Yagi a tzw. siatka

Witam. Mieszkam około 50km od łodzi. Ostatnio postanowiłem wymienić popularną antenę siatkową na kupioną w dipolu "Dipol 44/21-69 Tri Digit" (symbol w ich sklepie A2670). TVP1 oraz TVP2 odbierały na siatce bardzo dobrze, natomiast pozostałe kanały z nadajników w Łodzi raczej kiepsko,ale dało się oglądać. Niestety okazało się, że po zamianie jest gorzej, tzn. nie ma nic poza TVP1 i TVP2. W puszce anteny był na początku tylko symetryzator, więc dokupiłem i zamontowałem wzmacniacz, trochę się poprawiło, ale nadal jest trochę gorzej niż z siatki za

30PLN. Obie anteny są tymczasowo na strychu (dach- papa i deski). Czy są takie warunki, w których "siatka" sprawdza się lepiej niż inne anteny? Czy zysk który podają przy tej antenie z dipola to bzdura?
Reply to
Artur

Niestety wbrew fachowym opiniom niektóre "siatki" spisują się zaskakująco dobrze i naprawdę trudno je zastąpić najbardziej wymyślnym zestawem anten, a jeśli już, to efekt może być niewspółmierny do kosztów.

Mirek.

Reply to
Mirek

Dnia Tue, 19 May 2009 11:07:35 -0700 (PDT), Artur napisał(a):

IMO zrobiłeś dobry krok a jeśli wyniki są gorsze to musiałeś popełnić jakiś błąd. Może zwarcie w koncentryku, może jakieś złącze źle zrobione. Przejrzyj wszystko.

Reply to
Jacek Maciejewski

[...]

Od ponad 20 lat używam anten siatkowych. Ale mam rewelwcyjne warunki obbioru i na dobrą sprawę na 10 cm drutu telewizory u mnie też odbierały :)

Ja się też na logarytmicznej naciąłem, to jest badziew. Wbrew pozorom w siatce masz 4 aktywne dipole połączone równolegle (chyba :) a w takiej logarytmicznej to masz tylko jeden aktywny dla danej długości fali a reszta 'udaje' że robi za falowód, a że odbiegaja one wymiarami od optimum to ten falowód jest marnej jakości. U mnie skonczyło się na porządnych Yagi ze wzmacniczami i zwrotnicą bo sygnały miałem z różnych kierunków. nstalacja chodzi już 15lat bez zarzutu.

Reply to
JanuszK