Xilinx czy Altera ??

Witam ,

  Mam dosyć spore (ponad 10-letnie) doświadczenie z projektowaniem FPGA Xilinx'a
różnej maści. Aktualnie pracuję na leciwym już trochę , ale spełniającym moje
wymogi ISE7.1i . Do tej pory projektowałem specjalistyczne karty do PC (arbiter
PCI + trochę różnego siana cyfrowego).  No i nagle wynikła potrzeba zrobienia
czegoś bardziej pogmatwanego - Embeded System.

No to jazda , ściągam WebPacka 12.1 , odpalam i widzę , że wszystko to jest tak
pogmatwane , że nie mogę tego ogarnąć. Zresztą  zauważam , że każda kolejna
wersja ISE jest coraz bardziej "upierdliwa". Ot , chociażby Testbench'e , które
w wersji 12.1 muszę pisać w VHDL'u. Prościej i szybciej robi się to w edytorze
graficznym (v7.1i). W wersji 12.1 nie ma już projektowania na stanach
maszynowych (FSM). O kurde , to już jest poważny krok w tył !!

No dobra , odpalam Xilinx Platform Studio , zatrudniam do roboty Wizarda ,
wybieram system jednoprocesorowy Microblaze'a , w pewnym momencie dochodzę do
definiowania urządzeń I/O. No i psia jego , nie ma w polu wyboru takich
podstawowych jak USB czy PCI. Mało tego , załóżmy , że sam zaprojektowałem moduł
komunikacyjny w VHDL'u. I jak go do Panie Nędzy dołączyć ??

Koniec psioczenia na Xilinxa. A teraz Altera. Popróbowałem Quartusa 8.0 ..
No i  kurde miłe zaskoczenie. Po 15 minutach , już widzę jak w Embeded System
podpiąć interfejsy PCI , USB i tym podobne heble. GUI dosyć podobne do ISE , są
pewne różnice , które z uwagi na rutyniarstwo trochę wpieniają , ale to
normalne. Da się ogarnąć z czasem.

Co do konkretnego wyboru FPGA Xil/Alt , jest to sprawa drugorzędna. Ile projekt
pożre logiki , jeszcze nie wiem. Finalnie wybiorę taki jaki jest potrzebny.

No i co radzicie ??  Rozwieść się z Xil i ułożyć sę życie z Alt ??

No i jeszcze jedno , ile Alt śpiewa sobie za soft obejmujący Embeded System
Design i elementy DSP ??

Pozdrawiam ,

MH

Re: Xilinx czy Altera ??

Ja już tak dawno zrobiłem...

A co masz na myśli mówiąc "obejmujący Embeded System Design"?
Chodzi Ci o Altery procesor NiosII ze środowiskiem programistycznym?

My "kupiliśmy" pakiet płytka developerska z dużą FPGA na pokładzie
plus licencja NiosII za $1000, z tym że dostaliśmy to za darmo od
dystrybutora - po prostu za zamówienie nie kazał zapłacić.

Re: Xilinx czy Altera ??

Jak najbardziej - tak jak Pszemol napisal.

Masz cennik na stronie Altery. Potrzebujesz licencji Niosa, przydalby
sie pelny (nie web-only) Quartus i co tam jeszcze potrzebujesz jako
moduly do Niosa - wiekszosc z nich mozesz sprawdzic uzywajac OpenCore
license.
Do Niosa musisz kupic licencje tylko na komputer, na ktorym kompilujesz
FPGA, potem do pisania softu na Niosa nie potrzebujesz licencji.

--
Jerry1111

Site Timeline