżu odbiorników radiowych będzie pewnie
 silnie zakłócać ich pracę (efekt komutacji tyrystorowej)
Janusz K

Re: Z cyklu "Co to za ustrojstwo?"

No jasne że jako zasilacz do urządzenia grawerującego lub do końcówki
wypalarki - użyłem skrótu myślowego.
CB - odpada.
Zakłocenia odbiorników - inny prostownik z tyrystorową regulacją do
ładowania akumulatorów nie generował zakłóceń slyszalnych w odbiornikach
radiowych w paśmie FM.
Albo inaczej - odbiorniki w paśmie FM nie wykazywały objawów zakłóceń. Mam
nadzieje że UE nie zakaże używania prostowników z regulacją tyrystorową :-)

Chyba skończy się na zastosowaniu jako "prostownik" do ładowania
akumulatorów.

Hals.

Site Timeline